به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، دیدار‌های استقلال و پرسپولیس همواره حساس و سرشار از استرس و هیجان بوده است که این عامل در بسیاری از دربی‌ها مانع از خلق شهرآورد‌های تماشایی شده است. با این حال، تقابل دو رقیب سنتی تا ثانیه آخر از سوی بازیکنان دو تیم دنبال می‌شود. در یازده دیدار آخر […]

- ۱۰ دقیقه پایانی شهرآورد‌ها مهم‌ترین دقایق تاریخ

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، دیدار‌های استقلال و پرسپولیس همواره حساس و سرشار از استرس و هیجان بوده است که این عامل در بسیاری از دربی‌ها مانع از خلق شهرآورد‌های تماشایی شده است. با این حال، تقابل دو رقیب سنتی تا ثانیه آخر از سوی بازیکنان دو تیم دنبال می‌شود.

در یازده دیدار آخر استقلال و پرسپولیس و یا به عبارتی از دربی ۹۱ تاکنون، تنها دو بازی با تساوی بدون گل به ثمر رسیده است. اما در ۹ مسابقه دیگر که شاهد به ثمر رسیدن حداقل یک گل بوده‌ایم، دروازه‌های دو تیم هشت مرتبه در دقیقه ۸۰ به بعد باز شده است.

در واقع از دربی شماره ۹۱ که پرسپولیس با گل بخودی سیدحسین حسینی در دقیقه ۸۱ توانست استقلال را شکست دهد، تا همین شهرآورد آخر، بازی‌ها در دقایق پایانی با استرس و هیجان زیادی دنبال شده که گا‌ها شاهد به ثمر رسیدن گل از سوی دو تیم بوده‌ایم.علاوه بر شهرآورد شماره ۹۱، در دربی‌های ۹۲، ۹۳ و ۹۴ نیز شاهد به ثمر رسیدن گل در ۱۰ دقیقه پایانی بوده‌ایم. در ۱۷ بهمن ۹۸ و در شرایطی که استقلال با نتیجه ۲ بر یک از حریف سنتی پیش بود، بشار رسن موفق شد گل تساوی تیمش را در دقیقه ۸۹ به ثمر برساند.

در دربی ۹۳ و از مرحله نیمه نهایی جام حذفی، پرسپولیس با گل دقیقه ۸۸ علی علیپور توانست ۲ بر یک از استقلال پیش بیفتد، ولی محمد دانشگر در دقیقه ۹۰+۳ بازی را به تساوی کشاند و شاگردان مجیدی در ضربات پنالتی به پیروزی رسیدند.

در دربی ۹۴ باز هم پرسپولیس برتری را در ثانیه‌های پایانی از دست داد و در شرایطی که سرخ‌ها ۲ بر یک پیش بودند، مهدی قایدی در دقیقه ۹۰+۴ توانست گل تساوی تیمش را به ثمر برساند.

گل بعدی که شاید تکلیف قهرمان لیگ بیست و یکم را نیز مشخص کرده باشد، توسط تنها گلزن خارجی استقلال در دربی به ثمر رسید. رودی ژستد در دقیقه ۸۱ شهرآورد شماره ۹۸ موفق شد گل تساوی تیمش را به ثمر برساند تا فاصله دو تیم در صدر جدول رده بندی حفظ شود.

در دربی ۹۹ تیم ساپینتو در لحظات پایانی پیروزی مهمی را از دست داد. در شرایطی که بازی ۲ بر یک به سود استقلال بود، گولسیانی در دقیقه ۸۹ بریس کرد و کار را به تساوی کشاند؛ و بالاخره اینکه در آخرین تقابل دو تیم در فینال جام حذفی، محمدحسین مرادمند دیرهنگام‌ترین گل تاریخ دربی در وقت‌های عادی را به ثمر رساند. او در دقیقه ۹۰+۱۱ موفق شد برای تیمش گلزنی کند، ولی در نهایت پرسپولیس در وقت‌های اضافه ۲ بر یک پیروز شد.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا