پرسپولیس پیش از دربی شماره ۱۰۲، حسابی برای رسیدن به پیروزی تحت فشار قرار داشت ولی کیست که نداند پیش از این دیدار هم بسیاری به فکر بازی بعدی این تیم، یعنی جدال برابر استقلال در لیگ برتر بودند. این تیم که برای رسیدن به بالای جدول همچنان نیاز به کسب پیروزی دارد، می‌داند که […]

امید عالیشاه, پرسپولیس, فوتبال, کاپیتان پرسپولیس - چه کسی برای پرسپولیس امید عالیشاه می‌شود؟

پرسپولیس پیش از دربی شماره ۱۰۲، حسابی برای رسیدن به پیروزی تحت فشار قرار داشت ولی کیست که نداند پیش از این دیدار هم بسیاری به فکر بازی بعدی این تیم، یعنی جدال برابر استقلال در لیگ برتر بودند. این تیم که برای رسیدن به بالای جدول همچنان نیاز به کسب پیروزی دارد، می‌داند که تنها راهش، کسب برتری در دربی است. به ویژه اینکه الان برای دومین فصل است که نتیجه بازی‌های رودررو برای رتبه‌بندی در جدول اهمیت زیادی پیدا کرده است. یحیی گل‌محمدی هم قاعدتا نتوانست از سؤال درباره این دیدار در کنفرانس خبری در امان بماند. او درباره دربی پیش‌رو گفت: «چند روز فرصت داریم که به دربی فکر کنیم. خیلی مهم است که در روزهای باقی‌مانده ریکاوری خوبی داشته باشیم. احتیاج به همبستگی و صمیمیت بیشتری در تیم داریم. قطعا وقتی با هم باشیم و کنار هم باشیم از لحاظ فنی تیم ما خوب است و این باور را دارم که بازیکنانم می‌توانند در روزهای سخت خودشان را نشان دهند. دربی هم همیشه حساس است و خیلی امیدواریم که بازی خوبی انجام دهیم».

امید اصلی یحیی گل محمدی برای موفقیت و رسیدن به هدف عالیشاه است. هافبک شمالی سرخپوشان که در اغلب مسابقات فصل گذشته، به خصوص در شروع بازی‌ها، به عنوان جوکر مورد استفاده قرار می‌گرفت، در دربی برگشت ۹۰ دقیقه روی نیمکت بود و این فرصت برای استقلال مهیا شد تا بعد از دریافت گل، حملات مکرری را روی دروازه پرسپولیس تدارک ببیند.

 در فینال جام حذفی اما، در دقیقه ۸۹ به جای سعید صادقی وارد میدان شد، بدون اشتباه در فضای پشت سر ابوالفضل جلالی بارها و بارها صاحب توپ شد و خط دفاع استقلال را به هم ریخت.

اوج کار امید اما ایستادن پشت ضربه کاشته‌ای در جناح چپ بود تا او با پای راست و در زاویه مخالف گل پیروزی تیمش را به ثمر برساند؛ آن هم در شرایطی که به نظر جای‌گیری خط دفاعی استقلال و گلر این تیم طوری بود که تنها به اندازه یک حفره و با زدن ضربه به صورت مستقیم این توپ وارد دروازه آبی‌ها می‌شد.

امید در این لحظه انگار که پشت پنالتی ایستاده باشد، توپ را با پای راست به سمت دروازه سیدحسین حسینی شلیک کرد و توپ با سرعتی غیرقابل باور به تور دروازه جنوبی بوسه زد؛ جایی که پرسپولیسی‌ها در انتظار شادی امید و حضور او مقابل این جایگاه بودند و کاپیتان پرسپولیس هم پیراهن خود را درآورد و به یاد گذشته این گل را با هواداران سرخ جشن گرفت.

امید عالیشاه کاپیتان تیم پرسپولیس که به دلیل مصدومیت در ترکیب اصلی تیمش در بازی با هوادار قرار نگرفت به دربی روز پنجشنبه می‌رسد. عالیشاه  در جریان بازی با هوادار در لیست پرسپولیس قرار داشت اما یحیی گل‌محمدی ریسک نکرد و او را به میدان نفرستاد. حالا نظر پزشکان این است که عالیشاه می‌تواند در صورت صلاحدید کادرفنی، در دربی این هفته از ابتدا برای پرسپولیس بازی کند.

کاپیتان پرسپولیس گرچه به دربی می‌رسد اما با توجه به مصدومیت اخیر و دوری از میادین رسمی بعید است در ترکیب اصلی قرار بگیرد یا شرایط عالی دربی حذفی را داشته باشد. در چنین شرایطی پرسش اینجاست: چه کسی قرار است عالیشاه پرسپولیس در دربی پیش‌رو باشد؟!

منبع: خبـر ورزشی