پوریا جلالی در گفتگو با خبرنگار زیرنویس کرمانشاه، اظهار کرد: علامه حسن زاده (ره) نقل می‌کنند که اهل بیت (ع) حجت خدا بر مخلوقات هستند و حضرت زهرا (س) حجت خدا بر اهل بیت (ع)، پس این موضوع وظیفه ما را در قبال ایشان سنگین تر کرده و باید با الگو قرار دادن راه و […]

- هنر «فاخر، دینی و متعهد» را حمایت می‌کنیم

پوریا جلالی در گفتگو با خبرنگار زیرنویس کرمانشاه، اظهار کرد: علامه حسن زاده (ره) نقل می‌کنند که اهل بیت (ع) حجت خدا بر مخلوقات هستند و حضرت زهرا (س) حجت خدا بر اهل بیت (ع)، پس این موضوع وظیفه ما را در قبال ایشان سنگین تر کرده و باید با الگو قرار دادن راه و منش آن حضرت به شیوه ای هنرمندانه مکارم اخلاقی و سیره عملی حضرت را برای مردم تبیین و تشریح کنیم.

وی افزود: در بعد فعالیت‌های تخصصی اداره ارشاد سیاست ما در دوره جدید این است که تا حد ممکن رخدادهای فرهنگی هنری را به صورت خیابانی برگزار کنیم.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: البته این به معنای غفلت از نگارخانه‌ها و پلاتوها نیست بلکه بدان معنی است که ضمن انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری تخصصی، قصد داریم تا هنر را به میان مردم ببریم.

وی گفت: با همین هدف قصد داریم تا به منظور افزایش امید و نشاط در جامعه، نمایشگاه‌های هنری و برنامه‌های متنوع فرهنگی را با رعایت ملزومات، زیر برف و باران برگزار کنیم که جلوه ای ویژه در شهر خواهد داشت.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ما در جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و باید سیاست گذاری های فرهنگی ما متناسب با چارچوب ارزشی های نظام تعریف شود.

وی افزود: حتی در زمان طاغوت علیه اللعنه نیز توجه به هنرهای دینی را داشته‌ایم پس همانطور که مکرر گفته ام با مفاهیم پوچی همچون هنر برای هنر مشکل داریم و به جای آن به دنبال هنر فاخر، هنر دینی و هنر متعهد هستیم.

جلالی تصریح کرد: هنری که عناد با نظام نداشته باشد را بر اساس وظیفه ذاتی و سازمانی خود حمایت می کنیم اما بی پرده می گوییم که اولویت ما هنر متعالی است و همانطور که قبلاً نیز گفته ام هنر متعالی صرفا هنر دینی نیست بلکه آن هنری است که رذیله های اخلاقی در جامعه را نشانه گرفته است و به دنبال اصلاح گری است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان ضرورت تکریم هنرمندان استان گفت: ما به دنبال حذف هیچ هنرمندی نیستیم و از همه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه حمایت خواهیم کرد.

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به همکاران اداره کل گفت: باید با اصلاح رویه‌ها به دنبال بهبود فرآیند های کاری، افزایش راندمان و بهره وری سازمان باشیم و این مهم جز با برنامه ریزی و زمان بندی میسر نخواهد شد.

وی ادامه داد: به دنبال توزیع عادلانه امکانات فرهنگی هنری هستیم و توجه به شهرستان ها را در دستور کار خود قرار داده ایم و قول هایی نیز از حیث اعتباری گرفته ایم که امید داریم با جذب اعتبارات و پیگیری رؤسای شهرستانی در جذب منابع شهرستانی اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان ها رخ دهد.

جلالی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به جایگاه اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و قرآن گفت: مدیریت در حکومت علوی یعنی نوکری مردم و وظیفه ما این است که با هنرمندان وقت بگذرانیم و پای درد و دل هایشان بنشینیم، لذا در هیچ شهرستانی نباید هنرمند قهر کرده ای داشته باشیم ضروری است که تکریم آن‌ها را در دستور کار داشته باشیم.

منبع: خبـرآنلاین