ساخت یک بیمارستان استراتژیک در منطقه‌ مشترک البرز و تهران
ساخت یک بیمارستان استراتژیک در منطقه‌ مشترک البرز و تهران

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، از بیمارستان شریعتی ۲ به عنوان یکی از بیمارستان‌های استراتژیک در بحث پدافند غیرعامل نام برد.

 

به گزارش زیرنویس، بهروز رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، از پیشرفت طرح جامع پردیس دانش و سلامت و توسعه فضاهای بیمارستان شریعتی نوین دانشگاه علوم پزشکی تهران بازدید کرد و در جریان روند پیشرفت پروژه قرار گرفت.

وی در حاشیه بازدید از این پروژه با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های نظام سلامت توسعه زیرساخت‌های درمان، بهداشت و آموزش است، افزود: ساخت و تجهیز بیمارستان، یکی از الگوها و نمادهای اصلی آن محسوب می‌شود. بیمارستان شریعتی ۲ یکی از بیمارستان‌های بسیار مهم و استراتژیک در بحث پدافند غیرعامل است و به نوعی آینده اطمینان بخشی را برای درمان بیماران استان تهران می‌تواند ایجاد کند.

رحیمی با اشاره به قرار گرفتن این پروژه در ورودی استان البرز، خاطرنشان کرد: دسترسی به این مرکز درمانی عظیم برای مردم استان‌های تهران و البرز به سهولت امکان‌پذیر است و همه خدمات درمانی این بیمارستان با نرخ دولتی در اختیار هموطنان قرار می‌گیرد.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم با حمایت‌هایی که مجموعه دولت انجام می‌دهد در قالب استفاده از ظرفیت‌های تبصره بودجه و ظرفیت‌های ردیف‌های جاری بتوانیم پروژه را به اتمام برسانیم، این پروژه قطعاً تا ۱۸ ماه آینده تکمیل و افتتاح می‌شود.

رحیمی با اشاره به اهمیت مدل همکاری فی ما بین و بین‌بخشی در این پروژه، یادآور شد: استفاده از ظرفیت‌های بانکی، کار خوب و هدفمندی است، در این فرصت مغتنم از مجموعه دانشگاه، مشاورین و پیمانکاران این پروژه ملی تشکر می‌کنم و امیدواریم طبق برنامه پیش بینی شده، بتوانیم شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم.

در ابتدای این بازدید، احمدرضا جمشیدی رئیس بیمارستان شریعتی، گزارشی از روند پیشرفت پروژه بیمارستان شریعتی ۲ ارائه کرد و گفت: سال ۱۳۹۵ و با هدف تأمین نیاز درمانی بیماران پایتخت و فراهم‌کردن امکاناتی بهتر از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فعلی شهر تهران، پروژه احداث بیمارستان شریعتی ۲ آغاز شد.

وی افزود: مشخص شدن محل احداث این مرکز درمانی مجهز و عظیم، قطعاً خبر خوشحال‌کننده‌ای برای ساکنین منطقه ۲۲ تهران بوده است؛ هرچند مسئولان با نگاه ملی به آن نظر دارند و بارها عنوان کرده‌اند که این بیمارستان از بزرگ‌ترین مراکز درمانی کشور خواهد بود.

جمشیدی با بیان اینکه پروژه بیمارستان شریعتی ۲ تهران یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های کشور و از لحاظ گسترش زیرساخت‌های درمانی اهمیت ویژه و ملی دارد، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران برای احداث این بیمارستان، با همکاری بانک توسعه اسلامی از تسهیلات اعتباری استفاده می‌کند.

رامین رحیم نیا، معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز ابراز امیدواری کرد با مشارکت و حمایت‌های وزارت بهداشت پروژه ملی شریعتی ۲ با سرعت بیشتری به کار خود ادامه دهد و در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

وی یادآور شد: بهره‌برداری از بیمارستان جدید شریعتی ۲ افتخار دولت و کشور است و امیدواریم به سرعت بتوانیم این پروژه ملی را به سرانجام برسانیم و به هموطنان خدمات مطلوب و با کیفیت درمانی ارائه دهیم.

منبع: مـهر