بزرگترین موشک فضایی اروپا با یک کشتی بادبانی حمل می‌شود
بزرگترین موشک فضایی اروپا با یک کشتی بادبانی حمل می‌شود

به گزارش«اطلاعات آنلاین» به نقل از یورو نیوز، این بادبان‌ها که هر کدام مساحتی به اندازه ۳۶۳ متر مربع دارند، می‌توانند در شرایط مساعد نیروی باد را به طور قابل توجهی به کشتی ۳۱۵۰ تُنی منتقل کنند.  اگرچه منبع انرژی اصلی کانوپه هنوز یک جفت موتور دیزلی است، با این حال کارشناسان می‌گویند این کشتی […]

- بزرگترین موشک فضایی اروپا با یک کشتی بادبانی حمل می‌شود

به گزارش«اطلاعات آنلاین» به نقل از یورو نیوز، این بادبان‌ها که هر کدام مساحتی به اندازه ۳۶۳ متر مربع دارند، می‌توانند در شرایط مساعد نیروی باد را به طور قابل توجهی به کشتی ۳۱۵۰ تُنی منتقل کنند. 

اگرچه منبع انرژی اصلی کانوپه هنوز یک جفت موتور دیزلی است، با این حال کارشناسان می‌گویند این کشتی می‌تواند آینده صنعت حمل و نقل دریایی باشد.

نیل ژوئایو، مدیرعامل آلیزس شرکت فرانسوی اداره‌کننده این کشتی، می‌گوید: «با بهترین شرایط باد می‌توانیم تا ۵۰ یا ۶۰ درصد در مصرف سوخت صرفه‌جویی کنیم، هرچند در برخی موارد این میزان به ۱۰ یا ۱۵ درصد کاهش می‌یابد».

او اضافه کرد: «در حال حاضر انتظار داریم به طور متوسط حدود ۳۰ درصد صرفه‌جویی کنیم، اما برای اینکه بتوانیم این برآورد را به طور کامل محقق کنیم به چند سال دیگر زمان نیاز داریم.»

این کشتی برای حمل و نقل «آریان ۶»، جدیدترین و بزرگترین موشک فضایی اروپا، طراحی شده است که انتظار می‌رود در اواسط سال ۲۰۲۴ به فضا پرتاب شود. قطعات این موشک که در تاسیسات سرتاسر اروپا ساخته شده‌اند باید به پایگاه فضایی آژانس فضایی اروپا واقع در گویان فرانسه، یک قلمرو تحت تسلط فرانسه در شمال شرقی آمریکای جنوبی، تحویل داده شوند.

کانوپه پیشتر در اوایل نوامبر اولین سفر فراآتلانتیک خود را با بادبان‌های برافراشته، که به خاطر شباهتشان به بال‌های هواپیما «بال‌های اقیانوسی خوانده می‌شود»، و محموله‌ قطعات موشک به پایان رساند و به این ترتیب مرحله نهایی توسعه برنامه آریان ۶ را آغاز کرد.

 

منبع: اطلاعات انلاین