کمک داور ویدیویی به قضاوت دربی کمک می‌کند/ تیم‌های دیگر حق دارند اعتراض کنند
کمک داور ویدیویی به قضاوت دربی کمک می‌کند/ تیم‌های دیگر حق دارند اعتراض کنند

حسین عسگری کارشناس داوری درباره استفاده از VAR برای اولین بار در دربی سرخابی‌ها اظهار کرد: به نظرم اگر این اتفاق رخ بدهد به تیم داوری می‌تواند کمک کند. چند سالی هست که VAR در  فوتبال ایران می‌خواهد به کار گرفته شود و حضور کمک داور ویدیویی در دربی خیلی خوب است. عسگری درباره اینکه […]

- کمک داور ویدیویی به قضاوت دربی کمک می‌کند/ تیم‌های دیگر حق دارند اعتراض کنند

حسین عسگری کارشناس داوری درباره استفاده از VAR برای اولین بار در دربی سرخابی‌ها اظهار کرد: به نظرم اگر این اتفاق رخ بدهد به تیم داوری می‌تواند کمک کند. چند سالی هست که VAR در  فوتبال ایران می‌خواهد به کار گرفته شود و حضور کمک داور ویدیویی در دربی خیلی خوب است.

عسگری درباره اینکه موعود بنیادی فر به عنوان داور دربی ۱۰۲ را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: بله، فعلا تنها بنیادی فر در کشورمان است که لایسنس استفاده از کمک داور ویدیویی را دارد و کس دیگری نیست. به همین دلیل او را برای قضاوت دربی انتخاب کردند.

کارشناس داوری درباره اظهارات سعید مظفری زاده سرپرست تراکتور مبنی بر تبعیض بین تیم‌ها با استفاده VAR در دربی سرخابی‌ها اظهار کرد: طبیعی است که اگر کمک داور ویدیویی می‌خواهد در فوتبال کشورمان به کار گرفته شود باید برای مسابقات باشد و فقط برای یک بازی نباید این سیستم استفاده شود. این اشتباهاتی که در مسابقات می‌شود به ضرر تیم‌هایی است که داور در بازی‌های آن‌ها اشتباه می‌کند. اگر قرار باشد VAR فقط برای یک بازی باشد به طور حتم تیم‌های دیگر هم معترض می‌شوند و حق دارند. من نمی‌دانم مجوز واقعی است یا نیست، اما کمک داور ویدیویی باید برای تمام مسابقات باشد نه اینکه فقط برای یک بازی دربی از آن استفاده کنند.

او درباره اینکه  در دربی‌ها همیشه اشتباهات داوری بوده است، گفت: کمک داور ویدیویی در این بازی خیلی کمک می‌کند و از اشتباهات داوران جلوگیری خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران