زیرنویس، گروه بین الملل: در حالی که بمباران مناطق مختلف نوار غزه و حملات توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه این مناطق همچنان ادامه دارد فعالان خبری از اوضاع وخیم پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی سخن می‌گویند. حزب الله چند مرکز تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد حزب‌الله لبنان از هدف قراردادن چند موضع و […]

زیرنویس، گروه بین الملل: در حالی که بمباران مناطق مختلف نوار غزه و حملات توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه این مناطق همچنان ادامه دارد فعالان خبری از اوضاع وخیم پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی سخن می‌گویند.

حزب الله چند مرکز تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد

حزب‌الله لبنان از هدف قراردادن چند موضع و مرکز تجمع نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد. حزب‌الله لبنان اعلام کرد که مراکز تجمع نظامیان صهیونیست را در اطراف موضع‌های صهیونیستی «الضهیره» و «المناره» با تسلیحات مناسب هدف قرار داده است.

علاوه بر این حزب‌الله لبنان اعلام کرد: موضع «مالکیه» را با موشک برکان هدف قرار دادیم. این موشک به صورت مستقیم به موضع مالکیه اصابت کرد.

حزب‌الله لبنان از هدف قراردادن موضع‌های صهیونیستی «رامیا»، «البحری» و پادگان «شومیرا» خبر داد.

همچنین رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که چند موشک در شهرک صهیونیستی «کریات شمونه» در الجلیل علیا سقوط کرده است، اما آژیرهای هشدار این منطقه فعال نشده‌اند.

از سوی دیگر توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک‌های «الخیام»، «یارون» و «عیتا الشعب» و همچنین شهرک «رب تلاتین» را گلوله‌باران کرد.

علاوه بر این جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک «یاطر» را بمباران کردند.

همچنین خبرنگار المیادین گزارش داد که سقوط گلوله توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی روی یک خانه در شهرک «عیتا الشعب» به آتش‌سوزی در این خانه انجامید، اما تلفاتی را در پی نداشت.

انهدام سه تانک دیگر دشمن صهیونیست

گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که سه تانک مرکاوا را در شرق شهر خانیونس با موشک یاسین ۱۰۵ و بمب‌های شواظ هدف قرار دادند.

بمباران مرکز نگهداری آوارگان معلول

بر اثر حمله ارتش رژیم صهیونیستی به محل نگهداری آوارگان معلول فلسطینی در غرب اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه ۲ فلسطینی شهید و چندین نفر دیگر نیز زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی مدرسه «الدرج» وابسته به آژانس آن روا در شرق شهر غزه را نیز بمباران کرد و چندین فلسطینی را به شهادت رسانده یا زخمی کرد.

بر اثر بمباران یک خانه در شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه نیز یک فلسطینی به شهادت رسید و چند نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در مرکز نگهداری آوارگان در خان‌یونس نیز برخورد گلوله شلیک‌شده از سوی یک پهپاد صهیونیستی به سر یک دختربچه فلسطینی، شهادت این کودک را در پی داشت.

ارتش رژیم صهیونیستی خانه‌ای در شهرک البرکه واقع در دیرالبلح در مرکز نوار غزه را نیز بمباران کرد و چندین فلسطینی را به شهادت رسانده یا زخمی کرد.

۲ خانه در منطقه الفخاری واقع در شرق خان‌یونس نیز از سوی ارتش رژیم صهیونیستی بمباران شد و به شهادت چند فلسطینی از جمله یک کودک و زخمی‌شدن چندین فلسطینی دیگر انجامید.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی سواحل منطقه مرکزی نوار غزه، شهر خان‌یونس و منطقه جبالیا و همچنین منطقه دیرالبلح را گلوله‌باران کرد.

محاصره و هدف قراردادن بیمارستان‌های غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز همچنان ادامه دارد. اشغالگران بیمارستان «الیمن السعید»، ساختمان پزشکان آن روا و برخی مطب‌های خصوصی را محاصره کرده‌اند.

