مدافعان استقلال ۱۷ دقیقه از مدار خارج شدند!
مدافعان استقلال ۱۷ دقیقه از مدار خارج شدند!

ورزش سه نوشت: از همان لحظه تعویض ایمان سلیمی برابر فولاد که در دقایق پایانی نیمه نخست رخ داد، نگرانی جواد نکونام و سایر استقلالی‌ها به چینش بازیکنان مناسب برای خط دفاعی این تیم در دربی پایتخت بود. آبی‌ها تلاش زیادی کردند تا این بازیکن را به بازی با پرسپولیس برسانند ولی بی‌فایده بود.محمدحسین مرادمند […]

مدافعان استقلال ۱۷ دقیقه از مدار خارج شدند!

ورزش سه نوشت: از همان لحظه تعویض ایمان سلیمی برابر فولاد که در دقایق پایانی نیمه نخست رخ داد، نگرانی جواد نکونام و سایر استقلالی‌ها به چینش بازیکنان مناسب برای خط دفاعی این تیم در دربی پایتخت بود. آبی‌ها تلاش زیادی کردند تا این بازیکن را به بازی با پرسپولیس برسانند ولی بی‌فایده بود.
محمدحسین مرادمند از چند هفته قبل آسیب دیده بود و وضعیت سلیمی نیز به گونه ای بود که نمی‌توانست خودش را در شهرآورد پایتخت به میدان برود و به همین دلیل نکونام برای اینکه با همین سیستم سه دفاعه به بازی بپردازد، مجبور شد تا صالح حردانی را به عنوان فول بک راست به کار بگیرد.
در واقع حردانی کوتاه قامت در پست ایمان سلیمی به میدان رفت که دست بر قضا عملکرد خوبی داشت و اجازه خودنمایی به سمت چپ پرسپولیس و بازیکنان تکنیکی و سطح بالای این تیم نداد. روزبه چشمی نیز که هرگز یک مدافع تخصصی نبوده، به همراه آرمین سهرابیان، سه ضلع مثلث دفاعی تیم را تشکیل دادند.
اما پس از گل پرسپولیس و از دقیقه ۸۵، وضعیت استقلال کاملا دگرگون شد. جواد نکونام تصمیم گرفت تا آرمین سهرابیان که کمی تمرکزش را از دست داده بود، تعویض کرده و زبیر نیک نفس را به زمین مسابقه بفرستد. با این تغییر، عملا استقلال هیچ مدافع تخصصی در زمین نداشت.
در این تصویر که بعد از تعویض سهرابیان است، به خوبی مشخص بوده که حامدی‌فر به عنوان فول بک راست به دنبال توپ است.
با احتساب ۱۲ دقیقه وقت‌های تلف شده، استقلال حدود ۱۷ دقیقه را با صفر مدافع تخصصی بازی می‌کرد! در واقع امید حامدی‌فر در پست وینگ بک راست بازی میکرد، روزبه که یک هافبک دفاعی تخصصی است مدافع وسط بود و ابوالفضل جلالی نیز به عنوان فول بک چپ جای آرمین را گرفت.
در این تصویر که بعد از تعویض سهرابیان است، به خوبی مشخص بوده که حامدی‌فر به عنوان فول بک راست به دنبال توپ است.
با وجود این موضوع و بدون هیچ مدافع تخصصی در ۱۷ دقیقه پایانی بازی، اما استقلال موفق شد گل تساوی را با استفاده از هوش و نبوغ رضاوند و پنالتی یامگا به ثمر برساند که در نوع خود جالب توجه است.

منبع: اطلاعات انلاین