زیرنویس، گروه بین الملل: در حالی که حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد عناصر این رژیم به کرانه باختری یورش برده و بیمارستان‌های این منطقه را نیز تحت محاصره خود درآوردند. ضربه سخت مجاهدان قسام به اشغالگران در الشجاعیه و خان‌یونس گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس […]

زیرنویس، گروه بین الملل: در حالی که حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد عناصر این رژیم به کرانه باختری یورش برده و بیمارستان‌های این منطقه را نیز تحت محاصره خود درآوردند.

ضربه سخت مجاهدان قسام به اشغالگران در الشجاعیه و خان‌یونس

گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس از حمله‌های جدید به نظامیان صهیونیست در مناطق الشجاعیه و خان یونس خبر داد.

به گزارش زیرنویس به نقل از رسانه‌های فلسطینی، گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد مجاهدان این گردان‌ها پس از بازگشت از محورهای نبرد در محله الشجاعیه تاکید کردند که ۷ خودروی زرهی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله یک تانک فرمانده و یک نفربر که ۳ نظامی اسرائیلی در آن قرار داشتند، را با راکت‌ها و بمب‌های ضدزره هدف قرار داده و این نیروها را از پا درآورده و با نیروهای پشتیبانی هم که برای نجات سرنشینان تانک باز ۳ آمده بودند، درگیر شدند و تعدادی از آن‌ها را به قتل رساندند.

قسام تاکید کرد که مجاهدان این گردان‌ها همچنین یک تک‌تیرانداز صهیونیست را با گلوله RPG هدف قرار داده و در چندین منطقه از فاصله صفر وارد درگیری‌های بسیار شدیدی با نیروهای پیاده دشمن شدند و طی آن ۱۱ نظامی صهیونیست را مستقیماً به قتل رسانده و تجهیزات و سلاح‌های آن‌ها را به غنیمت گرفته و دیگر نیروها را هم یا به قتل رسانده یا مجروح کردند.

گردان‌های قسام همچنین اعلام کرد گروهی از نظامیان اسرائیلی را که حدود ۱۰ نفر بودند، در شرق شهر خان یونس با دو بمب ضدنفر هدف قرار داده است که در پی آن این نیروها کشته یا زخمی شدند.

نظامیان صهیونیست یکدیگر را در غزه می‌کشند

ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که از زمان تهاجم نظامیانش به نوار غزه، شماری از نظامیان این رژیم با آتش خودی کشته شده‌اند

در بیست و هفتمین روز از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، ارتش این رژیم از کشته شدن دهها تن ازنظامیانش با آتش خودی پرده برداشت و فاش کرد که بیست نظامی از ۱۰۵ نظامی کشته شده در غزه در جریان حمله زمینی بر اثر آتش نیروهای خودی یا حوادث دیگری کشته شده اند.

امروز سه شنبه ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۱۰ درصد از نظامیانی که در غزه کشته شده اند با آتش خودی از پا درآمده اند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ۱۳ نظامی بر اثر آتش نیروهای خود و هفت نفر دیگر در حوادث مختلف از جمله استفاده از سلاح یا ادوات یا مشکل در تیراندازی کشته شده اند.

وی از اقدامات انجام شده به منظور ممانعت از این روند نیز خبر داد.

تداوم حمله‌های موشکی مقاومت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین

رسانه های رژیم صهیونیستی از حمله جدید موشکی مقاومت فلسطین به شهرک های اطراف غزه و به صدا درآمدن آژیر خطر در شهر سدیروت و نیرعام در اطراف غزه خبر دادند.

منابع وابسته به رژیم صهیونیستی همچنین از شنیده شدن صدای آژیر خطر در عسقلان، مفالسیم و نتیف هعسراه خبر دادند. همچنین در عمیعاز و یشیع نیز صدای آژیر خطر به صدا درآمد.

سرایا القدس از حمله موشکی به مفتاحیم در اطراف غزه خبر داد.

انهدام نفربر اشغالگران با موشک تاندوم

سرایا القدس در بیانیه ای اعلام کرد: یک نفربر و دوخودرو زرهی نظامیان صهیونسیتها را با موشک تاندوم در محور شرق خانیونس هدف قرار دادیم.

