به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، مجتبی رضاخواه در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ بیان کرد: امسال سال ویژه‌ای است چرا که برنامه هفتم توسعه نزدیک به شش ماه در کمیسیون و صحن مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. ما مدت‌هاست که […]

افزایش قیمت مسکن - انتقاد تند یک‌ نماینده به افزایش قیمت مسکن و خودرو/ رضاخواه: مردم کی قرار است تغییر ویژه‌ای در زندگی خود احساس کنند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، مجتبی رضاخواه در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ بیان کرد: امسال سال ویژه‌ای است چرا که برنامه هفتم توسعه نزدیک به شش ماه در کمیسیون و صحن مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. ما مدت‌هاست که وعده دادیم که می‌خواهیم در اقتصاد تغییر ایجاد کنیم. وعده دادیم که تحریم‌ها نمی‌تواند اشکالات جدی در جامعه ایجاد کند. چند سالی است که تورم‌ در اقتصاد ما جای خود را پیدا کرده است. قیمت مسکن و خودرو نیز افزایش قابل توجهی داشته است.

وی در ادامه اظهار کرد: مردم کی قرار است تغییر ویژه‌ای در زندگی خود احساس کنند آیا این بودجه می‌تواند زندگی مردم را بهبود ببخشد؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از اهداف ما رشد اقتصادی هشت درصد بوده است. این بودجه نمی‌تواند در سال ۱۴۰۳ رشد اقتصادی هشت درصد را محقق سازد. آیا افزایش ۱۸ درصدی منابع نسبت به بودجه سال ۱۴۰۲ منابع کافی برای ایجاد رشد اقتصادی به شمار می‌رود؟

وی در ادامه تاکید کرد: سوال این است که در بخش کشاورزی، صنعت و اقتصاد چه اتفاق ویژه‌ای قرار است رخ دهد؟ مالیات در این بودجه نسبت به سال قبل حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است، یعنی تولید کننده تحت فشار قرار می‌گیرد و برای وارد کننده و تولید کننده خارجی رانت در نظر گرفته شده است. چرا دولت بودجه سال ۱۴۰۳ را به نفع تولید کننده خارجی نوشته است؟

رضاخواه اضافه کرد: منابع و مصارف هدفمندی در این بودجه دیده نشده است و این امر می‌تواند منجر به کسری بودجه در این قسمت شود. مجلس شورای اسلامی برای واردات خودروهای نو و کارکرده قانون مصوب کرد اما دولت حتی در واردات خودروهای نو نیز موفق عمل نکرده است.

۲۲۳۲۲۵

منبع: خبـرآنلاین