خودروسازان جریمه ۸۰۰ هزار میلیاردی را می‌پردازند؟
خودروسازان جریمه ۸۰۰ هزار میلیاردی را می‌پردازند؟

اطلاعات نوشت: محمدعلی اسفنانی در نشست خبری  افزود: این متخلفان مکلف شدند اضافه دریافتی  را به مردم مسترد  کنند.   وی درباره میزان جریمه‌های دریافتی امسال اظهار داشت : وصول جریمه نسبت به سال گذشته ۸۳درصد رشد داشته و به ۳۸هزار میلیار ریال رسیده و به خزانه دولت هم واریز شده است. اسفنانی درباره  برخورد […]

- خودروسازان جریمه ۸۰۰ هزار میلیاردی را می‌پردازند؟

اطلاعات نوشت: محمدعلی اسفنانی در نشست خبری  افزود: این متخلفان مکلف شدند اضافه دریافتی  را به مردم مسترد  کنند.  

وی درباره میزان جریمه‌های دریافتی امسال اظهار داشت : وصول جریمه نسبت به سال گذشته ۸۳درصد رشد داشته و به ۳۸هزار میلیار ریال رسیده و به خزانه دولت هم واریز شده است.

اسفنانی درباره  برخورد تعزیرات با نانوایی‌هایی که تخلفات گرانفروشی و کم‌فروشی دارند افزود: از ابتدای امسال ۱۲هزار و ۸۶۹فقره پرونده گرانفروشی و کم‌فروشی نانوایی‌ها رسیدگی شده است که ارزش ریالی این پرونده‌ها ۴۰۹میلیارد ریال بوده و محکومان به پرداخت یکهزار و ۸۲۹میلیارد ریال ملزم شدند.

وی در مورد پرونده احتکار و عرضه خارج از شبکه آرد و نان در ۸ماه امسال هم گفت: ۲۷۹۴پرونده در این باره مختومه شده است که ارزش ریالی آنها ۲۷۶میلیارد ریال بوده و متهمان به میزان ۶۵۵میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

سخنگوی سازمان تعزیرات با هشدار به دایرکنندگان کلینیک های غیر مجاز بهداشتی که اقدام به دخالت درامور پزشکی می کنند ، اعلام کرد:  مردم تحت هیچ شرایطی به مراکز درمانی غیرمجاز مراجعه نکنند .اخیرا ً    گزارش‌هایی ازتخلفات متعدد در برخی از کلینیک های درمانی که به صورت غیرمجاز تاسیس شده اند ، داشته ایم .  

سخنگوی سازمان تعزیرات افزود: گزارش‌هایی  هم از  برخی آرایشگاه‌های زنانه داریم که اقدام به دخالت  درامورپزشکی از جمله پوست و مو و تزریق ژل و بوتاکس می کنند که  تخلف آنان  وصف مجرمانه  دارد  و در برخی مواقع نیاز است قوه قضائیه ورود کند.

وی از تشکیل ۳۱هزار و ۷۰۰پرونده در حوزه بهداشت و درمان خبر داد وافزود: معاونت درمان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی باید بازرسی های خو د را ازاین مراکز بیشتر کنند و گزارش‌های تخلفات مراکز درمانی غیرمجاز را به تعزیرات حکومتی ارجاع دهند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره پرونده های مهم در تعزیرات گفت:۲دبیرستان غیرانتفاعی بابت اضافه دریافتی و گرانفروشی خدمات سه هزار و ۵۵۰میلیارد ریال جریمه و مکلف به مسترد کردن وجوه اضافی به خانواده‌ها شدند.اسفنانی اضافه کرد: با همکاری وزارت آموزش و پرورش این متخلفان معرفی شدند و البته حتی اگر وزارت آموزش و پرورش هم گزارش ندهد تعزیرات از منظر تکلیف قانونی ورود می کند.

وی درباره پرونده قاچاق وسایل سنگین راهسازی  دراستان هرمزگان گفت: دراین پرودنده  اشخاص حقیقی و حقوقی به ۲هزار و ۷۴۶میلیارد ریال جریمه در موضوع قاچاق و سایر تخلفات محکوم شدند .

همچنین  درپرونده احتکار  ۹۶۳تن گندم به ارزش ۱۴۴میلیارد ریال  ، متخلفان به جزای نقدی ۱۰برابر ارزش کالا محکوم شدند.

اسفنانی با اشاره به محکومیت دو هزار میلیارد ریالی یک شرکت پتروشیمی در کردستان هم گفت: موضوع این پرونده قاچاق ۳۵۰۰تن بنزین سوپر به ارزش ۳۱۱میلیارد ریال  بود که علاوه برجریمه ، مدیر عامل شرکت به ۲سال محرومیت  محکوم شد.. وی دراین باره که آیا این سازمان به تخلفات و گرانفروشی نهادهای دولتی و  صنوفی مانند دفاتر اسناد و دفاتر ترجمه رسمی هم ورود می‌کند گفت:دفاتر اسناد رسمی و دارالترجمه ‌ها دارای قانون خاص هستند و در حیطه صلاحیت‌های تعزیرات حکومتی نیست.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره رسیدگی به تخلفات شرکت‌های هواپیمایی هم گفت: چند مرجع مدعی قیمت گذاری بلیت هواپیما هستند. باید مجلس دراین باره ورود کند. مرجع تعیین کننده قیمت بلیت باید همه عوامل تاثیرگذار بر قیمت را لحاظ کند. اکنون مبنای رسیدگی تعزیرات قیمتی است که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام می‌کند و همچنان شاهد گرانفروشی هستیم .

اسفنانی افزود:در ۸ماهه امسال ۳۵پرونده در تعزیرات حکومتی برای شرکت‌های لبنی و رسیدگی به تخلفات آنها تشکیل شده است و این شرکت‌ها مکلف به پرداخت ۲۸میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند و باید این شرکت ها یک میلیون و ۶۶۹یورو جریمه هم پرداخت کنند.

 سخنگوی سازمان تعزیرات درباره قاچاق سوخت  اظهارداشت : در استان سیستان و بلوچستان و استان‌های جنوبی وخراسان  پرونده های زیادی در حوزه قاچاق سوخت داریم و اگرحجم قاچاق سوخت به میزانی باشدکه درقالب جرائم سازمان یافته و حرفه ای قرارگیرد قوه قضائیه به آن رسیدگی می کند. 

منبع: اطلاعات انلاین