با پایان دور مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا قطار لیگ برتر از ایستگاه دوازدهم راه افتاد تا تنور رقابت‌های فوتبال دوباره داغ شود. دیدارهایی که نکات جالبی داشت… * بعد از مدت‌ها هر ۸ مسابقه یک هفته از لیگ برتر با هم برگزار شد و دیدار معوقه برای بعد نداشتیم! * ۱۳ گل در ۸ مسابقه […]

استقلال, فوتبال - ناظری که گوشش به موبایل و چشمش به جایگاه بود!

با پایان دور مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا قطار لیگ برتر از ایستگاه دوازدهم راه افتاد تا تنور رقابت‌های فوتبال دوباره داغ شود. دیدارهایی که نکات جالبی داشت…

* بعد از مدت‌ها هر ۸ مسابقه یک هفته از لیگ برتر با هم برگزار شد و دیدار معوقه برای بعد نداشتیم!

* ۱۳ گل در ۸ مسابقه میانگین ۱٫۶۲  گل در هر بازی را بر جا گذاشت.

* بعد از مدت‌ها دوباره دو بازی بدون گل تمام شد؛ ۲۵ درصد بازی‌های هفته.

* تراکتور، شمس آذر و آلومینیوم ۳ مهمان برنده هفته بودند و پرسپولیس، سپاهان و نساجی سه میزبان پیروز.

* دو بازیکن دبل کردند؛ شهریار مغانلو (سپاهان) و علی‌اصغر اعرابی (آلومینیوم)، امین کاظمیان هم در آبادان یک گل زد و یک گل ساخت.

* سه گل این هفته روی ریباند و دو گل روی ضربه آزاد مستقیم به ثمر رسید. یک گل هم از نقطه پنالتی، یعنی تقریبا نیمی از گل‌های هفته پاس گل نداشت.

* دو بازیکن خارجی تراکتور بعد از پیروزی این هفته برابر گل گهر برای پوشیدن پیراهن تیم ملی ایران ابراز تمایل کردند. پیش از گوستاوو واگنین و ریکاردو آلوس که از بهترین‌های لیگ ما هستند، لوسیانو ادینهو نیز با لباس تراکتور چنین پیشنهادی داده بود.

* محمدرضا اخباری برابر تیم سابقش انگیزه زیادی داشت اما پورحمیدی -جانشینش- کلین‌شیت کرد.

* بازی پیکان و ذوب آهن هیچ صحنه چشمگیری نداشت اما ناگهان بعد از مسابقه همه به پرتاب اوت نادر محمدی در تیم مهمان گیر دادند!

* شاهکار داوری در بازی آبادان! نیمه اول سه گل داشت و یک اخراجی و تیم مهمان که ۲-۱ جلو بود، دقیقه ۵۴ صاحب پنالتی شد. فخرالدینی پشت توپ رفت و ۱۴ دقیقه بعد داور بعد از مشورت با نماینده فدراسیون پنالتی را وتو کرد! نماینده‌ای که گوشش به موبایل و چشمش به بالای جایگاه بود!

* مجتبی حسینی مربی آلومینیوم خواستار استفاده از موبایل به جای کمک‌داور ویدیویی شد.

* تیم تارتار که در رده دوم بود در خانه زیر باران به شمس آذر باخت، با دو ریباند…

* در دو بازی پرسپولیس و ملوان جایگاه زنان خیلی زود پر شد و صدای تشویق آن‌ها از صدای آقایان بیشتر به گوش می‌رسید.

* دو مدیرعامل از سه نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان این هفته بعد از پایان مسابقات گروهی استعفا دادند. نفر سوم هم صندلی لرزانی دارد!

* با رفتن درودگر، رحمتی وعده داد که نساجی جدید را خواهید دید. او در وطنی استقلال خوزستان را برد اما باز هم شعار شنید.

* هر پنج تعویض استقلال خوزستان در قائمشهر به دلیل مصدومیت بود.

* سپاهان باز هم ۴ ملی‌پوش را روی نیمکت گذاشت. هر چهار نفر نیمه دوم به زمین آمدند؛ اسدی و یوسفی پاس گل دادند، شهریار هم دبل کرد.

* بازگشت نکونام و بازیکنان سابق فولاد در لباس استقلال، یک بازی پر برخورد را نوید می‌داد و بعد از بازی هم مطابق پیش‌بینی‌ها بین اعضای کادرفنی دو تیم درگیری شد.

* استقلال و پرسپولیس همیشه سعی می‌کنند در بازی قبل از دربی تلفات ندهند اما محمد نوازی کارت قرمز گرفت و دربی را از دست داد.

* با وجود درخواست یحیی گل‌محمدی و ستارگان پرسپولیس فقط ۲۰۰۰ نفر از بازی این تیم با هوادار استقبال کردند. آن‌قدر کم که سروش رفیعی وعده داد تاپایان فصل مهمانش در ورزشگاه هستند!

* باز هم هوادار در یک بازی بزرگ اسیر گل‌به‌خودی شد. کاش مربیان به جای پرداختن به حواشی، روی کار فنی خود تمرکز کنند.

* سروش رفیعی که در فضای مجازی در دفاع از یحیی گل‌محمدی بسیار فعال بود، در زندگی واقعی و مستطیل سبز روی نیمکت نشست تا نتواند به مربی محبوبش کمک کند!

* استقلال مساوی کرد باز هم بیرون خانه و با پیروزی سپاهان و پرسپولیس با توجه به دیدارهای عقب‌افتاده کورس بالای جدول دیدنی‌تر شد.

منبع: خبـر ورزشی