هر تیمی دربی را واگذار کند وارد حاشیه می‌شود/ هواداران آستانه تحمل خود را بالا ببرند
هر تیمی دربی را واگذار کند وارد حاشیه می‌شود/ هواداران آستانه تحمل خود را بالا ببرند

بهزاد داداش زاده پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره بازی دربی سرخابی‌ها اظهار کرد: این بازی همانند همه بازی‌ها است و گذشته از امتیاز بازی، ۲ تیم دوست دارند عملکرد خوبی داشته باشند و هیچ مربی دوست ندارد که بازنده باشد و می‌خواهند تاریخ ساز شوند. پرسپولیس بازی قبلی ۳ امتیاز گرفته، اما استقلال مساوی کرده […]

- هر تیمی دربی را واگذار کند وارد حاشیه می‌شود/ هواداران آستانه تحمل خود را بالا ببرند

بهزاد داداش زاده پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره بازی دربی سرخابی‌ها اظهار کرد: این بازی همانند همه بازی‌ها است و گذشته از امتیاز بازی، ۲ تیم دوست دارند عملکرد خوبی داشته باشند و هیچ مربی دوست ندارد که بازنده باشد و می‌خواهند تاریخ ساز شوند. پرسپولیس بازی قبلی ۳ امتیاز گرفته، اما استقلال مساوی کرده است و با حاشیه‌هایی که قرار بود در دربی به وجود آورند  در اهواز ایجاد کردند.

او افزود: من فکر می‌کنم استقلال آگاهانه می‌داند که “حاشیه” ضعف پرسپولیس است و اگر بتوانند قبل  و در حین بازی بتوانند این تیم را به حاشیه ببرند موفق می‌شوند. اما  پرسپولیس در همه خطوط برتری دارد علی رغم اینکه بازیکنان آسیب دیده زیاد دارد. این تیم از همان ابتدای فصل یک دروازه بان، یک دفاع چپ کلاسیک  و مهاجم ششدانگ می‌خواست، اما به اینجا رسید. همچنین  دیدید که سرخپوشان برابر تیم هوادار هم خوب بازی کردند.

همه می دانند برای ضربه زدن به پرسپولیس باید این تیم را وارد حاشیه کنند

داداش زاده تصریح کرد: محمود فکری قبل از بازی می‌خواست تمرکز پرسپولیسی‌ها را بهم بریزد و در جریان بازی همه متوجه شدند که اگر می‌خواهند به سرخپوشان ضربه بزنند باید آن‌ها را به حاشیه ببرند و جو را خراب کنند و بتوانند نتیجه بگیرند، اما به خواسته خود نرسیدند و پرسپولیس بازی را برنده شد. انصافا پرسپولیس جلوی الدحیل هم خوب بازی کرد و اگر توپ‌ها گل می‌شد در آن صورت گولسیانی  قهرمان و گل محمدی امپراتور بود. هر چند هم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود می‌کردیم در مرحله بعدی حذف می‌شدیم، چون بضاعت و توانایی تیم همین حد است. باشگاه پرسپولیس مشکلات مالی دارد و  هر روز بازیکنان خارجی دنبال پول هستند.

متاسفانه نیمکت استقلال حاشیه ساز است 

پیشکسوت پرسپولیس گفت: ما نباید توقع آن چنانی داشته باشیم و همه این مسائل را بگذریم باید دربی را برنده شویم. هر تیمی که دربی را واگذار کند به حاشیه می‌رود، چون گذشته از اول و دومی و جام گرفتن، اما دربی از همه مهمتر است. امیدوارم در وهله اول یک بازی خوب و تماشاگر پسند باشد و کاری هم نکنند که تماشاگران به جان یکدیگر بیفتند و این به نیمکت تیم برمی گردد. به نظرم نیمکت پرسپولیس آرامش نسبی دارد و هیچ وقت به حاشیه نرفته و نمی‌رود، اما متاسفانه  نیمکت استقلال  حاشیه ساز است. باید خیلی پیروانی و بقیه اعضای تیم پرسپولیس مراقب باشند که تمرکز لازم را داشته باشند. همچنین به نظرم ناظر ویژه برای این بازی  بگذارند تا بتوانند نظارت بیشتری روی این بازی داشته باشند. اگر مسئولان فوتبال همین الان هم اتفاقات بازی استقلال و فولاد را بررسی کنند به مراتب خیلی بهتر است.

برد دربی قهرمان نیم فصل را تعیین می کند 

او درباره اینکه حساسیت بازی باعث شده که دربی‌ها کسل کننده باشد، گفت: اول اینکه یکسری اتفاقاتی که می‌افتد گوش‌های بعضی‌ها را می‌کشند. اتفاقات خیلی بدی در گذشته رقم خورده است و می‌خواهند فوتبال آسیب نبیند و بازیکن می‌آید در این شرایط وارد استرس و اضطراب می‌شود. مساوی به نفع سپاهان است و برد هر یک از این ۲ تیم می‌تواند قهرمان نیم فصل را تعیین کند و این موضوع باعث می‌شود دربی حساس شود. من از همین الان نمی‌توانم بگویم دربی کسل کننده است و تا ترکیب تیم مشخص نشود و شروع بازی را نبینم هیچ وقت قضاوت نمی‌کنم، چون همیشه همین طور بوده است.

