تولید سریال سلمان فارسی ۱۰ سال طول می‌کشد و هزینه سرسام‌آوری دارد!
تولید سریال سلمان فارسی ۱۰ سال طول می‌کشد و هزینه سرسام‌آوری دارد!

رئیس رسانه ملی از بهره گیری از فناوری‌های روز در تولیدات عظیم صداوسیما خبر داد و گفت: هم‌اکنون دو طرح عظیم سلمان فارسی و حضرت موسی را در دست تولید داریم؛ تولید هرکدام از آن‌ها حداقل ۱۰ سال طول می‌کشد و هزینه‌های سرسام‌آوری دارد. خبرگزاری فارس نوشت: پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی روز گذشته در […]

رئیس رسانه ملی از بهره گیری از فناوری‌های روز در تولیدات عظیم صداوسیما خبر داد و گفت: هم‌اکنون دو طرح عظیم سلمان فارسی و حضرت موسی را در دست تولید داریم؛ تولید هرکدام از آن‌ها حداقل ۱۰ سال طول می‌کشد و هزینه‌های سرسام‌آوری دارد.

- تولید سریال سلمان فارسی ۱۰ سال طول می‌کشد و هزینه سرسام‌آوری دارد!

خبرگزاری فارس نوشت: پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی روز گذشته در جشنواره پژوهش و فناوری و آیین تجلیل از نام‌آوران، پژوهشگران و فناوران نمونه در دانشگاه علم و صنعت، با اشاره به همکاری رسانه ملی با دانشگاه به عنوان مصداق بارز پیوند علم و صنعت در ایران گفت: تولید آثار ویژه در نوع خود هزینه‌بر و مستلزم صرف زمان بسیارند. به همین خاطر است که برنامه‌سازان از تولید چنین آثاری خودداری می‌کنند و ترجیح می‌دهند به سمت تولیدات سبک‌تر با هزینه کمتر بروند که آفتی برای تولیدات فاخر است.
 بهره‌گیری از فناوری‌های روز در تولیدات عظیم
جبلی به آثار موفق ویژه تولید شده در سینما و تلویزیون از جمله امام علی(ع)، مختارنامه، مریم مقدس و یوسف پیامبر که همچنان پرمخاطب هستند اشاره کرد و گفت: مجموعه‌های نمایشی مرتبط با تاریخ کهن چه در حوزه دینی و چه غیردینی معمولا در ردیف تولیدات عظیم صداوسیما قرار می‌گیرند که می‌توان با بهره‌گیری از فناوری‌های روز ساخت آنها را تسریع کرد. هم‌اکنون دو طرح عظیم «سلمان فارسی» و «حضرت موسی» را در دست تولید داریم؛ مجموعه‌های نمایشی که تولید هرکدام از آنها حداقل ۱۰ سال طول می‌کشد و هزینه‌های سرسام‌آوری دارد.
هم افزایی رسانه ملی و دانشگاه در تولید پویانمایی
رئیس رسانه ملی با اشاره به هم افزایی دانشگاه در تولیدات حوزه پویانمایی نیز خاطر نشان کرد: به منظور برطرف کردن موانع و سرعت دادن به تولید و به صرفه کردن آن نیازمند همکاری، هم‌افزایی و تعامل با دانشگاه هستیم. یکی از مصادیق این تعامل در حوزه پویانمایی به ظهور و بروز رسیده است و معاونت توسعه فناوری رسانه ملی در همکاری با حوزه دانشگاه درقالب طرح شهید احمدی روشن، تولید انبوه محتوای پویانمایی را دنبال می‌کند و ارتباط نزدیکی با پژوهشگران داشته است به گونه‌ای که امروز در آستانه رونمایی از این توافق به عنوان نماد روشن همکاری میان رسانه و دانشگاه هستیم.

منبع: اطلاعات انلاین