دیدار جنجالی فولاد و استقلال در هفته دوازدهم لیگ برتر در شرایطی با تساوی بدون گل به پایان رسید که در دقیقه ۳۰ این مسابقه یک برخورد شدید بین آرمین سهرابیان و سینا مریدی شکل گرفت. در این صحنه، بازیکن فولاد پس از برخورد با سهرابیان روی زمین افتاد و لحظاتی بعد با صورتی خونی […]

- حرف‌های هافبک فولاد علیه ادعای استقلال؛ سهرابیان ابرویم را شکافت، چرا اخراج نشد؟

دیدار جنجالی فولاد و استقلال در هفته دوازدهم لیگ برتر در شرایطی با تساوی بدون گل به پایان رسید که در دقیقه ۳۰ این مسابقه یک برخورد شدید بین آرمین سهرابیان و سینا مریدی شکل گرفت. در این صحنه، بازیکن فولاد پس از برخورد با سهرابیان روی زمین افتاد و لحظاتی بعد با صورتی خونی به سمت داور رفت تا به تصمیم او مبنی بر ادامه بازی اعتراض کند؛ اما داور مسابقه پس از مشورت با کمک خود دستور به ادامه بازی داد.

سینا مریدی امروز در گفتگویی درخصوص دیدار با استقلال گفت: شرایط ما طوری بود که به امتیاز نیاز داشتیم. با استرس وارد بازی شدیم. با وجود این‌که دوست داشتیم در خانه خودمان سه امتیاز بگیریم اما شرایط طوری بود که از کسب یک امتیاز هم ناراضی نیستیم. بازی جان‌دار و درگیرانه‌ای بود اما همین که روند قبلی را ادامه ندادیم و شکست نخوردیم، نکته مثبتی است.

او سپس درباره برخوردی که منجر به مصدومیت شد، توضیح داد: زمانی که توپ ارسال شد و من ضربه سر را زدم، همان لحظه احساس درد کردم. نکته مهم اینکه یک‌بار زمانی که ضربه سر را زدم، آرمین سهرابیان با آرنج به من ضربه زد و یک‌بار هم زمانی که به زمین خوردم، ضربه زد. برخی می‌گویند با صورت زمین خورده‌ای که آن اتفاق افتاده؛ اما مگر چمن باعث شکافته‌شدن ابرو می‌شود؟ اصلاً من با کتف روی زمین فرود آمدم.

هافبک فولاد ادامه داد: متأسفانه من دو بار با آرنج ضربه خوردم. البته من آرمین را می‌شناسم و او یک فوتبالیست بسیار مؤدب است و اصلاً طوری نیست که بخواهد از عمد کسی را بزند؛ اما فوتبال است و پیش می‌آید و در فوتبال هم نگاه نمی‌کنند که ببینند عمدی زدی یا نه‌؛ وقتی می‌بینند ضربه با آرنج بوده و به‌قدری شدت داشته که باعث خون‌ریزی شده است. در هیچ کجای دنیا، دو ضربه آرنج، برخورد فوتبالی محسوب نمی‌شود.

مریدی درخصوص نظر کارشناسان داوری گفت: کارشناسان هم چیزی را که محرز است، اعلام می‌کنند. من دیدم برخی از دوستان در فضای مجازی گذاشته‌اند که سمت راست صورت ضربه خورده اما در نظر نمی‌گیرند که هنگام پرش و ضربه سر، ممکن دست صورت بچرخد. شما شدت ضربه‌ها و خونریزی را ببینید.‌ مگر چمن باعث خونریزی می‌شود؟

او درباره عصبانیت خود پس از تصمیم داور توضیح داد: بالأخره شرایط تیم ما طوری است که هوادار از ما انتظار دارد. وقتی ۹۰ درصد ورزشگاه از ما حمایت می‌کنند، ما هم باید هرچه در توان داریم، بگذاریم. شرایط تیم ما حساس است و جایگاه ما این جای جدول نیست. با این شرایط طبیعتاً تنش‌هایی ایجاد می‌شود و طبیعی است.

بازیکن فولاد در پاسخ به این‌که آیا در صورت اخراج سهرابیان، این تیم موفق به کسب سه امتیاز می‌شد، عنوان کرد: فوتبال است و این چیزها مشخص نیست؛ اما چیزی که مشخص است این است که زمانی نه تیم حریف در دقیقه ۳۰ ده نفره شود، شرایط بازی تغییر می‌کند. برای ما چند بار پیش آمده که در نیمه اول ده نفره شویم و می‌دانیم زمانی که یک تیم، یک یار کمتر داشته باشند، چقدر تحت فشار قرار می‌گیرد. قطعاً اخراج آرمین سهرابیان در این‌ صحنه خیلی سبک بازی تأثیر می‌گذاشت. باز هم می‌گویم شاید برخورد آرنج آرمین سهرابیان به من اتفاقی بوده اما همه جای دنیا به برخورد آرنج نگاه می‌کنند.

او در مورد درگیری و حواشی پایان بازی اظهار داشت: من فقط دیدم که تنش ایجاد شده و دویدم که کادر خودمان و آقای نادر [غبیشاوی] را از آن محوطه خارج کنم. فوتبال، میدان جنگ نیست. درست است که بالأخره هر بازیکن و کادری دوست دارد صد خودش را برای تیمش بگذارد و ما هم محکم بازی می‌کنیم و برای تیم‌مان هر کاری می‌کنیم اما من اصلاً از دعوا و درگیری خوشم نمی‌آید.

مریدی یا اشاره به حمایت هواداران فولاد در دیدار با استقلال گفت: ما امسال شرمنده هواداران‌مان شدیم و نتواسنتیم نتایج خوبی بگیریم؛ اما ان‌شاءالله بتوانیم این لطف‌شان را جبران کنیم. هواداران فولاد همیشه از ما حمایت کرده‌اند و این بازی هم ‌۹۰ درصد ورزشگاه، تماشاگران ما بودند. ان‌شاءلله در ادامه فصل بتوانیم آن‌ها روسفید کنیم و شرمنده‌شان نشویم.

او سپس به تمجید از مارتینز، سرمربی فولاد، پرداخت و گفت: آقای مارتینز از لالیگا آمده‌اند و سابقه مربیگری در یکی از بهترین لیگ‌های دنیا را دارند. ایشان سبک و دیسیپلین خاص خودشان را دارند. ایشان نیاز به زمان داشتند تا به شناخت نسبت به بازیکنان برسند. البته باید در نظر بگیریم که ایشان اول فصل نبودند که خودشان خودشان یارگیری کنند که این موضوع هم تاثیرگذار است اما انشاالله با حضور ایشان بتوانیم از این شرایط خارج شویم و پایان فصل جایگاهی در شان هواداران کسب کنیم.

هافبک فولاد درباره عدم نتیجه‌گیری بیان کرد: یک‌سری اتفاقات رخ داده و بدشانسی‌هایی هم گریبانگیر تیم ما شده است. به هر حال هر چند سال یک‌بار پیش می‌آید که تیم‌های بزرگ دچار بحران شوند. من نمی‌توانم دلیل خاصی برای این موضوع پیدا کنم و در حال حاضر تنها چیزی که مهم است این است که تمام تلاش‌مان را بکنیم و با حمایت هواداران از این شرایط خارج شویم.

مریدی در پایان درباره دیدار آینده فولاد برابر سپاهان گفت: همه می‌دانند سپاهان هزینه زیادی کرده و پرمهره‌ترین تیم لیگ است‌. این باشگاه مثل فولاد امکانات زیادی دارد و از طرفی در آسیا هم به مرحله بعد صعود کرده‌اند. این تیم بازیکنان و کادر خوبی دارد و تیم قدرتمندی است و بازی سختی داریم اما ما هم فولاد هستیم و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که نتیجه خوبی کسب کنیم و دست پر از بازی خارج شویم.

منبع: خبـر ورزشی