الشامی: ملت یمن در اقدامات علیه آمریکا درنگ نخواهند کرد

ضیف الله شامی، وزیر اطلاع رسانی دولت پیشبرد امور در یمن اعلام کرد: تصمیم منع عبور کشتی‌ها به سمت رژیم صهیونیستی به مثابه وتویی در برابر وتوی آمریکا در قبال توقف جنگ غزه است.

وی افزود: ملت یمن در فعال کردن اهرم های فشاری که در اختیار دارد در برابر سیاست های حمایت گرانه آمریکا از رژیم صهیونیستی درنگ نخواهد کرد.

آژیر خطر در الجیل به صدا درآمد

منابع خبری از شنیده شدن صدای آژیر خطر در مناطق مختلف الجلیل خبر دادند.این منابع اعلام کردند که آژیر خطر در العرامشه، حانیتا، آیلون، یعرا، ادمیت و جورین در الجلیل غربی از بیم حمله پهپادی به صدا درآمده است. رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که چند موشک شلیک شده از لبنان به سمت مرکز نظامی المالکیه رهگیری شده است.

حزب الله: مرکز نظامی المالکیه را هدف قرار دادیم

حزب الله لبنان اعلام کرد که مرکز نظامی المالکیه رژیم صهیونیستی با سلاح مناسب هدف قرار گرفته است.

گسترش آنفولانزا و آبله در میان آوارگان فلسطینی

«مروان الهمص» مدیر بیمارستان ابویوسف النجار در رفتح تاکید کرد: ما شاهد گسترش بیماری‌های مختلف در میان آوارگان فلسطینی هستیم. به عنوان نمونه آبله در میان کودکان فلسطینی در غزه به شدت گسترش پیدا کرده است.

وی در ادامه افزود: روزانه حدود هزار و ۵۰۰ بیمار دارای مشکلات معده به دلیل کمبود مواد غذایی به ما مراجعه می‌کنند. اسهال و آنفولانزا نیز میان آوارگان فلسطینی در رفح گسترش پیدا کرده و اوضاع این آوارگان فاجعه بار شده است.

الهمص تصریح کرد: هیچ مجوزی برای خروج بیماران و زخمی‌ها از گذرگاه رفح طی امروز صادر نشده است.

دفتر اطلاع رسانی دولت غزه روز گذشته اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون ۶۱ درصد از منازل فلسطینی‌ها در این باریکه را تخریب و نابود کرده است.

در این بیانیه تاکید شده است: این اقدامات در چارچوب نسل کشی مردم مظلوم غزه صورت می‌گیرد. نهادهای بین المللی باید به وقوع فاجعه انسانی در نوار غزه توجه داشته باشند چرا که هر روز شاهد تخریب منازل مسکونی بیشتر در این باریکه هستیم. اشغالگران صهیونیست بیش از ۵۲ هزار تُن مواد منفجره بر سر فلسطینی‌ها، بیمارستان‌ها و مدرسه‌های و نهادهای مدنی ریخته‌اند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: یک میلیون و نیم آواره فلسطینی در داخل نوار غزه در شرایط بسیار فاجعه بار و سخت زندگی می‌کنند. ما شاهد گسترش بیماری‌های واگیردار در سایه فرارسیدن فصل زمستان هستیم. ممانعت از ورود مواد غذایی و امکانات اولیه زندگی به نوار غزه به معنی صدور حکم اعدام ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن از ساکنان نوار غزه است.

گسترش آنفولانزا و آبله در میان آوارگان فلسطینی

حزب الله ابتکار عمل در جبهه شمالی را در اختیار دارد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی معتقدند که حزب‌الله لبنان در جبهه شمالی سرزمین‌های اشغالی دست برتر را در اختیار دارد و تا زمانی که اوضاع منطقه تغییر نکند، شهرک نشینان شمال سرزمین‌های اشغالی به مناطق سکونت‌شان باز نمی‌گردند. این در حالی است که بسیاری از آنها در نتیجه احساس ناامنی دائمی به دنبال مهاجرت کامل از این مناطق هستند.