علاوه بر این اطراف بیمارستان اروپایی در شرق خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه نیز از سوی ارتش رژیم صهیونیستی بمباران شد.

آمار جدید شهدا و مجروحان حمله‌های رژیم صهیونیستی

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه از افزایش شمار شهدای ناشی از حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه به ۱۸۶۰۸ نفر و مجروحان ۵۰۵۹۴ نفر خبر داد.

فالوجا در شمال غزه پس از بمباران‌های رژیم صهیونیستی

قسام: یک نفربر دشمن را در شرق خان یونس منهدم کردیم

گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد: رزمندگان ما موفق به انهدام یک نفربر دشمن صهیونیست به شکل کامل در شرق شهر خان یونس شدند.

زخمی شدن ۲۱ نظامی صهیونیست طی ساعات گذشته در نبرد غزه

ارتش رژیم صهیونیستی از زخمی شدن ۲۱ نظامی خود طی ۲۴ ساعت گذشته در جریان درگیری با مقاومت در غزه خبر داد.

نبرد سنگین در شجاعیه

منابع فلسطینی اعلام کردند که درگیری‌های شدیدی در منطقه شجاعیه در شرق غزه جریان دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد: تیپ گولانی از چند روز قبل، در حال نبرد سنگین در شجاعیه در شرق شهر غزه است. نبرد در شجاعیه بسیار پیچیده است. علت آن هم زیرساختهای شهری و شبکه گسترده‌ای از تونلهاست.

اشغالگران به گورستان جبالیا هم رحم نکردند

نبرد شدید رزمندگان مقاومت با اشغالگران با «یاسین ۱۰۵»، بمب‌های «شراره آتش» و موشک تاندوم

گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که طی عملیات فداکارانه هفت دستگاه تانک و ۲ نفربر ارتش رژیم صهیونیستی را در محورهای شرق و شمال شهر خان‌یونس با راکت‌های ضدزره «یاسین ۱۰۵» و بمب‌های «شواظ» (شراره آتش) هدف قرار داده است.

گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم اعلام کرد که ۴ خودروی زرهی اشغالگران صهیونیست از جمله یک نفربر را در اردوگاه جبالیا و منطقه التوأم با راکت‌های ضدزره تاندوم و بمب هدف قرار داده است.

گردان‌های قدس همچنین از درگیری شدید رزمندگانش با نظامیان اشغالگر در منطقه الزیتون در شرق غزه و هدف قرار دادن دو خودرو نظامی آنها با راکت‌های تاندوم خبر داد و اعلام کرد که محل تجمع نظامیان اشغالگر را در محورهای شرق خان‌یونس هدف حمله راکتی و خمپاره‌ای قرار داده است.

حماس خطاب به صهیونیست‌ها: چاره‌ای جز عقب‌نشینی از غزه ندارید

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای به هلاکت ۱۰ نظامی صهیونیست در نبردهای منطقه الشجاعیه غزه به‌دست رزمندگان مقاومت واکنش نشان داد.

در بیانیه جنبش حماس آمده است: اذعان ارتش رژیم اشغالگر به کشته شدن ۱۰ نظامی خود در نبردهای الشجاعیه غزه که بیشتر آنها افسر بودند، بیانگر میزان شکست و ناکامی سران این رژیم و ارتش اشغالگر آن در مقابله با قدرت مقاومت است.

این بیانیه می‌افزاید: ما به صهیونیست‌ها می‌گوئیم که سران شکست خورده شما به جان نظامیان شما توجهی ندارد و شما چاره‌ای جز عقب‌نشینی از غزه ندارید.

جنبش حماس تأکید کرد: مجاهدان گردان‌های قسام به وعده خود برای تبدیل غزه به قبرستان متجاوزان عمل کردند.

