تاثیر مستقیم آلودگی هوا و ترافیک روی فشار خون تایید شد
تاثیر مستقیم آلودگی هوا و ترافیک روی فشار خون تایید شد

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از healthline، ترافیک رابطه مستقیم با فشار خون افراد دارد. تحقیقات نشان می دهد که آلودگی هوا فقط تهدید مبهم برای محیط زیست و سلامت شما نیست، بلکه اثرات قابل توجهی شبیه به سیگار کشیدن یا خوردن بیش از حد نمک دارد که می‌تواند منجر به اثرات طولانی مدت […]

- تاثیر مستقیم آلودگی هوا و ترافیک روی فشار خون تایید شد

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از healthline، ترافیک رابطه مستقیم با فشار خون افراد دارد. تحقیقات نشان می دهد که آلودگی هوا فقط تهدید مبهم برای محیط زیست و سلامت شما نیست، بلکه اثرات قابل توجهی شبیه به سیگار کشیدن یا خوردن بیش از حد نمک دارد که می‌تواند منجر به اثرات طولانی مدت و مزمن بر قلب و ریه ها شود.

محققان دریافتند که قرار گرفتن در معرض آلودگی هوای مرتبط با ترافیک که شامل گازهایی مانند دی اکسید کربن و ذرات ناشی از ترمز و لاستیک خودرو است، می تواند فشار خون شما را بالا ببرد. و این تاثیرات برای یک روز کامل پس از قرار گرفتن در معرض همچنان ادامه داشت.

دکتر جوئل دی کافمن، استاد اپیدمیولوژی در دانشگاه واشنگتن و نویسنده مقاله‌ای درباره اثرات ترافیک بر سلامت انسان‌ها می‌گوید: بدن مجموعه ای از سیستم های پیچیده است که سعی می کند فشار خون را یکسان نگه دارد. این سیستم، بسیار پیچیده و کاملاً تنظیم شده است و به نظر می رسد که در جایی، در یکی از این مکانیسم ها، آلودگی هوا مربوط با ترافیک در فشار خون تداخل دارد. 

کافمن و تیمش می خواستند بفهمند که چگونه آلودگی مربوط به ترافیک می تواند بر فشار خون رانندگان در طول رفت و آمد آنها تاثیر بگذارد. از ۱۶ راننده تاکسی برای تحقیقات دعوت شد و در پایان تحقیقات معلوم شد که فشار خون و کلسترول بالا با میزان ساعات رفت و آمد در ترافیک شهرها نسبت مستقیم دارد. ارتباطی که افزون بر عارضه‌های مختلف آلودگی هوا بر سیستم تنفسی تاثیر می‌گذارد.

 

منبع: اطلاعات انلاین