مؤسسه‌ی تحقیقاتی BCI، آمار نوامبر ۲۰۲۳ (آبان و آذر ۱۴۰۲) را برای بازار چین منتشر کرده است. این مؤسسه می‌گوید که افزایش قابل توجهی در فروش گوشی‌های هوشمند جدید در چین رخ داده و مجموع فروش به ۲۸٫۷۱ میلیون واحد رسیده است که افزایش سال به سال ۱۲٫۷ درصدی را نشان می‌دهد. شیائومی جایگاه نخست […]

- اپل در چین هواوی و شیائومی را شکست داد

مؤسسه‌ی تحقیقاتی BCI، آمار نوامبر ۲۰۲۳ (آبان و آذر ۱۴۰۲) را برای بازار چین منتشر کرده است. این مؤسسه می‌گوید که افزایش قابل توجهی در فروش گوشی‌های هوشمند جدید در چین رخ داده و مجموع فروش به ۲۸٫۷۱ میلیون واحد رسیده است که افزایش سال به سال ۱۲٫۷ درصدی را نشان می‌دهد.

شیائومی جایگاه نخست را در بین برندهای چینی دارد، به‌ویژه در بخش پرچمدار با قیمت بالای ۴۰۰۰ یوان (۵۵۰ دلار). در کنار اپل و هواوی، شیائومی اکنون به‌عنوان یکی از سه برند پرفروش بازار چین شناخته می‌شود و نزدیک به ۹۰ درصد از سهم بازار را در این رده‌ی پریمیوم به خود اختصاص داده است.

اپل با وجود مواجه شدن با کاهش سال به سال ۲۱٫۲ درصدی، پیشتازی خود را در بازار حفظ کرده است. شیائومی با در اختیار داشتن ۱۸٫۳ درصد از سهم بازار، جایگاه نخست را در بین برندهای چینی به خود اختصاص داده است. آنر با ثبت رشد ۱۲٫۶ درصدی در سال، جایگاه سوم را در حجم فعال‌سازی گوشی‌ها به خود اختصاص داد.

هواوی در رتبه‌ی چهارم بازار قرار دارد و رشد سالانه‌ی ۷۵٫۶ درصدی را از خود نشان می‌دهد و از نظر نرخ رشد، پیشتاز بازار است. برندهایی مانند ویوو و اوپو با کاهش قابل توجهی در حجم فعال‌سازی مواجه هستند.

رقابت در بازار پرچمداران که تحت سلطه‌ی سه برند اپل، هواوی و شیائومی است، شدت می‌گیرد. این برندها مجموعاً نزدیک به ۹۰ درصد از سهم را به خود اختصاص داده‌اند. سایر برندها در مجموع ۱۰ درصد را در اختیار دارند.

بیشتر بخوانید:‌

داده‌های BCI نشان می‌دهد هواوی با رشد سالانه‌ی بیش از ۴۰ درصدی در فعال‌سازی گوشی‌های جدید برای پنج هفته‌ی متوالی، دوباره به عرصه‌ی رقابت بازگشته است.

آمار نشان می‌دهد سری هواوی میت ۶۰ و سری شیائومی ۱۴ تأثیر قابل توجهی بر جایگاه اپل در بخش بهترین گوشی ها داشته‌اند.

۵۸۵۸

منبع: خبـرآنلاین