پیش از این نیز عاموس یادلین رئیس سابق شعبه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی گفته بود که [سید حسن] نصرالله در جبهه شمالی دست برتر را در اختیار دارد.

زفی یحزکلی تحلیلگر مسائل عربی در شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به این موضوع تاکید کرد که حزب‌الله بیشترین فشار را در این عرصه وارد می‌کند، چرا که می‌داند تل‌آویو خویشتنداری خواهد کرد.

وی در توصیف شرایط مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی می‌گوید که گویا در این مناطق جنگی تمام عیار در حال انجام است و تمامی مسیرهای مواصلاتی کاملاً خالی هستند. به اعتقاد وی تل‌آویو در مناطق شمالی در تله گرفتار شده است.

شلومی الدار خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز تحولات شمال اراضی اشغالی را به «جنگ موشک‌ها علیه زره ها» تشبیه کرد و گفت: اسرائیلی‌ها حتی در جنگ دوم لبنان (۲۰۰۶) در منازل خود باقی ماندند، چرا که کاتیوشا را تهدیدآمیزترین سلاح حزب‌الله می‌دانستند، اما امروز موشک‌های ضد زره تهدیدی بسیار بیشتر از آن دارد.

این خبرنگار صهیونیست با اشاره به اینکه ساکنان مناطق شمالی تا زمان تغییر شرایط به خانه و کاشانه خود باز نخواهند گشت، اظهار داشت که تمامی آنها در آینده به دنبال انتقال دائمی از این مناطق خواهند بود، چرا که در آنجا احساس امنیت ندارند و همواره احساس می‌کنند که تل‌آویو آنها را رها کرده است.

حزب الله ابتکار عمل در جبهه شمالی را در اختیار دارد

افشای دوباره دروغ پردازی رژیم صهیونیستی درباره آمار تلفات نظامی

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی به وجود اختلاف گسترده بین آمار رسمی ارائه شده از سوی ارتش در مورد نظامیان مجروح صهیونیست و لیست مجروحان در بیمارستان‌های سرزمین‌های اشغالی اشاره کرد که این مساله نشان دهنده کذب بودن آمار رسمی اعلام شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی است.

این گزارش با اشاره به اینکه آمار رسمی مجروحان نظامی صهیونیست ۱۶۰۰ نفر است، تاکید می‌کند که تعداد نظامیان مجروح در بیمارستان‌های مختلف سرزمین‌های اشغالی به صورت زیر است: ۱۹۴۹ مجروح در بیمارستان بئر السبع، ۱۰۰۰ مجروح در بیمارستان سوروکا در جنوب سرزمین‌های اشغالی، ۵۰۰ مجروح در بیمارستان شیبا در جنوب سرزمین‌های اشغالی، ۱۷۸ مجروح در بیمارستان أسوتا، ۱۴۸ مجروح در بیمارستان ایخلوف در تل‌آویو، ۱۸۱ مجروح در بیمارستان رمبام در حیفا و ۱۳۹ مجروح در بیمارستان شعاری زیدیک در قدس اشغالی.

هاآرتص با اعلام این خبر تاکید کرد که تفاوت بسیاری بین آمار رسمی اعلام شده و لیست‌های بیمارستانی در خصوص مجروحان نظامی پذیراش شده وجود دارد که مجموع تعداد آنها بالغ بر ۴۵۹۱ نفر است.

بر اساس این گزارش به نظر می‌رسد سخنگوهای بیمارستان‌های سرزمین‌های اشغالی نمی‌خواهند توصیه‌های ارتش در خصوص سانسور حضور نظامیان را اجرا کنند. در همین رابطه سخنگوی وزارت بهداشت سرزمین‌های اشغالی اعلام کرده که در نامه‌ای که به ارتش رژیم صهیونیستی نوشته، شرط دریافت مجوز برای انتشار اخبار و گزارش‌ها در خصوص نظامیان مجروح شده را نپذیرفته است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت پیش از این در گزارشی اعلام کرد که تاکنون دست کم ۵۰۰۰ نظامی صهیونیست مجروح شده‌اند که ۲۰۰۰ نفر از آنها دچار معلولیت هستند، انتشار این آمار باعث جنجال گسترده‌ای در سرزمین‌های اشغالی شد و این روزنامه در همان روز خبر منتشر شده از سوی خود را تکذیب کرده و مدعی شد که آمار جراحت نظامیان صهیونیست از ۵۰۰۰ نفر به ۲۰۰۰ نفر تقلیل پیدا کرد.

