ژوزه مورایس در نشست خبری پیش از دیدار سپاهان و فولاد اظهار کرد: یک بازی دیگر با یک تیم خوب داریم؛ بازی‌ که قرار بود ماه‌ها پیش برگزار شود و قرار است الان برگزار شود. فکر می‌کنم فولاد نسبت به روزهای اول پیشرفت کرده است و آن تیمی نیست که در اوایل فصل ظاهر شد. […]

- واکنش مورایس به استفاده از VAR در دربی/ نمی‌دانم چه چیزی روی رئیس فدراسیون تاثیر گذاشت/ احترام از هرچیزی ارزشش بیش‌تر است

ژوزه مورایس در نشست خبری پیش از دیدار سپاهان و فولاد اظهار کرد: یک بازی دیگر با یک تیم خوب داریم؛ بازی‌ که قرار بود ماه‌ها پیش برگزار شود و قرار است الان برگزار شود. فکر می‌کنم فولاد نسبت به روزهای اول پیشرفت کرده است و آن تیمی نیست که در اوایل فصل ظاهر شد. فولاد همیشه یک تیم رقابتی و جنگنده بوده و یکی از بهترین تیم‌های لیگ است و بازی فردا یک بازی باکیفیتی است همان‌طور که همه انتظار دارند.

وی در پاسخ به این سوال که چه انتظاری از بازیکنان تیمش در بازی با فولاد دارد، گفت: من یادم می‌آید که فولاد فصل گذشته یک مقدار زندگی را برای ما سخت کرد، حتی در اهواز هم سال گذشته بازی ساده‌ای نداشتیم. من انتظاری ندارم و باید ببینیم بازی چطور پیش می‌رود و امیدوارم که هواداران به ورزشگاه بیایند و با تشویقی که می‌کنند یک کمک بزرگ به تیم ما می‌کنند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در واکنش به برگزاری دیدار پرسپولیس و استقلال و این‌که ترجیح می‌دهد کدام تیم پیروز دربی شود، عنوان کرد: من ترجیحی ندارم که چه تیمی در دربی تهران پیروز شود. تیم ما باید عملکرد خودش را نشان دهد. ما در حال پیشرفت هستیم و باید کیفیت خودمان را نشان دهیم. برای هر دو تیم پرسپولیس و استقلال آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم یک بازی باکیفیت را برای هواداران‌شان رقم بزنند. در این هفته اتفاقات عجیبی در ترکیه افتاد و نمی‌دانم چه چیزی روی رئیس فدراسیون تاثیر گذاشت که تصمیمات جدید گرفته است. هر داوری می‌تواند اشتباه کند اما باید اشتباهات را درک کنیم و همدیگر را نباید از هم جدا کنیم. زندگی یعنی به هم احترام بگذاریم و در کنار هم باشیم.

مورایس در واکنش به این موضوع که دربی تهران قرار است با VAR برگزار شود و این‌که آیا بازی‌های دیگر بدون کمک داور ویدیویی برگزار می‌شود بی‌عدالتی نیست، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم هر چیزی که مردم را متوجه کند بازی با عدالت و VAR برگزار می‌شود مشکلی نیست. استفاده از VAR شروع یک تغییر است و من استقبال می‌کنم و امیدوارم در تمام استادیوم‌ها بتوانیم از VAR استفاده کنیم.

وی درباره شخصیت آرام او روی نیمکت و این‌که یکسری از مربیان با سروصدا کار می‌کنند، تصریح کرد: من نمی‌توانم به مربیان پیشنهاد بدهم. باید به مربیان آرامش دهیم. بازیکنان در زمین کار می‌کنند و من هم می‌خواهم تمرکزم روی بازیکنانم باشد. بعضی وقت‌ها این کار ساده نیست چون انسان‌ها احساسی هستند. در آخر همه چیز برای مردم است و باید به قوانین احترام بگذاریم. باید به حریف، بازیکن، داور و هواداران احترام بگذاریم که ارزش آن از همه چیز بیشتر است.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در پایان گفت: ‌باید عدالت رعایت شود، این‌طور نیست که یک نفر وارد زمین شود و به صورت داور مشت بزند. ورزش فراتر از این‌هاست و قرار است همه مردم از آن لذت ببرند. همه به فکر بردن هستند اما همه نمی‌توانند در یک زمان برنده باشند. ما باید باخت را قبول کنیم و احترام بگذاریم و از اشتباهات‌مان درس بگیریم.

بیشتر بخوانید: اقدام خیر بازیکنان سپاهان برای یک فرد خاص

منبع: خبـر ورزشی