ترفند‌های تضمینی برای از بین بردن باکتری‌های سبزیجات زمستانی
ترفند‌های تضمینی برای از بین بردن باکتری‌های سبزیجات زمستانی

 اما زمانی که نوبت به تمیز کردن این سبزیجات می‌رسد دچار مشکل می‌شویم چرا که این سبزیجات بیشتر هر سبزی دیگری آلوده می‌شوند و لایه‌های پیچیده و گلچه‌های آن‌ها حذف آثار باکتری‌ها را سخت می‌کند.   در این مطلب به موارد مهمی درباره راه‌های تمیز کردن کامل گل کلم، کلم و کلم بروکلی، اشاره کرده‌ایم. […]

- ترفند‌های تضمینی برای از بین بردن باکتری‌های سبزیجات زمستانی

 اما زمانی که نوبت به تمیز کردن این سبزیجات می‌رسد دچار مشکل می‌شویم چرا که این سبزیجات بیشتر هر سبزی دیگری آلوده می‌شوند و لایه‌های پیچیده و گلچه‌های آن‌ها حذف آثار باکتری‌ها را سخت می‌کند.

 

در این مطلب به موارد مهمی درباره راه‌های تمیز کردن کامل گل کلم، کلم و کلم بروکلی، اشاره کرده‌ایم. در این میان کلم بروکلی یکی از مهم‌ترین سبزیجات چلیپایی است که پیشتر به خواص آن پرداخته‌ایم.

 

چرا باید سبزیجات چلیپایی را تمیز کنید؟

سبزیجات چلیپایی برخلاف سایر سبزیجات، به دلیل شرایط رشد، استفاده از آفت کش‌ها و شکل طراحی پیچیده آن‌ها بیشتر مستعد آلودگی هستند، به همین دلیل این سبزیجات اغلب محل پرورش عوامل بیماری زا هستند. بنابراین، پیروی از مراحل مناسب برای تمیز کردن کامل این سبزیجات زمستانی ضروری است.

 

چرا مهم است؟

دانستن شیوه درست تمیز کردن این سبزیجات به از بین بردن باکتری‌ها و عوامل بیماری زا به طور بالقوه کمک می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌های ناشی از این ماده غذایی را کاهش می‌دهد. تمیز کردن صحیح کلم، گل کلم و کلم بروکلی همچنین ایمنی سبزیجات را برای مصرف تضمین کرده و ارزش غذایی آن‌ها را حفظ می‌کند. تمیز کردن کامل همچنین طعم و کیفیت کلی سبزیجات را در زمان طبخ افزایش می‌دهد. در این مطلب به چند روش مهم برای تمیز کردن سبزیجات چلیپایی اشاره شده است.

 

در آب نمک خیس کنید

یکی از روش‌‍‌های موءثر، خیس کردن سبزیجات در آب سرد با یک قاشق غذاخوری نمک است. این می‌تواند به از بین بردن هر گونه آلودگی یا آلودگی پنهان کمک کند.

 

بررسی آفات

شکاف‌ها یا بین برگ‌های این سبزی‌ها را از نظر وجود آفات بررسی کنید. هر گونه حشره قابل مشاهده و قسمت‌های آسیب دیده یا تغییر رنگ داده سبزی را حذف کنید.

 

برگ‌ها را جدا کنید تا تمیز شوند

در مورد سبزیجاتی مانند کلم، کاهو یا سایر سبزیجات چلیپایی برگ دار، برگ‌ها را جدا کرده و در آب ولرم با مقداری نمک یا سرکه خیس کنید.

 

در محلول سرکه خیس کنید

یک کاسه بزرگ را با آب پر کنید و چند قاشق غذاخوری سرکه سفید به آن اضافه کنید. سبزیجات چلیپایی را در این محلول خیس کنید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خیس بخورند. سرکه به تجزیه آفت کش‌ها کمک می‌کند و باعث حذف باکتری‌ها می‌شود.

 

با آب سرد بشوئید

پس از خیساندن، سبزی‌ها را با آب سرد و جاری بشوِئید. از جریان ملایم آب برای شستن سرکه یا کثیفی باقی مانده استفاده کنید.

منبع: اطلاعات انلاین