بازار ارز تهران امروز سه شنبه ۲۱ آذر ماه مانند روزهای گذشته شاهد آرامش بود. آنطور که معامله گران می گفتند قیمت دلار امروز هم نوسان‌قابل توجهی را ثبت نکرد و در همان محدوده روزهای گذشته یعنی نیمه‌اول کانال ۵۰ هزار تومان به فروش رسید. از سوی دیگر هرات هم سرنوشتی مشابه تهران دارد.‌ نرخ […]

- زایش پلکانی قیمت‌ دلار رسمی/سکه به خواب رفت!

بازار ارز تهران امروز سه شنبه ۲۱ آذر ماه مانند روزهای گذشته شاهد آرامش بود. آنطور که معامله گران می گفتند قیمت دلار امروز هم نوسان‌قابل توجهی را ثبت نکرد و در همان محدوده روزهای گذشته یعنی نیمه‌اول کانال ۵۰ هزار تومان به فروش رسید. از سوی دیگر هرات هم سرنوشتی مشابه تهران دارد.‌ نرخ دلار در این بازار با ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد که نسبت به دیروز تقریبا ثابت است. همچنین نرخ حواله درهم نیز امروز با نوسان صعودی اندکی به ۱۳ هزارو ۸۳۰ تومان رسید.

بررسی ها نشان می دهد اگرچه در بازار غیر رسمی روند معاملات تقریبا قفل شده اما در بازار رسمی، مرکز مبادله شاهد رشد پلکانی قیمت دلار است. نرخ دلار در این مرکز روز گذشته ۱۰۲ تومان و در بازار امروز ۹۲ تومان رشد کرد و بر روی ۴۲ هزارو ۷۰۷ تومان قرار گرفت.

یکی از خبرهای که امروز در بین معامله گران دست به دست شد در رابطه با پرونده هسته ای ایران‌ بود. محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز گفته هیچ بازرسی را اخراج نکردیم بلکه اعتبارنامه آن ها را لغو کردیم و آژانس در خصوص دو مکان گفته است که دیگر سئوالی ندارم. صحبت های اسلامی در حالی است که پیش از این رفائل گروسی مدعی شده بود ایران مانع ورود بازرسان آژانس به ایران شده است. این خبر از آن جهت برای دلار مهم است که وجود هر نوع تنش بین ایران و آژانس می تواند جهت قیمت ها در بازار ارز را تغییر دهد.

فارغ از بازار ارز، قیمت طلای جهانی که دیروز تا ۱۹۸۰ دلار پایین آمده بود امروز اندکی بالا رفت و به ۱۹۸۶ دلار رسید.

همچنین در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز در حول‌وحوش ۲ میلیون و ۴۴۶ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد که در مقایسه با روز گذشته ۹ هزار تومان گران شده است. از سوی قیمت سکه هم امروز مانند دلار ثابت بود. هر قطعه‌سکه امامی امروز با ۲۹ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به فروش رسید که نسبت به دیروز رنج است.

۲۲۰

منبع: خبـرآنلاین