افشای دوباره دروغ پردازی‌ رژیم صهیونیستی درباره آمار تلفات نظامی

ادعای روزنامه «ایلاف» درباره مذاکرات محرمانه تل‌آویو و دوحه

روزنامه ایلاف در گزارشی اختصاصی مدعی شد که یکی از کشورهای اروپایی میزبان برگزاری نشست‌های محرمانه میان هیات‌های صهیونیستی و قطری برای بررسی تبادل اسرای جدید میان تل آویو و جنبش حماس است.

در ادامه این گزارش آمده است: یک منبع دیپلماتیک برجسته در گفتگو با ایلاف تاکید کرده است که هیأت‌های قطری و اسراییلی برای تدوین چارچوب توافق جدید با هدف تبادل اسرا با جنبش حماس برنامه ریزی می‌کنند. در میان این اسرا سه تن از افسران ارشد ارتش اسراییل نیز قرار خواهند داشت.

منبع مذکور تاکید کرد: اسراییل متعهد شده است که حدود ۳۰۰ اسیر فلسطینی در کنار ۱۰ اسیر قدیمی فلسطینی از جمله مروان البرغوثی یکی از رهبران جنبش فتح را آزاد کند. هیات اسراییلی متشکل از افسران سرویس موساد، شاباک، نمایندگان دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل و همچنین نماینده ارتش در دفتر رییس شاخه اطلاعات نظامی است. در این هیات یک روان شناس و مختصص در امور مذاکرات نیز حضور دارند.

روزنامه ایلاف اضافه کرد: اعضای سابق موساد در این خصوص تجربه داشته و روابط خوبی با قطری‌ها دارند و برای این ماموریت انتخاب شده اند. هیات قطری نیز متشکل از شخصیت‌های سازمان اطلاعات و دربار پادشاهی است.

لازم به ذکر است که توافق حاصله مبنی بر این است که کانال مذاکرات میان دو طرف به صورت محرمانه باقی بماند به طوریکه هیات‌های مذکور در مکان‌های مختلف با یکدیگر دیدار می‌کنند.

این در حالی است که «علی ابوشاهین» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی تاکید کرده است که هر آنچه مربوط به مذاکرات درباره اسرا بوده به پس از برقراری آتش‌بس در غزه موکول شده است.

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی از جمله کانال ۱۳ تلویزیون این رژیم مدعی شدند که تحرکات جدیدی برای توافق در خصوص مبادله اسرا وجود دارد.

ابوشاهین در مصاحبه با شبکه المیادین، اخبار رسانه‌های صهیونیست درباره مذاکرات مربوط به اسرا را تکذیب کرد و گفت که در حال حاضر هیچ تماسی درباره مذاکرات اسرا وجود ندارد.

جزئیات جدید از حمله موشکی به کشتی صهیونیستی

پس از آنکه ساعتی پیش اخبار اولیه مبتنی بر حمله به یک کشتی صهیونیستی در مسیر دریایی تنگه باب المندب از سوی نیروهای مسلح یمن در واکنش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه منتشر شد، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مسئول نظامی آمریکایی با تایید این خبر اعلام کرد که یک موشک کروز از یمن به سمت این کشتی شلیک شده که باعث بروز خسارت و آتش‌سوزی در کشتی شده است.

بر اساس این گزارش حمله مذکور در فاصله ۶۰ مایل دریایی از شمال تنگه باب المندب صورت گرفته و تلفات و خسارت‌های انسانی به جای نگذاشته است.

مدیر اجرایی شرکت مالک کشتی «ام استریندا» نیز با اعلام این خبر تاکید کرد که کشتی مربوط به این شرکت در دریای سرخ هدف حمله موشکی قرار گرفته و در حال حاضر حجم خسارت‌های آن مشخص نیست.

