۳۷ تن پیچ و مهره و آهن آلات کشف شد
۳۷ تن پیچ و مهره و آهن آلات کشف شد

اطلاعات نوشت: سردار حشمت‌الله ملکی در جمع خبرنگاران با بیان این که پلیس راه‌آهن در ۲۵استان کشور مستقر است، افزود: آخرین مورد آن‌ هم راه‌آهن سنندج بود که به‌زودی با افتتاح ایستگاه‌های راه‌آهن اردبیل ‌و چابهار نیز در این استان‌ها مستقر خواهیم شد. ملکی با بیان این که پلیس راه‌آهن در ۵۲۰ایستگاه مستقر است، گفت: […]

- ۳۷ تن پیچ و مهره و آهن آلات کشف شد

اطلاعات نوشت: سردار حشمت‌الله ملکی در جمع خبرنگاران با بیان این که پلیس راه‌آهن در ۲۵استان کشور مستقر است، افزود: آخرین مورد آن‌ هم راه‌آهن سنندج بود که به‌زودی با افتتاح ایستگاه‌های راه‌آهن اردبیل ‌و چابهار نیز در این استان‌ها مستقر خواهیم شد.

ملکی با بیان این که پلیس راه‌آهن در ۵۲۰ایستگاه مستقر است، گفت: اقدامات پیشگیرانه و امور مربوط به پرونده‌های قضایی و ‌نیز حفاظت از اماکن، ابنیه و مسافران ۳ مأموریت مهم پلیس راه‌آهن است. در زمینه مقابله با سرقت، کشف جرم و مقابله با قاچاق پلیس راه‌آهن مسئولیت دارد و در نتیجه اقدامات انجام شده در ۸ ماهه امسال ۲۶ درصد کاهش سرقت را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشتیم و همچنین در حوزه سنگ‌پرانی طی مدت یاد‌شده ۲۹درصد کاهش جرم سنگ‌پرانی را شاهد بودیم .

ملکی درباره آمار تصادف با قطار گفت: در مدت مذکور ۶۵ مورد برخورد قطار با عابران پیاده داشتیم که منجر به مرگ ۴۴نفر شد، البته این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. در این مدت همچنین ۲۵مورد برخورد با وسیله نقلیه و ۲۴مورد برخورد با احشام بوده است.

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور در بیان برخی از اقدامات پلیس راه‌آهن در ۸ ماهه امسال پرداخت و گفت: یکی از اصلی‌ترین وظایف پلیس راه‌آهن مراقبت از خطوط ریلی، پیچ‌ها و مهره‌ها و آهن‌آلات و … است و اگر در یک مسیر ۲۰ تا ۳۰پیج را باز کنند، ممکن است قطاری از ریل خارج شود و مشکلاتی رخ دهد. در همین باره هم نظارت و حساسیت ویژه‌ای روی این موضوع اعمال می‌شود، به نحوی که در این مدت ۳۷تن انواع تجهیزات و آهن‌آلات مربوط به خطوط ریلی کشف و ضبط شده است.

ملکی با بیان این که ۸۸دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه از سوی پلیس راه‌آهن کشف و ضبط شده است، ادامه داد:‌ این وسایل نقلیه وارد محدوده استحفاظی پلیس راه‌آهن شده بودند. ما در این مدت شاهد افزایش ۵۰درصدی کشفیات خودرو و موتورسیکلت‌های مسروقه از سوی پلیس راه‌آهن هستیم.

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور همچنین از دستگیری ۱۱۶متهم تحت تعقیب و فراری خبر داد و اظهار داشت:‌ این افراد از سوی پلیس راه‌آهن دستگیر و به محاکم قضایی تحویل داده‌ شده‌اند. در این مدت به ۳۲۵پرونده قاچاق به ارزش ۳۷۴میلیارد ریال رسیدگی شد و ۲۳۲متهم هم در این باره بازداشت شدند.

وی میزان کشفیات موادمخدر را ۵۳۰کیلوگرم در ۸ ماهه امسال اعلام کرد و گفت: در مدت مشابه سال گذشته ۲۳۸کیلوگرم انواع موادمخدر از سوی مأموران پلیس راه‌آهن کشف و ضبط شده بود و آمار امسال در مقایسه با آمار مدت مشابه سال ۱۴۰۱از افزایش ۲۳درصدی کشفیات حکایت دارد.

وی با بیان اینکه استفاده از پهپاد جزو برنامه‌های پلیس راه‌آهن است، گفت: اکنون برای کنترل برخی از خطوط ریلی از هلی‌شات‌ها استفاده می‌کنیم.

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور درباره تأمین امنیت خط متروی پرند اظهار داشت:‌ برابر مقررات تأمین امنیت خطوط مترو بر عهده شهرداری‌هاست و در مورد خط متروی پروند هم همین مقررات وجود دارد و شهرداری و شرکت مترو مسئول تأمین امنیت آن هستند و پلیس راه‌آهن در مورد آن مسئولیتی ندارد.

منبع: اطلاعات انلاین