صهیونیست‌ها، فلسطینی‌های محاصره شده در کمال عدوان را شکنجه می‌کنند

وزارت بهداشت غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اشغالگران صهیونیست همچنان بیمارستان کمال عدوان را تحت محاصره خود داشته و به سمت این بیمارستان شلیک می‌کنند. آنها مانع هرگونه حرکتی در داخل بیمارستان می‌شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: کسانی که در داخل بیمارستان کمال عدوان محاصره شده‌اند از آب، غذا و برق محروم هستند. کادر پزشکی نمی‌توانند خدمات لازم را به کودکان در بخش مراقبت‌های ویژه بدهند و آب لازم برای تهیه شیرخشک برای این کودکان وجود ندارد.

وزارت بهداشت غزه تاکید کرد: از سازمان ملل و نهادهای بین المللی می‌خواهیم برای نجات جان کودکان، بیماران و کادر پزشکی در بیمارستان کمال عدوان وارد عمل شوند.

این وزارتخانه اضافه کرد: اشغالگران برخی افراد داخل بیمارستان را بازداشت و آنها را تحت شکنجه در سرمای شدید قرار دادند. بعد از آزاد کردن عده‌ای از بازداشت شدگان، صهیونیست‌ها به آنها گفتند که به سمت بیمارستان برگردند اما به سمتشان شلیک کردند!

خبرنگار شبکه فلسطین الیوم نیز گزارش داد: اوضاع آوارگان فلسطینی در خان یونس به شدت وخیم است و چادرهای آنها در سایه باران شب گذشته پر از آب شده است.

وی افزود: آوارگان فلسطینی وسیله‌ای برای حمایت از خود در برابر سرما و گرسنگی ندارند.

رییس بخش کودکان بیمارستان کمال عدوان غزه روز گذشته اعلام کرد که در این بیمارستان، آب، غذا و سوخت وجود ندارد و فلسطینیان حاضر در این بیمارستان با وضعیت دشواری دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی تاکید کرد: اشغالگران از مدیریت بیمارستان خواستند که زخمی‌ها را به جایی دیگر منتقل کنیم. بیمارستان از همه طرف محاصره شده و هدف قرار می‌گیرد. اشغالگران تمامی مردان را به بیرون بردند و به آن‌ها دستور دادند که لباس‌هایشان را از تن درآورند؛ سپس آن‌ها را به محلی نامعلوم بردند.

رییس بخش کودکان بیمارستان کمال عدوان غزه تاکید کرد: اشغالگران ۷۰ تا ۱۰۰ نفر از کادر پزشکی با تخصص‌های مختلف را بازداشت کردند. آن‌ها هنگام یورش به بیمارستان دست به تیراندازی کور زدند. آن‌چه در بیمارستان شفا رخ داد، در مورد ما تکرار شد و در مورد تمامی بیمارستان‌های غزه نیز تکرار خواهد شد.

صهیونیست‌ها فلسطینی‌های محاصره شده در کمال عدوان را شکنجه می‌کنند

هلاکت فرمانده تیپ «یفتاح» ارتش رژیم صهیونیستی در نبردهای غزه

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که «اسحاق بن بشاط» فرمانده تیپ «یفتاح» ارتش رژیم صهیونیستی در نبردهای روز گذشته در نوار غزه به هلاکت رسید.

بر اساس گزارش این رسانه‌ها، سرهنگ اسحاق بن بشاط روز گذشته همراه با فرمانده گردان ۱۳ تیپ گولانی در منطقه الشجاعیه غزه کشته شد.

روزنامه عبری زبان معاریو اعلام کرد که فرمانده تیپ یفتاح چهارمین افسر با درجه سرهنگی است که از آغاز جنگ زمینی در نوار غزه به هلاکت می‌رسد.

