یکی از خریدهای این فصل استقلال ایمان سلیمی بود. نکونام باتوجه به جدایی رافائل سیلوا و عارف غلامی، در نهایت تصمیم گرفت ایمان سلیمی را از مس رفسنجان به‌خدمت بگیرد. ایمان سلیمی که سابقه حضور در تراکتور را در کارنامه دارد، زمانی یکی از مدافعان خوب لیگ برتر بود ولی حضور در فوتبال اسلواکی و […]

- نکاتی جالب درباره مدافع استقلال/ از قال گذاشتن گل‌محمدی و پشیمانی از رد پیشنهاد پرسپولیس تا مصدومیت عجیب و غریب مقابل چشمان دوستان صمیمی!

یکی از خریدهای این فصل استقلال ایمان سلیمی بود. نکونام باتوجه به جدایی رافائل سیلوا و عارف غلامی، در نهایت تصمیم گرفت ایمان سلیمی را از مس رفسنجان به‌خدمت بگیرد.

ایمان سلیمی که سابقه حضور در تراکتور را در کارنامه دارد، زمانی یکی از مدافعان خوب لیگ برتر بود ولی حضور در فوتبال اسلواکی و چند مصدومیت شرایط را برای او تغییر داد. با این وجود او از زمان حضور در استقلال تا حدی توانسته به فرم قبلی برگردد.

سلیمی در بازی با فولاد به شدت مصدوم شد و گفته می شود که این بازیکن به بازی مقابل پرسپولیس نخواهد رسید. ایمان دوران فوتبالی پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و حالا با حضور در استقلال می خواهد اتفاقات تلخ گذشته را فراموش کند. سلیمی که جزو خوب‌های تراکتور بود، مورد توجه بسیاری از تیم‌های لیگ برتری قرار گرفت که جدی‌ترین آن‌ها پرسپولیس بود. ایمان با پرسپولیسی‌ها مذاکره کرد و حتی در آستانه امضای قرارداد قرار داشت.

با این حال در آخرین لحظه قید حضور در پرسپولیس را زد تا راهی اروپا شود. حتی در آن زمان یحیی گل‌محمدی و مدیران وقت پرسپولیس منتظر سلیمی بودند ولی مدافع فعلی استقلال پرسپولیسی‌ها را قال گذاشت. همین موضوع هم باعث عصبانیت و ناراحتی شدید یحیی گل‌محمدی شد. سلیمی که تصمیمش را برای رفتن به اروپا گرفته بود، در ابتدا پیشنهاداتی از لیگ‌های یونان و پرتغال داشت ولی به دلیل تاخیر در پرواز و مشکلات کرونا این پیشنهادات را از دست داد و در نهایت هم  ترجیح داد راهی تیم سه‌رد اسلواکی شود.

حضور در اسلواکی برای این مدافع موفقیت‌آمیز نبود و او پس از یک فصل ناموفق و انجام تنها ۷ بازی از سه‌رد جدا شد. بعد از ناکامی در اسلواکی، سلیمی تصمیم گرفت دوباره به ایران برگردد. مدیربرنامه‌های این بازیکن دوباره ایمان را به پرسپولیس پیشنهاد داد ولی یحیی گل‌محمدی به مدیران پرسپولیس اعلام کرد دیگر این بازیکن را نمی خواهد و برنامه ای برای جذب او ندارد. سلیمی در نهایت با یک قرارداد خوب از نظر مالی راهی گل گهر سیرجان شد ولی نتوانست برای این تیم بازی کند.

او در آستانه شروع لیگ بیست‌ویکم از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت شد و کل فصل را از دست داد.نکته عجیبی که در مورد مصدومیت سلیمی شنیده شد، این بود که او با دوستان نزدیکش مشغول فوتبال بازی کردن بود و دچار آسیب دیدگی شد. در واقع سلیمی در تمرینات و یا بازی‌های تیم باشگاهی اش دچار مصدومیت نشد که در نوع خودش عجیب بود.

سلیمی در ادامه و بدون انجام حتی یک بازی برای گل‌گهر، راهی دیگر تیم استان کرمان یعنی مس رفسنجان شد. او فصل گذشته ۱۵ بازی برای مس انجام داد که در ۹ بازی فیکس بود. مس در ۷ بازی از ۹ بازی که سلیمی فیکس بود، کلین‌شیت کرد و مدافع سابق تراکتور تا حدی توانست به فرم قبلی خود برگردد. سلیمی بعد از اینکه فصل را با نیمکت نشینی شروع کرد، کم کم به بازیکن فیکس استقلال تبدیل شد. او در این فصل یک پنالتی مقابل سپاهان داد، یک گل به خودی زد و یکبار هم برای تیم جدیدش موفق به گلزنی شد.

منبع: خبـر ورزشی