مسابقات وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان کشوری در غیاب حسن یزدانی برگزار شد که به دلیل کسب نشان جهانی و طلای بازی‌های آسیایی از حضور در این مرحله از چرخه معاف است. در این شرایط علیرضا کریمی دارنده مدال نقره و دو برنز جهانی که از کشتی‌گیران باتجربه ۸۶ کیلوست شانس اول قهرمانی […]

- یزدانی در وزن جدید شکست خورد/ پیروزی سوادکوهی مقابل نایب قهرمان جهان

مسابقات وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان کشوری در غیاب حسن یزدانی برگزار شد که به دلیل کسب نشان جهانی و طلای بازی‌های آسیایی از حضور در این مرحله از چرخه معاف است.

در این شرایط علیرضا کریمی دارنده مدال نقره و دو برنز جهانی که از کشتی‌گیران باتجربه ۸۶ کیلوست شانس اول قهرمانی این رقابت‌ها محسوب می‌شد که مقابل علی سوادکوهی با نتیجه ۴ بر صفر تن به شکست داد.

سوادکوهی پیش از این مدعی وزن ۷۹ کیلوگرم محسوب می‌شد که با وجود برتری چندباره مقابل محمد نخودی، طی چند سال اخیر از رسیدن به دوبنده تیم ملی بازمانده است.

او در لیگ هم چند کشتی در وزن ۸۶ کیلوگرم گرفت که با پیروزی‌اش همراه بود.

علی سوادکوهی مدعی سابق وزن ۷۹ کیلو و مبین عظیمی قهرمان وزن ۹۲ کیلوگرم جوانان جهان از مدعیان جدید وزن ۸۶ کیلوگرم به شمار می‌آیند.

براساس این گزارش، امیرمحمد یزدانی نایب قهرمان وزن ۷۰ کیلوگرم سال ۲۰۲۳ که در چرخه المپیک در وزن جدید حاضر شده است، به عادل پناهیان باخت. رقابت‌های وزن ۷۴ کیلوگرم در غیاب یونس امامی قهرمان بازی‌های آسیایی برگزار می‌شود.

منبع: خبـر ورزشی