به گزارش زیرنویس، حسین فرشیدی گفت: در این پویش، دو عامل خطر مهم در افزایش احتمال به بیماری‌های قلبی و عروقی و مغزی انتخاب شد تا آگاهی افراد نسبت به دو بیماری پرفشاری خون و دیابت افزایش یابد و تحت مراقبت و درمان قرار گیرند. وی با بیان اینکه پویش ملی سلامت، ۱۵ دی ماه […]

به گزارش زیرنویس، حسین فرشیدی گفت: در این پویش، دو عامل خطر مهم در افزایش احتمال به بیماری‌های قلبی و عروقی و مغزی انتخاب شد تا آگاهی افراد نسبت به دو بیماری پرفشاری خون و دیابت افزایش یابد و تحت مراقبت و درمان قرار گیرند.

وی با بیان اینکه پویش ملی سلامت، ۱۵ دی ماه متوقف نمی‌شود، افزود: کار اصلی ما بعد از این پویش آغاز می‌شود تا بیماران شناسایی شده در این پویش، خدمات بهداشتی و درمانی لازم را دریافت کنند.

فرشیدی با اشاره به غربالگری حدود ۱۴ میلیون نفر از جمعیت هدف در این پویش تا کنون، گفت: حدود ۷ درصد از جمعیت غربالگری شده در پویش ملی سلامت، در مرحله پیش دیابت و ۲ درصد نیز مبتلا به دیابت هستند که شناختی از بیماری خود ندارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: پرفشاری خون در بیش از ۹۵ از موارد، علائمی ندارد و بی علامتی، شایع‌ترین علامت این بیماری است. سنجش فشارخون باید بخشی از خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران باشد. مرگ و میر و عوارض ناشی از پرفشاری خون و دیابت در کشور، چشمگیر است.

فرشیدی بر اهمیت مستندسازی از پویش ملی سلامت تاکید کرد و گفت: نمونه‌های شاخصی در این پویش به دست آمده که افراد زیادی از بیماری خود آگاهی پیدا کرده اند و انعکاس این نمونه‌ها در جامعه می‌تواند در افزایش مشارکت سایر افراد در این پویش نیز مؤثر باشد.

وی، از تقویت اجرای پویش ملی سلامت با مشارکت هلال احمر و بسیج خبر داد و افزود: امیدواریم مشارکت روزانه یک میلیون نفر در پویش ملی سلامت، ارتقا پیدا کند چراکه با مشارکت گروه‌هایی مانند هلال احمر و بسیج، تجارب موفقی در اجرای طرح شهید سلیمانی به دست آمده است.

منبع: مـهر