به گزارش زیرنویس، اداره کل هواشناسی استان البرز از بارش پراکنده باران، افزایش ابر و وزش باد طی پنجشنبه و جمعه در این استان خبر داد. همچنین استان البرز طی امروز و فردا شاهد کاهش محسوس دما خواهد بود. یخبندان صبحگاهی نیز از صبح روز جمعه استان البرز را فرا می‌گیرد. همچنین اداره کل راهداری […]

به گزارش زیرنویس، اداره کل هواشناسی استان البرز از بارش پراکنده باران، افزایش ابر و وزش باد طی پنجشنبه و جمعه در این استان خبر داد.

همچنین استان البرز طی امروز و فردا شاهد کاهش محسوس دما خواهد بود. یخبندان صبحگاهی نیز از صبح روز جمعه استان البرز را فرا می‌گیرد.

همچنین اداره کل راهداری استان البرز از مسدود شدن جاده هشتگرد به طالقان به دلیل بارش برف، کولاک و عدم دید کافی خبر داد.

گفتنی است؛ روز گذشته نیز مهدی مهرور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به اینکه سطح وضعیت هوا در استان البرز به سطح زرد رسیده است، گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی و سرد در منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن در ارتفاعات بارش باران و برف، وزش باد و کاهش محسوس دما (۵ تا ۸ درجه سانتیگراد) پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه شهروندان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، ادامه داد: رعایت نکات ایمنی هنگام تردد در ارتفاعات و جاده‌های کوهستان ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران البرز با تاکید بر اینکه شهروندان از فعالیت‌های مانند کوهنوردی پرهیز کنند، اشاره کرد: تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت‌های ناشی از سرمازدگی به بخش کشاورزی اتخاذ شده است.

سرهنگ پیمان کرمی، فرمانده پلیس راهور استان البرز هم با اشاره به وضعیت جاده‌های استان، گفت: با توجه برودت هوا و احتمال بارش باران و برف به ویژه در مناطق کوهستانی این استان، رانندگان و مسافران با تجهیزات کامل سفر کنند.

وی ادامه داد: اطمینان از سلامت فنی خودرو، همراه داشتن سوخت کافی از مهمترین توصیه‌ها برای پیشگیری از مشکلات سفر است و رانندگان قبل سفر از سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودروی خود اطمینان حاصل کنند تا سبب حوادث احتمالی نشود.

منبع: مـهر