به گزارش زیرنویس، سرهنگ کارآگاه سید قاسم موسوی فر فرمانده پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار داشت: در پی وقوع ۳ فقره سرقت منزل توسط ۲سارق با یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۷ سفید رنگ با پلاک جعلی، موضوع در دستورکار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت. وی افزود: کارآگاهان در گام نخست طی […]

به گزارش زیرنویس، سرهنگ کارآگاه سید قاسم موسوی فر فرمانده پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار داشت: در پی وقوع ۳ فقره سرقت منزل توسط ۲سارق با یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۷ سفید رنگ با پلاک جعلی، موضوع در دستورکار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست طی تحقیقات اطلاعاتی و میدانی دریافتند؛ سارقان به وسیله دیلم با شیوه و شگرد تخریب درب ورودی وارد آپارتمان شده، طلاجات، دلار، ساعت و غیره را سرقت کرده اند و همچنین به دست اوردند که سارقان با پوشش کامل ماسک، کلاه و دستکش بصورت کاملاً حرفه ای به منازل وارد، اقدام به سرقت کرده و با خودروی پژو ۲۰۷ سفید رنگ با پلاک های مجعول از محل های به سرقت رفته گریخته اند.

این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: کارآگاهان در گام بعدی با استفاده از روش های میدانی و اطلاعاتی گسترده موفق شدند هویت و مخفیگاه احدی از سارقان را در جنوب شهر تهران شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه و منسجم وی را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی مقادیری طلاجات، دلار، ساعتهای گران قیمت و اموال مسروقه دیگر کشف، به همراه متهم به پایگاه ششم پلیس آگاهی انتقال دادند.

سرهنگ موسوی فر در ادامه با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه ارتکاب سرقت را انکار، ولیکن با بکارگیری پی جوئی های تخصصی و مواجهه با مدارک و مستندات موجود، نهایتاً نامبرده لب به اعتراف گشود و به جرم ارتکابی با همکاری همدستش معترف شد عنوان کرد: کارآگاهان در ادامه موفق شدند مخفیگاه همدست متهم را در شمال شهر تهران شناسایی و دریافتند که وی ۲ فقره سابقه سرقت منزل در گذشته دارد.

این مقام انتظامی افزود:  پس از کسب مجوزهای قضائی در یک عملیات غافلگیرانه متهم دوم نیز دستگیر و در بررسی های بیشتر از  منزل وی نیز چند عدد ساعت و مقادیری اموال مسروقه کشف شد.

فرمانده پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران  توضیح داد: متهمان به ارتکاب ۸ فقره سرقت منزل در ۲ ماه گذشته به شیوه و شگرد تخریب و دیلم زنی در سطح حوزه استحفاظی اقرار کردند.و اظهار کردند با شناسایی و تحقیق از منزل سوژه وی را تحت نظر می گرفتیم و با طراحی یک نقشه به منزل فرد مورد نظر نفوذ کرده و اموال وی را سرقت می کردیم.

وی با بیان اینکه  تعدادی از مال باختگان، اموال مسروقه خود را شناسایی و به آنها مسترد شدف اضافه کرد: کارشناسان ارزش طلاهای مسروقه را بیشتر از ۸۰  میلیارد ریال  اعلام کردند.

سرهنگ موسوی فر بیان داشت:  کارآگاهان با استفاده از شیوه های نوین کشف جرم موفق شدند تعداد ۲ تن از مالخران سارقان را شناسایی و پس از اخذ نیابت قضائی مالخران را در یکی از شهرستان های شمال کشور دستگیر و به پایگاه ششم پلیس آگاهی منتقل کردند.

وی  در پایان با بیان اینکه مالخران با توجه به شواهد و قرائن موجود صراحتا به همدستی با متهمان اقرار کردند، خاطرنشان کرد: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی، جهت کشف دیگر جرائم و شناسایی سایر شکات در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

منبع خبر: رکنـا