بردن دربی به سرخپوشان کمک می‌کند/ پشتیبانی هواداران از پرسپولیس
بردن دربی به سرخپوشان کمک می‌کند/ پشتیبانی هواداران از پرسپولیس

جواد منافی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره دربی سرخابی‌ها اظهار کرد: با اتفاقاتی که در این مدت رخ داد یکی از حساسترین دربی‌ها در روز پنج شنبه خواهد بود. شرایط پرسپولیس  بعد از اتفاقات بازی با الدحیل حاد شد، اما خدا را شکر این تیم توانست بازی با هوادار را پیروز شود، چون واقعا از […]

- بردن دربی به سرخپوشان کمک می‌کند/ پشتیبانی هواداران از پرسپولیس

جواد منافی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره دربی سرخابی‌ها اظهار کرد: با اتفاقاتی که در این مدت رخ داد یکی از حساسترین دربی‌ها در روز پنج شنبه خواهد بود. شرایط پرسپولیس  بعد از اتفاقات بازی با الدحیل حاد شد، اما خدا را شکر این تیم توانست بازی با هوادار را پیروز شود، چون واقعا از لحاظ روحی و روانی احتیاج به ۳ امتیاز این بازی داشت. مهمترین اتفاقی که رخ داد برد برابر هوادار بود. به نظرم اگر شرایط پرسپولیس حاد نبود این تیم می‌توانست با گل‌های بیشتری هوادار را شکست بدهد.

او افزود: برد برابر هوادار باعث شد که هواداران با تیم پرسپولیس آشتی کنند و هم شرایط تیم از لحاظ روحی و روانی بهتر شد. من فکر می‌کنم دربی شرایط خاص خود را دارد و باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. امیدوارم هر اتفاقی که رخ می‌دهد  برای پرسپولیس خوب باشد و بازی را پیروز شود، چون بردن استقلال شرایط را برای پرسپولیس برمی‌گرداند و دوباره یحیی گل محمدی” یحیی  امپراتور” می‌شود. به نظرم اتفاقاتی که بعد از بازی با الدحیل رخ داد خوب نبود.

منافی درباره برگ برنده بازی دربی گفت: شرایط دربی فرق می‌کند و هر تیمی که از لحاظ روحی و روانی آماده‌تر باشد من فکر می‌کنم برنده بازی می‌شود. خط هافبک پرسپولیس خوب است و اگر  ترابی و صادقی شرایط خوبی داشته باشند و جناح چپ و راست هم خوب کار کنند به نظرم می‌توانیم خط دفاع استقلال را اذیت کنیم. از آن طرف، استقلال هم تیم خوبی است و به نظرم بازی جاندار و درگیرانه‌ای خواهد شد، چون هر ۲ تیم احتیاج دارند که ۳ امتیاز بازی را بگیرند به خصو ص پرسپولیس که نیاز به برد در این بازی دارد.

پیشکسوت پرسپولیس درباره بهترین و بدترین خاطره اش در دربی گفت: خاطره ام از دربی این است که ۱۰ روز  قبل از دربی سال ۷۳ اتفاقی برایم رخ داد و دلم می‌خواست در آن دربی بودم، چون تیم خوبی داشتیم و همه تیم‌ها را با ۳، ۴ گل برده بودیم و من فکر می‌کنم اگر در آن بازی بودم اتفاق خوبی رخ می‌داد، اما نتوانستم در آن دربی حضور داشته باشم.  من سال ۷۲ که در پرسپولیس حضور داشتم استقلال به لیگ پایین‌تر رفته بود، خاطره خوبی بود که این ۲ تیم برابر یکدیگر بازی نکردند.

منافی درباره اینکه ستاره بازی دربی چه کسی خواهد بود، بیان کرد: من فکر می‌کنم همه می‌توانند ستاره دربی و بهترین بازیکن میدان  باشند، چون همه انگیزه لازم برابر استقلال را دارند. من فکر می‌کنم کل تیم پرسپولیس باید با هم متحد باشند، چون شرایط این تیم آرمانی نیست. به هر حال آرامش کادر فنی و بازیکنان خیلی می‌تواند به برد سرخپوشان کمک کند.

او درباره اینکه توصیه اش به هواداران با توجه به حضور بانوان در ورزشگاه چه چیزی است، گفت: من توصیه  به هواداران پرسپولیس می‌کنم که پشتیبان تیم باشند و بازی حساسی است و بردن دربی خیلی می‌تواند در ادامه لیگ به پرسپولیس از لحاظ روحی  کمک کند. همه می‌دانند بازی دربی برای هواداران خیلی حساس است. امیدوارم که هواداران به تیم خود روحیه بدهند تا بتوانیم استقلال را شکست بدهیم.

پیشکسوت پرسپولیس درباره نتیجه دربی را چطور پیش بینی می‌کند، گفت: من دوست دارم که پرسپولیس این بازی را پیروز شود. در هر صورت برد پرسپولیس آرزویم است و خیلی خوش بین هستم که چنین اتفاقی بیفتد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد دوست دارم پرسپولیس در این بازی گل نخورد و یک بر هیچ پیروز شود.  

منافی درباره اینکه خیلی از دربی‌ها کسل کننده است و با تساوی به پایان می‌رسد، گفت:  تیم‌ها به خاطر حساسیت زیاد بازی می‌آیند تا بازی را نبازند و فکر می‌ کنم محتاط بودن و دفاعی بازی کردن باعث می‌شود دربی کسل کننده باشد. البته من امیدوارم بازی روز پنج شنبه جذاب باشد.

باشگاه خبرنگاران