مجلس به دولت هشدار جدی داد
مجلس به دولت هشدار جدی داد

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه،۲۱آذر) مجلس شورای اسلامی، بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در دستور کار قرار گرفت و پس از سخنان موافقان و مخالفان، نمایندگان با ۹۱ رای موافق ۱۲۷ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع باکلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مخالفت کردند. محمد باقر قالیباف رئیس مجلس […]

بودجه ١۴٠٣, مجلس شورای اسلامی - مجلس به دولت هشدار جدی داد

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه،۲۱آذر) مجلس شورای اسلامی، بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در دستور کار قرار گرفت و پس از سخنان موافقان و مخالفان، نمایندگان با ۹۱ رای موافق ۱۲۷ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع باکلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مخالفت کردند.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پس از رد کلیات بودجه سال ۱۴۰۳ به دولت هشدار داد و گفت: به صراحت اعلام می کنم این لایحه کسری قابل توجهی دارد و در این بودجه پیش بینی حقوق بازنشستگان صورت نگرفته است که آن هم به کسری اضافه می شود اگر بخواهیم این موضع را منوط به محل مالیات بکنیم نیز اشکال بدتری به وجود می آورد.

وی افزود: براساس آئین نامه داخلی مجلس، دولت ۷ روز فرصت دارد اصلاحات را انجام دهد و به مجلس بازگرداند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من از آقای منظور و دوستانمان در دولت خواهشی دارم؛ با توجه به اینکه وقت ما تنگ است، برخی دوستان که حرف از دو دوازدهم می زنند، بدانند که وقت برای چنین کاری نیست.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ درباره دلایل مخالفت نمایندگان با کلیات بودجه ۱۴۰۳ گفت:  برخی نقاط ضعف بودجه، همچون نرخ بالای مالیات، عدم تناسب بودجه با برنامۀ هفتم و بحث بازنشستگان که در برنامۀ هفتم مصوب شده بود و دولت منابعی برای آن ندیده بود، از دغدغۀ همکاران ما بود.

وی افزود:  رد کلیات بودجه همکاری جدیدی بین دولت و مجلس برای اصلاح این قانون ظرف مدت ۷ روز را ایجاد خواهد کرد.

زارع ادامه داد: کسری در منابع هدفمندی یارانه‌ها، یارانۀ نقدی، گندم و نان مشخص نبود. همچنین بحث سرمایه‌گذاری دارای ابهاماتی بود که مورد قبول همکاران ما نبود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه خاطرنشان کرد: مواردی همچون جابه‌جایی مجوزها که درخواست دولت بود و همکاران مجلس معتقدند که باید شفاف باشد. رشد محدود حقوق و دستمزد هم برای کارکنان و هم بازنشستگان از دیگر دغدغه‌های همکاران ما بود که امیدواریم با همکاری یک هفته‌ای بین دولت و مجلس این اصلاحات انجام شود.

منبع: اطلاعات انلاین