وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از مجموع مشارکت‌کنندگان « پویش ملی سلامت »، ۳۲۱ هزار و ۲۷۱ نفر با احتمال ابتلا به پرفشاری خون و ۲۰۸ هزار و ۶۱۰ نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند همچنین در ۲۴ ساعت گذشته یک میلیون و ۲ هزار و ۱۹۰ نفر در این پویش غربالگری شدند که […]

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از مجموع مشارکت‌کنندگان « پویش ملی سلامت »، ۳۲۱ هزار و ۲۷۱ نفر با احتمال ابتلا به پرفشاری خون و ۲۰۸ هزار و ۶۱۰ نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند همچنین در ۲۴ ساعت گذشته یک میلیون و ۲ هزار و ۱۹۰ نفر در این پویش غربالگری شدند که از این تعداد ۱۹ هزار و ۴۵۳ نفر با احتمال پرفشاری خون و ۱۱ هزار و ۴۹ نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند.

به گزارش ایرنا، پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان ۱۴۰۲ آغاز شده است و تا ۱۵ دی ادامه دارد. وزیر بهداشت درباره این پویش سلامت گفته است: در این پویش تکمیل پرونده سلامت الکترونیک و غربالگری دیابت و پرفشاری خون برای ارتقای برنامه سلامت خانواده مورد توجه است و امیدواریم ۷۰ درصد مردم در این پویش مشارکت داشته باشند.

بهرام عین اللهی افزود: ۸۳ درصد از کل مرگ و میرهای بیمارستانی مربوط به بیماری‌های غیرواگیر است و سالانه ۳۰۰ هزار نفر به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی می‌میرند و ۳۲ درصد افراد بالای ۱۸ سال فشارخون بالا دارند و ۶۰ درصد نیز از فشارخون خود بی خبرند و ۳۰ هزار مرگ در سال به خاطر دیابت در کشور اتفاق می افتد که موارد مهمی است.

وی افزود: با اجرای پویش ملی سلامت می‌توان از نیم میلیون مرگ بیماری‌های غیرواگیر و ۳۰ هزار مرگ ناشی از دیابت پیشگیری کنیم.

عین اللهی گفت: پویایی سلامت در کنترل بیمارها بسیار موثر است. در دوران کرونا تجربیات خوبی به دست آمد و مردم یاد گرفتند که چگونه سلامت خود را با استفاده از ماسک و شست‌وشوی دست‌ها حفظ کنند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در این پویش ملی، افراد بالای ۱۸ سال با تکمیل پرسشنامه‌ای درباره سابقه دیابت و فشار خون بالا دارای پرونده سلامت می‌شوند و در صورت تشخیص بیماری تحت کنترل و درمان قرار می‌گیرند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امروزه به پویش سلامت نیاز داریم و باید از خانواده آغاز کنیم و در اینجا موضوع پرونده سلامت بسیار مهم است زیرا بسیاری از بیماری‌ها قابل پیشگیری است و در آینده هر کد ملی یک پرونده سلامت خواهد داشت البته در ۹۳ شهرستان اطلاعات سلامت توسط مراقبان بهداشت جمع آوری می‌شود.

وی گفت: بر اساس پویش ملی سلامت و ایجاد پرونده سلامت، وقتی به بیماری برخورد کردیم، راه درمان را از طریق نظام ارجاع انجام می‌دهیم و مشوق‌های خوبی وجود دارد به‌طوری‌که در بخش بستری ۸۵ درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کند.

 

منبع خبر: رکنـا

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]

25 اردیبهشت 1403

ماجرای پست جنجالی ایلان ماسک درباره بمباران تهران!

ایلان ماسک، به‌عنوان مدیرعامل چندین شرکت و سومین فرد ثروتمند جهان در برنامه ایکس(توییتر) تصویری عجیب که بمباران در تهران را نشان می‌دهد منتشر کرد.