به گزارش زیرنویس، ایوب فصاحت در تشریح روند توسعه میادین میوه و تره بار در سطح شهر تهران گفت: از ابتدای این دوره از مدیریت شهری با توجه به همکاری و همراهی شهرداران مناطق درخواست شد که محل‌هایی را برای احداث بازار تره و بار به سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران معرفی […]

به گزارش زیرنویس، ایوب فصاحت در تشریح روند توسعه میادین میوه و تره بار در سطح شهر تهران گفت: از ابتدای این دوره از مدیریت شهری با توجه به همکاری و همراهی شهرداران مناطق درخواست شد که محل‌هایی را برای احداث بازار تره و بار به سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران معرفی کنند.

 وی افزود: در همین ارتباط نیز برخی از شهرداران مناطق نسبت به معرفی زمین‌های جدید به سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران اقدام کردند و این سازمان نیز پس از بررسی‌های کارشناسی، اقدامات خود را برای ساخت بازارهای جدید آغاز کرد. مجموعا ۲۶۴ بازار میوه و تره بار در سنوات گذشته و در ادوار قبلی مدیریت شهری احداث شده بود که در حال حاضر به ۲۹۷ بازار میوه و تره و بار رسیده است.

 مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: امسال نیز احداث ۴۰ بازار در دستور کار قرار گرفته است و تعداد بازارها به ۳۳۷ بازار خواهد رسید.  فصاحت ادامه داد: در برنامه‌ای که سازمان میادین میوه و تره‌بار از ابتدای این دوره از مدیریت شهری به شورا ارائه کرده بود، بر احداث ۱۰۰ بازار در مناطق مختلف پایتخت تاکید شد که در سال اول ( سال ۱۴۰۱)احداث ۳۰ بازار، سال ۱۴۰۲ احداث  ۴۰ بازار و سال ۱۴۰۳ نیز احداث ۳۰ بازار اعلام شد.

وی اظهار کرد: سال گذشته به دلیل اینکه زمین‌های مورد نظر از سوی شهرداران مناطق دیر معرفی شدند خیلی از آنها با مشکل مواجه شدند و ما نتوانستیم به تمام تعهدات خود عمل کنیم و تنها چند بازار افتتاح شد.

فصاحت تأکید کرد: اما امسال ۴۰ بازار مدنظر بهره‌برداری می‌شوند؛ البته تعدادی از این بازارها نیز در طول ماه‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده‌اند و ۳۰ بازار دیگر نیز قطعا در سال ۱۴۰۳ به نتیجه خواهد رسید و برنامه ما این است آن ۳۰ بازاری که سال ۱۴۰۱ قول داده بودیم را نیز به نتیجه برسانیم؛ به طوری که بین ۲۴ و ۲۵ بازار از سال ۱۴۰۱ باقی مانده بود و بنا داریم بخش قابل توجهی از این بازارها را در سال آتی جبران کنیم. ۱۰ بازار نیز تا پایان ماه جاری بهره‌برداری می‌شود.

منبع خبر: رکنـا