این مقام شرکت مالک کشتی ام استریندا با اشاره به درخواست کمک کشتی از نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه و عدم پاسخگویی آنها افزود: مطمئن نیستیم که کشتی‌های آمریکایی پیام کمک کشتی ما را دریافت کرده باشند.

مقر فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی نیز با تایید این خبر تاکید کرد که یک موشک کروز از یمن به سوی کشتی استریندا شلیک شده است. این کشتی از وقوع خسارت‌های مالی و آتش‌سوزی خبر داده، اما خسارت‌های انسانی از این کشتی گزارش نشده است.

جزئیات جدید از حمله موشکی به کشتی صهیونیستی

از سوی نیروهای مسلح یمن؛ نفتکش نروژی در حال حرکت به سمت اسراییل هدف موشک کروز قرار گرفت

فرماندهی مرکزی نیروهایی آمریکا در منطقه (سنتکام) اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن یک فروند موشک کروز به سمت نفتکش «استریندا» که از دریای سرخ در حال حرکت به سوی اسراییل بود، شلیک کرده‌اند.

به گفته یکی از مقامات آمریکایی، این حمله در شمال تنگه باب‌المندب که دریای سرخ را به خلیج عدن متصل می‌کند، انجام شده است. یکی دیگر از مقامات آمریکایی مدعی شد که این حمله هیچ تلفاتی نداشته و نفتکش استریندا بدون کمک، به مسیر خود ادامه داد.

در بیانیه سنتکام آمده است: در زمان حمله هیچ ناو آمریکایی در مجاورت نفتکش نبود اما ناوشکن یواس‌اس میسون به درخواست کمک فوری استریندا پاسخ داد.

این نفتکش با پرچم نروژ در حال حرکت به سمت اسراییل بود. به‌دنبال تشدید تنش‌ها در نوار غزه و بمباران بی‌وقفه فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی، نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد در صورتی که کمک‌های غذایی و دارویی به غزه نرسد از تردد کشتی‌های صهیونیستی به مقصد فلسطین اشغالی جلوگیری خواهد کرد و همچنین به شرکت‌های بین‌المللی حمل و نقل دریایی درباره دادوستد با بنادر اسراییلی هشدار داد.

نیروهای مسلح یمن همچنین اعلام کرده که این حملات در حمایت از فلسطین انجام می‌شود و متعهد شده است مادامی که رژیم صهیونیستی حملات خود را به نوار غزه متوقف نکند، به حملات خود ادامه خواهد داد.

بمباران منازل مسکونی و پناهگاه‌های آوارگان در غزه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که حملات شدید جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه طی ساعت‌های گذشته همچنان ادامه داشته است. این حملات خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد.

حملات هوایی ارتش صهیونیستی علیه منازل مسکونی در رفح نیز ادامه دارد به طوری که جنگنده‌های این رژیم یک منزل مسکونی که آوارگان فلسطینی در آن مستقر شده بودند بمباران کردند.

اوضاع فاجعه‌بار بیمارستان تحت محاصره غزه

تنها در یک مورد از حملات هوایی این جنگنده‌ها علیه محله الزهور واقع در رفح دست کم ۱۲ فلسطینی از جمله چندین زن و کودک به شهادت رسیدند.

بمباران مناطق مختلف شهر رفح تعداد زیادی شهید و زخمی از جمله یک نوزاد برجای گذاشت که زخمی‌های این حملات به بیمارستان ابویوسف النجار منتقل شدند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت گسترده مناطق مرکزی خان یونس را هدف حملات خود قرار دادند. شبکه‌های خبری از شنیده شدن صدای یک انفجار قدرتمند در منطقه مرکزی نوار غزه خبر دادند.

گرفتار شدن متجاوزان صهیونیست در کمین نیروهای مقاومت

از سوی دیگر نیروهای مقاومت فلسطین به مبارزات خود علیه متجاوزان صهیونیست در محورهای مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند. نیروهای وابسته به تیپ ناصر صلاح الدین اعلام کردند که موفق شدند از مسافت صفر با عناصر دشمن درگیر شده و آنها را در کمینی که از قبل برایشان در جبالیا تدارک دیده بودند گرفتار کنند.

