نکونام با پیراهن آبی دربی را تجربه کرده است. حال پس از سالها این بار در قامت سرمربی روی نیمکت استقلال، لب خط دربی بزرگ پایتخت را تجربه خواهد کرد. نکونام خوب می داند که دربی با تمام بازی ها و تقابل های گذشته اش – که در تیم های دیگر برابر پرسپولیس قرار گرفته […]

جواد نکونام .استقلال .فوتبال برتر - نکونام و دربی سختی که پیش رو دارد

نکونام با پیراهن آبی دربی را تجربه کرده است. حال پس از سالها این بار در قامت سرمربی روی نیمکت استقلال، لب خط دربی بزرگ پایتخت را تجربه خواهد کرد. نکونام خوب می داند که دربی با تمام بازی ها و تقابل های گذشته اش – که در تیم های دیگر برابر پرسپولیس قرار گرفته و بارها توانسته حریف را متوقف کند – فرق می کند.

نکونام خوب می داند که به ویژه این دربی و نتیجه گرفتن در آن چقدر می تواند بر محبوبیت اش بیفزاید و شکست و ناکامی در آن چطور می تواند او را از عرش به فرش برساند. نکونام خوب می داند که دربی و نتیجه اش چقدر برای هواداران آبی و شاگردانش اهمیت دارد، چقدر فتح دربی می تواند روحیه بخش و سرشار از کری های بی نهایتی باشد که سالهای سال آن را تجربه کرده اند. نکونام خوب می داند که تیمی که امروز روی نیمکت آن نشسته چندین فصل است که نتوانسته فاتح دربی باشد و دو شکست متوالی در بهار امسال چقدر برای تیمش و هواداران آبی ناراحت کننده و عذاب آور بوده است.

نکونام خوب می داند که این دربی برایش سخت ترین بازی فصل خواهد بود، آن توقع و انتظاری که هواداران از او و تیمش برای نتیجه گرفتن در این مسابقه دارند شاید حتی از توقع و انتظار قهرمانی داشتن هم بیشتر باشد. این جمله معروف علی پروین را از یاد نمی بریم که «با بردن دو دربی در یک فصل قهرمانید» خوب است که این توصیه را جواد نکونام به بازیکنانش قبل از شروع دربی داشته باشد.

محمود فخرالحاج| باشگاه خبرنگاران آزاد

منبع: خبـر ورزشی