در میان مربیان هر دو تیم استقلال و پرسپولیس، یک چهره وجود دارد که کارنامه‌ای منحصر به فرد در تاریخ دربی‌ها را با خود حمل می‌کند.

استقلال و پرسپولیس پنجشنبه در حالی به مصاف یکدیگر خواهند رفت که اعضای کادر فنی هر دو تیم هم فضای دربی را تحت عنوان بازیکن با تمام وجود احساس کرده‌اند و حتی سابقه گلزنی در آن را نیز دارند. یحیی گل محمدی و افشین پیروانی در دوران بازیگری خودشان موفق به گشودن دروازه استقلال با لباس پرسپولیس شده‌اند و محمد نوازی نیز همین وضعیت را در استقلال دارد که البته نوازی در این دربی محروم است.

اما داستان مهدی هاشمی نسب با همه نیمکت نشینان و بازیکنان دو تیم تفاوت آشکاری دارد. مربی کنونی استقلال تنها فرد دربی روز پنجشنبه تلقی می‌شود که علاوه بر پوشیدن پیراهن هر دو تیم استقلال و پرسپولیس، سابقه گلزنی برای هر دوی آنها در دربی پایتخت را نیز دارد و از قضا در این مورد کمک بزرگی به پرسپولیس کرده است! مربی کنونی استقلال از اواسط پاییز ۷۷ تا اوایل اسفند ۷۸ به عنوان بازیکن پرسپولیس ۴ بار موفق به گشودن دروازه استقلال شد و پرسپولیسی‌ها در تمام دیدارهایی که هاشمی نسب برایشان گلزنی کرد نه تنها مغلوب نشدند بلکه ۳ مسابقه را نیز به سود خودشان تمام کردند.

البته این یاغی فوتبال ایران زمستان سال ۷۹ در دربی معروف آن سال توانست با پیراهن استقلال دروازه پرسپولیس را هم باز کند و آماری واقعاً منحصر به فرد از خودش بر جای بگذارد.

منبع: خبـر ورزشی