اپل اعلام کرد که پروژه‌ی Self Service Repair خود را برای پوشش مدل‌های آیفون ۱۵ و خانواده‌ی مک مجهز به تراشه‌ی M2، شامل مک بوک پرو ۱۴ اینچ، مک بوک پرو ۱۶ اینچ، مک بوک ایر ۱۵ اینچ، مک مینی، مک پرو و مک استودیو گسترش داده است. اپل افزود که سرویس تعمیر در منزل […]

- این افراد می‌توانند آیفون و مک بوک را در خانه تعمیر کنند!

اپل اعلام کرد که پروژه‌ی Self Service Repair خود را برای پوشش مدل‌های آیفون ۱۵ و خانواده‌ی مک مجهز به تراشه‌ی M2، شامل مک بوک پرو ۱۴ اینچ، مک بوک پرو ۱۶ اینچ، مک بوک ایر ۱۵ اینچ، مک مینی، مک پرو و مک استودیو گسترش داده است.

اپل افزود که سرویس تعمیر در منزل در ۲۴ کشور اروپایی ازجمله کرواسی، دانمارک، یونان، هلند، پرتغال و سوئیس برای کاربران دردسترس است. بدین‌ترتیب، سرویس تعمیر در منزل اپل از ۳۵ محصول در ۳۳ کشور و ۲۴ زبان پشتیبانی می‌کند. برنامه‌ی Apple Diagnostics برای تعمیر سلف سرویس هم‌اکنون در ایالات متحده دردسترس است و سال آینده در اروپا نیز دردسترس خواهد بود.

جلسات عیب‌یابی اپل که برای کاربرانی با دانش و تخصص لازم برای تعمیر دستگاه‌های اپل برگزار می‌شود، به مشتریان این امکان را می‌دهد تا مانند ارائه‌دهندگان خدمات مجاز اپل یا تعمیرکاران مستقل، گوشی آیفون، آیپد، مک بوک و سایر محصولات اپل را برای کارکرد و عملکرد بهینه‌ی قطعات آزمایش کنند و تشخیص دهند که کدام قطعه ممکن است به تعمیر نیاز داشته باشد.

برنامه‌ی تعمیر در منزل اپل که در سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی شد، به‌گونه‌ای طراحی شده است که به صاحبان دستگاه‌های اپل اجازه می‌دهد تعمیرات خود را در خانه‌هایشان با استفاده از قطعات اپل و دفترچه‌ی راهنمای تعمیر و ابزار مخصوص انجام دهند.

مشتریان برای انجام تعمیرات، ابتدا باید دفترچه‌ی راهنمای تعمیر محصول و تعمیر ویژه‌ی آن را در وب‌سایت پشتیبانی اپل بررسی کنند. پس‌ازآن، کاربران می‌توانند قطعات و ابزارهای موردنیاز را از فروشگاه تعمیر سلف سرویس سفارش دهند و تعمیر را آغاز کنند.

به‌گفته‌ی اپل، این برنامه بخشی از تلاش‌هایش برای گسترش بیشتر دسترسی به تعمیرات است؛ اما اپل هشدار می‌دهد که اکثر مشتریان هنوز باید به تعمیرکاران حرفه‌ای در اپل استور مراجعه کنند تا از تعمیر صحیح و مطمئن دستگاه‌های خود مطمئن شوند.

۲۲۷۲۲۷

منبع: خبـرآنلاین