ارتش رژیم صهیونیستی تأیید کرد که شمار نظامیان کشته شده‌اش در نبردهای روز گذشته به ۱۰ تن افزایش یافته است که یک سرهنگ تیپ یفتاح و یکی از فرماندهان تیپ گولانی در میان آنها بوده‌اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین از زخمی شدن شدید چهار نظامی اشغالگر در نبردهای مناطق شمالی نوار غزه خبر دادند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت هم به نقل از منابعی در ارتش رژیم صهیونیستی تأکید کرد که نابودی تیپ الشجاعیه در گردان‌های قسام از طریق بمباران‌های هوایی غیرممکن است.

این منابع تاکید کردند که نبرد و درگیری‌ها در منطقه الشجاعیه غزه بسیار دشوار و مرگبار است.

هلاکت فرمانده تیپ «یفتاح» ارتش رژیم صهیونیستی در نبردهای غزه

بایدن: من یک صهیونیست هستم!

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در رویدادی در کاخ سفید با اشاره به تعهد «بلامنازع» به آنچه امنیت اسرائیل خواند، در حمایتی آشکار از جنایات اشغالگران در نوار غزه، خود را نیز «صهیونیست» نامید.

آمریکا همچنان اصلی‌ترین متحد اسرائیل در بحبوحه جنگ غزه است؛ جنگی خونین که محکومیت گسترده جهان اسلام و ورای آن را به همراه داشته است. بمباران وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، به شهادت شمار زیادی از غیرنظامیان فلسطینی منجر شده است.

بایدن در تلاشی بی‌ثمر برای پیوند دادن جنایات آشکار رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین با آنچه تشدید «یهودستیزی» در آمریکا خوانده است، این مساله را تاسف‌آور توصیف کرد!

وی در ادامه حمایت‌های بی‌چون‌وچرای خود از اشغالگران، گفت که تعهدش به اسراییل و حق موجودیت آن، تزلزل‌ناپذیر است و متعهد شد که همچنان به «تامین کمک نظامی برای اسراییل تا زمان خلاص شدن آنها از حماس ادامه دهد.»

با این وجود، رئیس جمهور آمریکا با اذعان ضمنی به انزجار افکار عمومی از جنایات رژیم صهیونیستی با برگزاری تظاهرات اعتراضی در گوشه و کنار جهان، گفت که «هم غرب و هم تل‌آویو باید مراقب برانگیختن افکار عمومی باشد.»

دولت بایدن آخر هفته جاری با دور زدن قدرت کنگره درباره تامین کمک نظامی برای اسراییل، دستور تایید اضطراری فروش مهمات مرگبار به تل‌آویو به ارزش ۱۰۶.۵ میلیون دلار را صادر کرد. این اقدام در حالی است که کاخ سفید برای جلب رضایت کنگره به منظور تصویب کمک امنیتی ۱۰۶ میلیارد دلاری خارجی که ۱۴.۳ میلیارد دلار آن به اسراییل تخصیص یافته است، به دردسر افتاده است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین با اشاره به اینکه «ارتباطی بی‌چون‌وچرا با جامعه یهودیان درون خود حس می‌کند، مدعی شد: وقتی چند سال پیش گفتم که برای صهیونیست بودن نیازی نیست که حتماً یهودی باشید، به دردسر افتادم و هدف انتقاد قرار گرفتم اما من یک صهیونیست هستم.»

بایدن: من یک صهیونیست هستم!

آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیستی / انهدام تانک مرکاوا در خان‌یونس

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از به صدا در آمدن آژیر خطر در شهرک‌های اشغالی مجاور نوار غزه در پی حملات راکتی مقاومت فلسطین خبر دادند.

بر اساس گزارش این رسانه‌ها، آژیر خطر در شهرک‌های اشغالی سدیروت، نیریم و العین الثالثه در مرزهای شرقی نوار غزه به صدا درآمد.

این خبر در حالی است که گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که یک تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه «معن» شهر خان‌یونس با راکت یاسین ۱۰۵ هدف قرار داد و این تانک در آتش سوخت.

گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی هم اعلام کرد که نظامیان اشغالگر دشمن و تجهیزات آنها را در اطراف مسجد الظلال در شرق خان‌یونس با گلوله‌های عیار ۶۰ خمپاره هدف قرار داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی هم در پاسخ به این حملات، شرق خان‌یونس، مناطق مرکزی شهر دیر البلح، اردوگاه البریج، اردوگاه النصیرات و شهر غزه را هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای قرار داد. در این حملات شمار زیادی از غیرنظامیان فلسطینی شهید یا زخمی شدند.

افزایش هزینه‌های شرکت باربری صهیونیستی به دلیل تهدیدات ارتش یمن

شرکت صهیونیستی «زیم» که در زمینه باربری فعالیت می‌کند اعلام کرده است که مجبور است هزینه‌های حمل و نقل کالاها از آسیا به سمت دریای مدیترانه را افزایش دهد.

این شرکت اعلام کرد که اقدام مذکور در سایه تهدیدات امنیتی ارتش یمن در دریای سرخ و خلیج عدن صورت می‌گیرد.

شرکت زیم تاکید کرد که تهدیدات ارتش یمن در مسیر تجارت بین المللی واقع شده و بر تمام شرکت‌های فعال در زمینه حمل و نقل کالاها تأثیر گذاشته است.

سایت صهیونیستی گلوبز نیز گزارش داد که شرکت زیم ۲ هفته قبل تصمیم گرفته بود مسیرهای دریایی خود را از سمت شرق اراضی اشغالی به دلیل تهدیدات ارتش یمن تغییر داده و به جای عبور از باب المندب از سمت آفریقا حرکت کند.

در نامه‌هایی که شرکت‌های بین المللی به مشتری‌های خود ارسال کرده‌اند تاکید شده که این تغییر مسیر به معنی افزایش ۱۸ روزه مدت انتقال کالاها و ۲۰ الی ۱۰۰ دلاری هزینه هر محموله است.

جلال الرویشان معاون امور دفاعی و امنیتی نخست وزیر پیشبرد امور در یمن روز گذشته گفته بود: در سایه تداوم جنگ و محاصره غزه، امکان ندارد که یمن از عملیات علیه دشمن صهیونیست دست بردارد.

وی افزود: نیروهای مسلح یمن امکانات و اطلاعاتی در اختیار دارند که آنها را قادر می‌سازد که همه هشدارهای خود را اجرایی کنند.

الرویشان در ادامه با اشاره به گسترش دامنه اقدامات نیروهای مسلح یمن در حمایت از مردم غزه و مقاومت آن، بیان کرد: تا زمانی که جنگ و محاصره غزه از سوی دشمن صهیونیست وجود دارد، اقدامات نظامی یمن نیز روند صعودی به خود خواهد گرفت.

پیش از این نیز، ضیف الله شامی، وزیر اطلاع رسانی دولت پیشبرد امور در یمن اعلام کرد: تصمیم منع عبور کشتی‌ها به سمت رژیم صهیونیستی به مثابه وتویی در برابر وتوی آمریکا در قبال توقف جنگ غزه است.

وی افزود: ملت یمن در فعال کردن اهرم‌های فشاری که در اختیار دارد در برابر حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی درنگ نخواهد کرد.

ارتش یمن تاکنون طی چندین عملیات موفقیت آمیز چند کشتی صهیونیستی و یا به مقصد اراضی اشغالی را توقیف و یا هدف قرار داده است.

جدعون گولبر مدیر کل بندر ایلات در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد که تهدیدات یمنی‌ها در جلوگیری از عزیمت کشتی به سرزمین‌های اشغالی باعث از دست رفتن ۸۰ تا ۸۵ درصد از سودآوری این بندر شده است.

افزایش هزینه‌های شرکت باربری صهیونیستی به دلیل تهدیدات ارتش یمن

حمله‌های حزب‌الله حتی در مقایسه با جنگ ۳۳ روزه بی‌سابقه است

شبکه خبری کان رژیم صهیونیستی گزارش داد که درگیری‌ها بین اشغالگران اسرائیلی و مقاومت اسلامی لبنان در سرزمین‌های شمالی به ویژه برای کسانی که از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند، بسیار دردناک به نظر می‌رسد.

