مطمئنم دربی سرخابی‌ها جنجالی می‌شود/ آرزویم برد پرسپولیس برابر استقلال است
مطمئنم دربی سرخابی‌ها جنجالی می‌شود/ آرزویم برد پرسپولیس برابر استقلال است

سامان آقا زمانی بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس درباره دربی سرخابی‌ها اظهار کرد: تیم پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده است، اما این تیم در بازی با هوادار خوب بازی کرد و نوید یک بازی خوب وجود دارد. از آن طرف استقلال تیم پرمهره‌ای است، نیمکتی دارد که شلوغ کن و حاشیه ساز است. […]

- مطمئنم دربی سرخابی‌ها جنجالی می‌شود/ آرزویم برد پرسپولیس برابر استقلال است

سامان آقا زمانی بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس درباره دربی سرخابی‌ها اظهار کرد: تیم پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده است، اما این تیم در بازی با هوادار خوب بازی کرد و نوید یک بازی خوب وجود دارد. از آن طرف استقلال تیم پرمهره‌ای است، نیمکتی دارد که شلوغ کن و حاشیه ساز است. مطمئنم این بازی از لحاظ فوتبالی قشنگ می‌شود و هم جنجال  بین مربیان را شاهد خواهیم بود.  

او درباره شرایط پرسپولیس و استقلال را قبل از دربی چطور می‌بیند، گفت: تیم پرسپولیس مشکلات عدیده‌ای در بخش بازیکنان خود دارد و  در چند پست بازیکنان غیر تخصصی بازی می‌کنند و در چند پست هم بازیکن نداریم. ما نیاز به یک مهاجم ششدانگ داریم که از اول فصل  هم نداشتیم. البته مثل هندوانه به یکدیگر پاس می‌دهند درویش می‌گوید سرمربی، بازیکن نخواسته و گل محمدی هم می‌گوید مدیریت بازیکن نگرفته است، اما دودش به چشم پرسپولیس دارد می‌رود. سرخپوشان  تا پشت محوطه جریمه برنامه دارند و توپ را به چرخش در می‌آورند، اما متاسفانه ضربه آخر را خوب نمی‌زنند و بازیکنی در خط جلو ندارند تا گل بزند. متاسفانه همه زحمات بازیکنان هدر می‌رود. اگر می‌خواهند بازیکنی بگیرند باید از همین الان به فکر این موضوع باشند و بازیکن مدنظر را بگیرند و وارد مذاکره شوند نه اینکه منتظر بمانند تا نیم فصل بیاید تا ببینند بازیکن هست بگیرند یا نه! اینجا یک مدیریت خوب می‌طلبد، اما درویش را مدیر خوبی برای پرسپولیس نمی‌دانم.   

آقازمانی درباره اینکه برگ برنده بازی دربی چیست، گفت: استفاده از فرصت‌ها برگ برنده این بازی است. ما فرصت زیادی برابر استقلال نداریم و اگر چند موقعیت به وجود می‌آید باید به نحو احسن استفاده کنیم. اگر از فرصت‌ها  بهره بردیم برنده بازی می‌شویم و اگر این اتفاق رخ نداد مطمئنا حسرتش را می‌خوریم. این بازی فینال زودهنگام است و هر تیمی برنده می‌شود می‌تواند قهرمان نیم فصل شود.  

بازیکن سابق پرسپولیس درباره اینکه ستاره بازی دربی چه کسی می‌شود، گفت: چند بازیکن پرسپولیس مثل حسین کنعانی زادگان، سروش رفیعی و علیرضا بیرانوند   هستند که بازی‌ها را برای این تیم درآوردند و آن‌ها می‌توانند به تیم کمک کنند. من دوست دارم که ترابی ستاره بازی باشد، چون اگر ترابی خوب باشد پرسپولیس هم راه می‌افتد.  

او درباره بهترین و بدترین خاطره اش از دربی گفت: یک بازی را با نتیجه یک بر هیچ باختیم و بدترین خاطره ام از دربی است، چون ما بهترین بازی کردیم و  محمد محمدی در محوطه جریمه غلامرضا رضایی را زد، اما داور  پنالتی به نفع ما نگرفت. بهترین خاطره ام  از دربی این است که ۱۰ نفره توانستیم ۳ بر ۲ استقلال را ببریم.  

آقازمانی درباره اینکه چرا دربی‌ها کسل کننده است و با نتیجه تساوی به پایان می‌رسد، گفت: دربی فضای دیگری نسبت به بازی‌های دیگر لیگ دارد به خاطر اینکه وقتی تیمی دربی را می‌بازد تا بازی بعدی مورد شماتت، نکوهش و غضب  مردم و هواداران قرار می‌گیرد به خاطر همین در این بازی ریسک کمتری صورت می‌گیرد. براین اساس بازی قشنگی شاهد نیستیم. تیمی که گل می‌خورد سعی می‌کند فشار بیاورد تا گل بزند تا مورد غضب مردم قرار نگیرد. تیمی که گل می‌زند عقب نشینی می‌کند تا از گلش دفاع کند. این قضایا به وجود آمده که بازی‌های دربی زیاد زیبا نباشد. همچنین آن قدر فشارش بالا است که به جنجال کشیده می‌شود، اما در چند سال اخیر بازی‌ها قشنگ بوده و پرگل بوده است. ان شا الله در بازی روز پنج شنبه فوتبال خوبی ببینیم و ۲ تیم زیبا بازی کنند و مردم هم لذت ببرند.  

او درباره اینکه حضور تماشاگران را در دربی چطور می‌بیند، گفت: تماشاگران رکن اصلی در فوتبال  هستند و بازی بدون تماشاگر  لذتی ندارد که نگاه کنیم. آن‌ها می‌توانند خیلی به زیبایی فوتبال کمک کنند. من از هواداران توقع دارم که فقط تیم خودشان را تشویق کنند و بی احترامی به هم نکنند و اگر  تیمشان بازی را باخت، منش پهلوانی را نگه دارند تا  اتفاقاتی که در سال‌های گذشته رخ داده بود تکرار نشود.  

آقازمانی درباره اینکه نتیجه دربی را چطور پیش بینی می‌کند، گفت: به نظرم پرسپولیس ۲ بر یک بازی دربی را پیروز می‌شود.  

بازیکن سابق پرسپولیس درباره اینکه مسئولان توصیه‌ای برای بازی دربی می‌کردند، گفت: توصیه می‌کردند، اما نمی‌گفتند بروید بازی را آسوده بگیرد و ببازید. مسئولان می‌گفتند که با یکدیگر دوست باشید و خطای بد روی هم نکنید و تماشاگر را جریحه دار نکنید. قبلا مرسوم بود مراسم شام برای هر ۲ تیم می‌گرفتند و توصیه‌هایی می‌کردند، اما اینکه بگویند بازی را شل و آسان  بگیرید این مسائل وجود نداشت.  

او در پایان گفت: ان‌شاء‌الله بازی خوبی از ۲ تیم ببینیم و آرزوی برد پرسپولیس را دارم تا  زودتر از حواشی خارج شود.

باشگاه خبرنگاران