روز پنج‌شنبه ۲۳ آذر ماه جاری، دیدار رفت دو تیم پرسپولیس و استقلال در چارچوب رقابت‌های لیگ بیست‌وسوم رأس ساعت ۱۵ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود. آخرین بازی دو تیم استقلال و پرسپولیس در قالب فینال جام حذفی برگزار شد. اجرای آن برنامه توسط محمدرضا احمدی و با حضور محمد فنایی، حمید استیلی و […]

دربی پایتخت, دربی, گزارشگردربی پایتخت - چه زمانی نوبت دربی‌اولی‌ها می‌شود؟!

روز پنج‌شنبه ۲۳ آذر ماه جاری، دیدار رفت دو تیم پرسپولیس و استقلال در چارچوب رقابت‌های لیگ بیست‌وسوم رأس ساعت ۱۵ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.

آخرین بازی دو تیم استقلال و پرسپولیس در قالب فینال جام حذفی برگزار شد. اجرای آن برنامه توسط محمدرضا احمدی و با حضور محمد فنایی، حمید استیلی و هادی طباطبایی از پیشکسوتان داوری و فوتبالی در استودیوی «فوتبال برتر» همراه بود. این فینال جام حذفی که با قهرمانی تیم پرسپولیس به پایان رسید توسط ۱۲ دوربین HD پوشش و از ساعت ۱۹:۴۵ و با گزارش پیمان یوسفی به صورت مستقیم پخش شد.

شاید برای هواداران استقلال و پرسپولیس این پرسش به وجود آمده باشد که چه کسی گزارشگر دربی شماره ۱۰۲ خواهد بود! گفته می‌شود پیمان یوسفی جزو نامزدهای گزارشگری دربی شماره ۱۰۲ است اما شانس زیادی برای این بازی ندارد. همچنین جواد خیابانی که در سه، چهار سال اخیر دربی‌های شماره ۹۹، ۹۸ و ۹۴ را گزارش کرده نیز جزو کاندیداهای گزارشگری دربی پیش روست. اما شنیدیم شانس یک گزارشگر معروف دیگر بیشتر از دو گزینه باتجربه مورداشاره است؛ او کسی نیست مگر محمدرضا احمدی که دربی‌های شماره ۱۰۰، ۹۷، ۹۵، ۹۳، ۹۲، ۹۱ و … را گزارش کرده و در سال‌های اخیر رکورددار بوده است!

این درحالی است که در دو، سه سال اخیر گزارشگران جوان و مستعدی همچون شهاب وهابی، بهنام مهدی‌زاده، احسان خراسانی، مجید عابدی و … نیز توانمندی خود را نشان داده‌اند اما ظاهرا باز هم شانسی برای گزارش دربی حساس و جذاب پایتخت ندارند! جالب‌تر می‌شود وقتی بدانید پیش از دربی ۹۴ اعلام شد که گزارش این بازی به بهنام مهدی‌زاده جوان می‌رسد اما در دقیقه ۹۰ این موضوع منتفی و جواد خیابانی انتخاب شد.

حال پرسش این‌جاست بالاخره چه زمانی نوبت گزارشگران دربی‌اولی می‌شود؟ بدیهی است طرفداران فوتبال دوست دارند پس از سال‌ها شنیدن صداهای تکراری در دربی، نوایی تازه و گزارش جوانان تازه‌نفس را ببینند و بشنوند اما… ناگفته پیداست گزارشگران قدیمی نیز یک دربی‌اول داشته و از همان بدو کار خود، گزارشگر دربی نبوده‌اند! البته که به نظر می‌رسد انتخاب گزارشگران دربی بر عهده تهیه‌کننده به‌تنهایی نیست.

همان طور که از مربیان تیم‌ها می‌خواهیم در دربی شجاعانه بازی کنند، از دست‌اندرکاران تلویزیون و شبکه سوم سیما نیز انتظار می‌رود کمی ریسک کرده و با انتخاب یک گزارشگر جوان و صدای تازه، دربی را برای مخاطبان جذاب‌تر کنند.

منبع: خبـر ورزشی