اوضاع فاجعه‌بار بیمارستان تحت محاصره غزه

گزارش‌های رسانه‌ای از وقوع درگیری‌های سنگین میان نیروهای فلسطینی و اشغالگران متجاوز در محله الشجاعیه واقع در شرق شهر غزه حکایت دارد.

این درگیری‌ها به منطقه الکتیبه واقع در خان یونس در جنوب نوار غزه نیز کشیده شده است.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت یک افسر و زخمی شدن سه نظامی خود در درگیری‌های زمینی با نیروهای مقاومت فلسطین در نوار غزه اذعان کرده است.

حمله صهیونیست‌ها به کرانه باختری و محاصره بیمارستان‌ها

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی بامداد و صبح امروز مجدداً به مناطق مختلف کرانه باختری حمله کرد. نظامیان صهیونیست در جریان حمله به اردوگاه جنین به مغازه‌های این اردوگاه یورش برده و شیشه‌های آنها را شکستند.

بولدوزرهای ارتش رژیم صهیونیستی نیز ساختمان‌های اردوگاه جنین را تخریب کرد.

نیروهای فلسطینی نیز مانند روزهای گذشته با امکاناتی که در اختیار دارند تلاش کردند مانع پیشروی این متجاوزان شوند به طوری که با پرتاب نارنجک تجهیزات نظامی آنها را هدف قرار دادند. نظامیان صهیونیست به منطقه سلواد واقع در شمال شرق رام الله نیز حمله کردند.

اوضاع فاجعه‌بار بیمارستان تحت محاصره غزه

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که نظامیان اشغالگر در جریان حمله به شهر و اردوگاه جنین بیمارستان‌های ابن سینا و رازی را محاصره کردند. این نظامیان صهیونیست به شهر طوباس در کرانه باختری نیز حمله کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی در حمله به مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی اقدام به بازداشت گسترده شهروندان فلسطینی کردند. عناصر پیاده نظام نیز در ورودی اردوگاه جنین مستقر شدند. این حملات و یورش‌ها شهر بیت لحم را نیز دربرگرفته است.

شبکه المیادین گزارش داد که تک تیراندازهای رژیم صهیونیستی بر روی تعدادی از خانه‌های شهر جنین مستقر شده‌اند.

محاصره بیمارستان العوده / آب، غذا و دارو پیدا نمی‌شود

در همین راستا احمد مهنا مدیر بیمارستان العوده در نوار غزه از نهادهای امدادرسان و سازمان‌های بین المللی خواست برای کمک رسانی به بیماران این بیمارستان فوراً وارد عمل شوند.

وی در ادامه افزود: تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی از شش روز قبل تاکنون این بیمارستان را تحت محاصره خود قرار داده و راه‌های رساندن آب، غذا و دارو به این بیمارستان را بسته‌اند.

مهنا تصریح کرد: با وجود آنکه ده‌ها بیمار و همراهان آنها در این بیمارستان در جبالیا حضور دارند اما شاهد شرایط فاجعه بار هستیم.

اوضاع فاجعه‌بار بیمارستان تحت محاصره غزه

مسئول سازمان ملل: شاهد نابودی مردم غزه هستیم

از سوی دیگر مایکل فخری گزارشگر سازمان ملل در امور مربوط به حوزه غذا در گفتگو با الجزیره تاکید کرد: بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نسان در نوار غزه با گرسنگی رو به رو هستند.

وی در ادامه افزود: اسرائیل اقدام به گرسنه نگه داشتن ساکنان غزه کرده و آنچه که ما شاهد آن هستیم این است که مردم غزه درحال نابودی هستند. نهادهای بهداشتی و درمانی در غزه از بین رفته‌اند و هیچ کسی در این باریکه از درگیری با بیماری‌های مختلف در امان نیست.

فخری تصریح کرد: شورای امنیت ناکارآمدی خود را برای تضمین امنیت و صلح بین المللی ثابت کرده است.

در حال تکمیل

منبع: مـهر