معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: از روز چهارشنبه استان میزبان یک سامانه بارشی خواهد بود که فعالیت این سامانه بارشی در ساعات عصر و شب چهارشنبه تا اوایل صبح روز پنجشنبه از شدت بیشتری برخوردار است. معاون توسعه، پیش‌بینی و […]

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: از روز چهارشنبه استان میزبان یک سامانه بارشی خواهد بود که فعالیت این سامانه بارشی در ساعات عصر و شب چهارشنبه تا اوایل صبح روز پنجشنبه از شدت بیشتری برخوردار است.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: در اثر فعالیت این سامانه بارشی در استان بارش برف و باران گاهی همراه با رعد و برق در برخی مناطق، وزش باد نسبتاً شدید، احتمال رخداد کولاک همچنین کاهش دید و مه در اکثر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: براساس بررسی‌های انجام شده این بارش‌ها در مناطق کوهرنگ، غرب اردل، بخش‌هایی از لردگان، فلارد، خانمیرزا و جنوب کیار از شدت بیشتری برخوردار هستند همچنین انتظار داریم در سطح چهارمحال و بختیاری در برخی ساعات بارش‌ها به صورت برف باشد.

نوروزی عنوان کرد: با توجه به شدت بارش‌ها به ویژه در مناطق غربی و جنوبی چهارمحال و بختیاری توصیه می‌شود شهروندان از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند همچنین توصیه می‌شود افرادی که قصد تردد از جاده‌های استان را دارند تجهیزات ایمنی و زمستانه به همراه داشته باشند.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با توجه به اینکه بارش‌ها در ارتفاعات استان به صورت برف خواهد بود توصیه می‌شود افراد از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی با بیان اینکه در مناطقی که بارش به صورت باران است احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد، تصریح کرد: این موج بارشی اواخر وقت پنجشنبه از چهارمحال و بختیاری خارج می‌شود و در روز جمعه و شنبه کاهش محسوس دمای هوا و احتمال پدیده مه در برخی مناطق انتظار می‌رود.

منبع: مـهر