هر دو تیم دوست ندارند گل بخورند 

داداش زاده تصریح کرد: اگر یادتان باشد سال  ۷۳ در جام حذفی هم تیم ما و هم تیم استقلال  برد می‌خواست که در آن بازی اشتباه داوری و تصمیم ناعادلانه مصطفوی باعث شد که پرسپولیس حذف شود و استقلال به مرحله بعدی جام حذفی راه یابد. ممکن است، چون در این بازی تکلیف قهرمانی ۲ تیم مشخص نیست، دست و پا شکسته بازی کنند و دوست ندارند که گل بخورند و بیرانوند هم تمایل دارد که به کلین شیت‌های خود ادامه بدهد و این مسائل به حساسیت بازی می‌افزاید و امکان دارد بازی هم کسل کننده باشد.

 ۲ گلر برگ برنده بازی دربی هستند

پیشکسوت پرسپولیس درباره برگ برنده بازی دربی گفت: به نظرم ۲ گلر برگ برنده این بازی هستند، چون هیچ کدام از این ۲ تیم، بازیکن خلاق و تاثیرگذار  ندارند. ضمن اینکه بلانکو مهاجم خارجی استقلال از مهاجم خارجی پرسپولیس خیلی بهتر است و بوی گل می‌دهد و بازیکن کاملی هست. البته تیم پرسپولیس برای اینکه به گل برسد باید در ضربات شروع مجدد از جمله ضربات ایستگاهی، کرنر و کاشته  به گل دست یباد، چون ما در ضربات و پاس آخر مشکل داریم و این مسئله می‌تواند کار دست پرسپولیس بدهد.

سرمربیان ستاره بازی دربی می توانند باشند 

داداش زاده درباره اینکه ستاره بازی دربی چه کسی می‌شود، گفت: به نظرم این دفعه خود سر مربیان ستاره بازی باشند و نیمه مربیان خیلی تاثیرمی گذارد و فکر می‌کنم مربیان در این بازی می‌توانند تاثیرگذار باشند و بین ۲ نیمه تعویض‌هایی کنند که بتوانند تیمشان را موفق کنند.

محرومیت  ۶ ماه بدترین خاطره ام از دربی است 

او درباره بهترین و بدترین خاطره اش از دربی پایتخت گفت: بهترین خاطره دربی به سال ۷۳ برمی گردد که خودم با ضربه سر گل زدم و بدترین خاطره ام هم دربی بود که متاسفانه تصمیم ناعادلانه داریوش مصطفوی که خودش استقلالی تمام عیار  بود  وفتحی رئیس کمیته انضباطی وقت که آن هم استقلالی بود من را ناخواسته محروم  کردند و نمی‌دانم چرا محروم و یکی از بدترین خاطرات ورزشی ام بود و ۶ ماه از بهترین دوران فوتبالی ام را نابود کردند.

کری خوانی به ضرر فوتبال ما است 

داداش زاده درباره اینکه کری خوانی برای تیم استقلال ندارد، گفت: نه، به نظرم کری خوانی برای مستطیل سبز هست و هر چقدر تیم در حاشیه نرود و جو را آرام کنیم بهتر است. این کری خوانی‌ها به ضرر فوتبال ما است و بازیکن فعلی  برایش کری مهم نیست. همین الان می‌گویم اگر کنعانی زادگان به خودش نیاید این امکان وجود دارد از دفاع وسط در بازی با استقلال ضربه بخوریم. کنعانی زادگان خیلی سنگین شده است و عملکرد بدی دارد و حتی این بازیکن روی گل اول الدحیل مقصر بود که پوشش کامل را نداد. آن قدر بازیکنان تعصب ندارند و اکنون به دنبال پول هستند.

هر تیمی گل اول بزند برنده دربی می شود 

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه نتیجه دربی چه می‌شود، گفت: این بازی را  نمی‌شود پیش بینی کرد و فکر می‌کنم هر تیمی که گل اول را بزند ۳ امتیاز بازی را می‌گیرد.

هواداران باید شخصیت تماشاگران ایرانی را به دنیا نشان بدهند 

او درباره اینکه توصیه اش به  هواداران را در بازی دربی چطور می‌بیند، گفت: من از هواداران خواهش دارم که تا دقیقه ۹۰ فقط تیم خود را تشویق کنند. سر مربیان هر ۲ تیم جزو کاپیتان‌های تیم ملی بودند. هواداران  نباید اتفاق بدی را رقم بزنند و بطری و اشیای دیگر به زمین بیندازند.  آرزو داشتیم که بانوان به استادیوم بیایند و هیجان به بازی‌ها می‌دهند و اگر اتفاقی بیفتد صددرصد فیفا هر ۲ تیم استقلال و پرسپولیس از بازی‌های خانگی محروم می‌کند. هواداران کاری نکنند که اتفاقات بدی در دربی رخ بدهد. همچنین آن‌ها باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند  و بازی برد و باخت دارد و ممکن است مساوی هم شود. آن‌ها  باید شخصیت تماشاگران ایرانی را به دنیا نشان بدهند. کاپیتان تیم الدحیل قطر آرزویش بود که با پرسپولیس در تهران بازی کند، اما او الفاظ بدی در مورد تماشاگران ما به کار برد.  

از مربیان خواهش می کنم حاشیه درست نکنند 

داداش زاده در پایان گفت: امیدوارم که دربی خوبی داشته باشیم و روز خوبی برای همه عزیزان باشد و هر تیمی حقش است به حق خود برسد و از مربیان و کمک مربیان خواهش می‌کنم که حاشیه درست نکنند و جو را بهم نریزند و اتفاقی که در بازی با فولاد  به وجود آوردند در دربی به وجود نیاورند، چون عاقبت بدی در انتظارشان است.

باشگاه خبرنگاران