حن بیار خبرنگار این شبکه صهیونیستی با اشاره به آسیب دیدن دو منزل در منطقه برعام و تعدادی از منازل دیگر در شهرک المطله نوشت که آسیب دیدن منازل احساس دردناکی برای اسرائیلی‌ها دارد، به ویژه که حزب‌الله همچنان طرفی است که سقف درگیری‌ها را مشخص می‌کند.

شلومی الدار خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که شهرک‌های المطله و شتولا و کریات شمونه و دیگر شهرک‌های مجاور مرزهای لبنان همچنان در معرض موشک‌های حزب الله قرار دارند.

وی تاکید کرد که حزب‌الله در نزدیکی مرزها مستقر است و همواره پرتاب موشک‌های ضد زره خود را افزایش می‌دهد. وی ابراز داشت که پرتاب این موشک‌ها ضد مواضع صهیونیستی با دقت و خطرات بیشتری دنبال می‌شود و تهدیدات بیشتری را نیز ایجاد می‌کند چرا که سامانه‌های هشدار رژیم صهیونیستی نیز در نتیجه شلیک موشک‌ها فعال نمی‌شود.

حزب‌الله لبنان دیروز ۱۵ هدف را در منطقه المطله مورد اصابت قرار داد. شبکه کان با اشاره به این موضوع تاکید کرد که حزب‌الله به این ترتیب می‌خواهد معادله را حفظ کند، چرا که پیش از این اعلام کرده که در صورت کشته شدن غیرنظامیان لبنانی، شهرک‌نشینان غیرنظامی صهیونیست نیز کشته خواهند شد.

جانشین مسئول امنیتی شهرک صهیونیست نشین المطله واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی در گفتگو با شبکه تلویزیونی کان گفت که حملاتی که حزب‌الله انجام می‌دهد را حتی در جنگ دوم لبنان (جنگ ۳۳ روزه) نیز شاهد نبودیم.

حمله‌های حزب‌الله حتی در مقایسه با جنگ ۳۳ روزه بی‌سابقه است

بمباران غزه و اوضاع وخیم پناهگاه‌های آوارگان

شبکه المیادین گزارش داد که حملات هوایی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه طی بامداد امروز و ساعت‌های گذشته همچنان ادامه داشته است به طوری که این حملات شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را در هم کوبید.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی منازل مسکونی در دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه را نیز بمباران کردند که در پی آن چندین فلسطینی بی گناه از جمله چند کودک به شهادت رسیدند.

تبدیل شدن یک بازار در غزه به گور دسته‌جمعی

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز مانند روزهای گذشته مناطق مختلف بخش مرکزی نوار غزه را هدف قرار داد.

مناطق التفاح و الدرج واقع در شرق غزه نیز شاهد حملات توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی بود. اطراف مرکز درمانی ناصر واقع در شهر خان یونس نیز توسط توپخانه ارتش این رژیم هدف قرار گرفت.

علم الصباح یک فعال فلسطینی در رفح تاکید کرد: اوضاع در پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی به ویژه در سایه شرایط بد جوی وخیم شده است.

افزایش آمار شهدا و زخمی‌های فلسطینی

در همین راستا خبرنگار شبکه المیادین از افزایش آمار شهدا و زخمی‌های حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

بر اساس این گزارش، تعداد شهدای فلسطینی از عدد ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن عبور کرده است.

خبرنگار المیادین در غزه تاکید کرد که آمار زخمی‌های این حملات نیز افزایش یافته و به بیش از ۵۰ هزار تن رسیده است.

تبدیل شدن یک بازار در غزه به گور دسته‌جمعی

تبدیل شدن بازار جبالیا به گور دسته جمعی

شبکه الجزیره نیز گزارش داد که محاصره شمال نوار غزه توسط اشغالگران صهیونیست باعث شده که ساکنان اردوگاه جبالیا در این باریکه بازار اردوگاه را به گور دسته جمعی برای تدفین پیکر شهدای فلسطینی تبدیل کنند.

نبرد رزمندگان با متجاوزان صهیونیست در دیرالبلح

از سوی دیگر گزارش‌های رسانه‌ای از تداوم نبرد رزمندگان فلسطینی با متجاوزان در محورهای مختلف نوار غزه حکایت دارد.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که درگیری‌هایی در مناطق جنوبی دیرالبلح میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست در جریان است.

بر اساس این گزارش، نیروهای فلسطینی همچنان آمادگی وارد آوردن ضربات سخت به نظامیان صهیونیست را دارند.

هلاکت یکی از فرماندهان تیپ معروف ارتش رژیم صهیونیستی

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی ساعتی قبل به هلاکت هشت تن از نظامیان خود در نوار غزه اذعان کرد.

بر اساس اعلام ارتش رژیم صهیونیستی، در میان عناصر به هلاکت رسیده پنج افسر و سه نظامی به چشم می‌خورند.

در این گزارش آمده است که نظامیان صهیونیست مذکور در کمین نیروهای وابسته به گردان‌های قسام در محله الشجاعیه واقع در نوار غزه به هلاکت رسیده‌اند.

در میان عناصر نظامی ارتش اشغالگر یکی از فرماندهان تیپ معروف جولانی نیز به چشم می‌خورند. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین به زخمی شدن چهار نظامی صهیونیست دیگر و وخامت حال آنها اذعان کرده است.

تبدیل شدن یک بازار در غزه به گور دسته‌جمعی

حمله صهیونیست‌ها به یک مسجد و محاصره بیمارستان‌ها در کرانه باختری

از سوی دیگر اشغالگران صهیونیست در جریان حملات خود به مناطق مختلف کرانه باختری تعدادی از فلسطینی‌ها را بدون دلیل و تفهیم اتهام بازداشت کردند.

نظامیان صهیونیست به منطقه برقین در غرب جنین نیز حمله و به منازل شهروندان فلسطینی در این منطقه یورش بردند.

عمرو جرادات یک فعال فلسطینی تاکید کرد که نظامیان صهیونیست زیرساخت‌ها و ساختمان‌های موجود در اردوگاه جنین را برای چندمین بار پیاپی تخریب کردند.

وی افزود: متجاوزان صهیونیست مانع ورود و خروج افراد در اردوگاه جنین می‌شوند. از ۲۴ ساعت گذشته تاکنون روند بازداشت بی دلیل فلسطینی‌ها توسط نظامیان اشغالگر همچنان ادامه دارد.

نادر مساد اسیر فلسطینی آزاد شده در منزل خود در منطقه برقین واقع در غرب جنین مجدداً بازداشت شد. اشغالگران اعضای خانواده یک شهید فلسطینی را بعد از آنکه خانه آنها را در شهر جنین تخریب کرده بازداشت کردند.

اردوگاه شعفاط واقع در شمال قدس اشغالی نیز شاهد حمله نظامیان صهیونیست بود. ارتش رژیم صهیونیستی با استفاده از چندین بمب قدرتمند منزل عدی بعجاوی یکی از فرماندهان تیپ جنین را تخریب کردند.

عناصر ارتش رژیم صهیونیستی به صورت گسترده در حیات بیمارستان شفا شهر جنین اقدام به تیراندازی کردند. این نظامیان به شهر بیت لحم واقع در کرانه باختری نیز یورش بردند.

گزارش‌های رسانه‌ای از حمله اشغالگران به یک مسجد در محله الجابریات حکایت دارد. این نظامیان بیمارستان‌های جنین را تحت محاصره خود قرار داده‌اند.

در حال تکمیل

منبع: مـهر