رقابت شدید میان غول‌های صنایع نیمه‌هادی برای دستیابی به فناوری تولید پیشرفته‌ترین تراشه‌ی گوشی‌های هوشمند به اوج خود رسیده‌ است. شرکت TSMC در حال حاضر با شرکت‌هایی مانند سامسونگ و اینتل رقابت می‌کند تا به تأمین‌کننده‌ی اصلی تراشه‌های دو نانومتری تبدیل شود. غول تایوانی احتمالاً گوی رقابت را از سایر شرکت‌ها می‌رباید و در سال […]

- رقابت غول‌ها به اوج رسید/ آیفون اندرویدی‌ها را شکست می‌دهد؟

رقابت شدید میان غول‌های صنایع نیمه‌هادی برای دستیابی به فناوری تولید پیشرفته‌ترین تراشه‌ی گوشی‌های هوشمند به اوج خود رسیده‌ است. شرکت TSMC در حال حاضر با شرکت‌هایی مانند سامسونگ و اینتل رقابت می‌کند تا به تأمین‌کننده‌ی اصلی تراشه‌های دو نانومتری تبدیل شود.

غول تایوانی احتمالاً گوی رقابت را از سایر شرکت‌ها می‌رباید و در سال ۲۰۲۵ به این فناوری دست می‌یابد. انتظار می‌رود آیفون ۱۷ پرو و ۱۷ پرو مکس با تراشه‌های ۲ نانومتری تولید شده توسط TSMC عرضه شوند.

به گزارش فایننشال تایمز، TSMC اخیراً نتایج مربوط به نمونه‌های اولیه‌ی تراشه‌های دو نانومتری (N2) را به مشتریان بزرگی چون اپل و انویدیا نشان داده است. غول تایوانی اذعان می‌کند که تراشه‌های N2 در مسیر پیشرفت هستند و تا سال ۲۰۲۵ برای تولید انبوه آماده می‌شوند.

TSMC در ادامه ادعا می‌کند که این تراشه‌ها در زمان معرفی، از پیشرفته‌ترین فناوری‌های صنایع نیمه‌هادی در زمینه‌ی عملکرد و بهینگی انرژی بهره می‌برند.

طبق گزارش‌ها، سامسونگ برای رقابت با TSMC و سوق دادن مشتریان به سمت خود، برچسب قیمتی پایین‌تری را برای پردازنده‌های دو نانومتری‌اش در نظر گرفته است.

انتظار می‌رود که پایین بودن قیمت پردازنده تولیدشده توسط سامسونگ، نتواند به تنهایی مشتریان را به‌سوی خرید این پردازنده‌ها سوق دهد؛ این موضوع ممکن است به این دلیل باشد که سامسونگ در تولید پردازنده‌های پیشرفته کنونی‌اش چندان خوش نام نیست.

سامسونگ اولین شرکتی بود که تراشه‌های سه نانومتری را معرفی کرد؛ اما این تراشه‌ها در زمینه‌های مختلف ضعیف‌تر از حد انتظار ظاهر شدند.

TSMC برای تولید تراشه‌های دو نانومتری تا سال ۲۰۲۵ آماده می‌شود. در صورتی که این تراشه‌ها به‌موقع رونمایی شوند ممکن است در مدل‌های مختلف گوشی اپل مورد استفاده قرار گیرند. شاید این تراشه‌ها روی قیمت گوشی اپل تأثیر بگذارند.

اپل امسال در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس برای اولین‌بار از پردازنده‌ی ۳ نانومتری استفاده کرده بود؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت که از اولین پردازنده‌ی دو نانومتری در آیفون ۱۷ پرو و آیفون ۱۷ پرو مکس استفاده شود.

۵۸۵۸

منبع: خبـرآنلاین