به گزارش زیرنویس به نقل از رسانه‌های فلسطینی، اعتراف ارتش صهیونیستی به کشته شدن یک نظامی دیگر در غزه، اظهارات دبیرکل آنروا درباره غیر قابل سکونت بودن غزه و شهادت ۱۲ فلسطینی در جدیدترین بمباران صهیونیست‌ها از آخرین تحولات غزه است. رایزنی رئیس موساد با مقام آمریکایی درباره تبادل اسرا یک روزنامه عبری در گزارشی […]

به گزارش زیرنویس به نقل از رسانه‌های فلسطینی، اعتراف ارتش صهیونیستی به کشته شدن یک نظامی دیگر در غزه، اظهارات دبیرکل آنروا درباره غیر قابل سکونت بودن غزه و شهادت ۱۲ فلسطینی در جدیدترین بمباران صهیونیست‌ها از آخرین تحولات غزه است.

رایزنی رئیس موساد با مقام آمریکایی درباره تبادل اسرا

رایزنی رئیس موساد با مقام آمریکایی درباره تبادل اسرا

یک روزنامه عبری در گزارشی اذعان کرد که تعداد مجروحان ارتش بسیار بیشتر از آمارهای اعلام شده است.

به گزارش زیرنویس، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت اعلام کرد آمار حقیقی مجروحان ارتش رژیم صهیونیستی در غزه طبق گزارش‌های بیمارستان‌ها بسیار بیشتر از آن چیزی است که ارتش منتشر کرده است.

از سوی دیگر، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که رئیس موساد روز گذشته در دیدار با مشاور امنیت ملی آمریکا موضوع آغاز مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس را بررسی کرده است.

گفتنی است ارتش رژیم صهیونیستی در پی پایان مهلت آتش بس موقت، تلاش کرده است که در عملیات های نظامی خود علیه غزه به دستاوردی حداقلی دست یابد تا در مذاکرات آتی تبادل اسرا با حماس دست برتر را داشته باشد، اما به نظر می رسد شکست ها و تلفات بالای نظامی صهیونیست‌ها در روزهای اخیر بار دیگر آنها را به تن دادن به شروط مقاومت فلسطین در تبادل اسرا مجبور سازد.

یک کشتی در نزدیکی بندر الحدیده هدف قرار گرفت

یک کشتی در نزدیکی بندر الحدیده هدف قرار گرفت

منابع آگاه امروز جمعه از حمله به یک کشتی در اطراف بندر الحدیده یمن و دستور یک قایق یمنی به یک کشتی دیگر در نزدیکی تنگه باب المندب برای تغییر مسیر و پهلوگیری در سواحل یمن خبر دادند.

سازمان امنیت دریایی انگلیس امروز جمعه با صدور بیانیه ای از وقوع حادثه برای یک کشتی در نزدیکی بندر الحدیده یمن خبر داد.

در پی این بیانیه، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که یک کشتی در نزدیکی سواحل یمن که پرچم لیبریا بر فراز آن افراشته شده بود، در پی پرتاب موشک از یمن هدف قرار گرفته و در نتیجه آن آتش گرفته است.

سازمان امنیت دریایی انگلیس نیز در پی این رخداد، اعلام کرد که در پی این حمله موشکی کشتی موردنظر آسیب دیده و دچار آتش سوزی شده است.

مشخصات کشتی هدف‌ قرار گرفته

المیادین همچنین گزارش داد که کشتی‌ که در نزدیکی بندر الحدیده یمن هدف قرار گرفته، با نام «الجسره» متعلق به شرکت آلمانی «HAPAG-LLOYD» در هامبورگ است. این شرکت دفاتر نمایندگی در فلسطین اشغالی دارد.

دستور قایق یمنی به کشتی عبوری

در تحولی دیگر، سازمان امنیت دریایی انگلیس گزارش داد که یک قایق یمنی به یک کشتی در نزدیکی تنگه باب المندب دستور داده است که در سواحل یمن پهلوگیری کند. هنوز جزئیات بیشتری از این رخداد جدید منتشر نشده است.

اذعان منابع آمریکایی به تعطیلی بندر ایلات در سواحل اراضی اشغالی

اذعان منابع آمریکایی به تعطیلی بندر ایلات در سواحل اراضی اشغالی

منابع آمریکایی به در آستانه تعطیلی کامل قرار گرفتن بندر تجاری ایلات در اراضی اشغالی به دلیل عملیات روزهای اخیر نیروهای مسلح یمن، اذعان کردند.

به گزارش زیرنویس، پایگاه خبری آکسیوس به نقل از مقام‌های آمریکایی تاکید کرد که حرکت کشتی‌ها به سمت بندر ایلات در سواحل اراضی اشغالی به دلیل حملات یمنی‌ها تقریبا به طور کامل متوقف شده است.

رسانه‌های عبری زبان نیز صبح امروز اعلام کرده بودند که در نتیجه حملات یمنی‌ها در دریای سرخ، حرکت کشتی‌های تجاری به سمت بندر اسرائیلی ایلات تقریباً به طور کامل متوقف شده است.

بندر ایلات از بنادر مهم تجاری رژیم صهیونیستی است که توقف قریب به ۹۰ درصدی فعالیت های تجاری آن در روزهای اخیر، موجب وارد آمدن آسیب های جدی اقتصادی به رژیم صهیونیستی شده است.

حزب الله مواضع صهیونیست‌ها را هدف قرار داد

حزب الله مواضع صهیونیست‌ها را هدف قرار داد

منابع لبنانی از عملیات‌های جدید مقاومت اسلامی حزب الله لبنان علیه مواضع نظامی صهیونیست‌ها در نقاط مرزی خبر می‌دهند.

به گزارش زیرنویس به نقل از المیادین، ظهر امروز نیروهای مقاومت اسلامی حزب الله لبنان، مواضع نظامی صهیونیست‌ها در شهرک یارون (جبهه مرکزی جنوب لبنان) را هدف موشک‌های هدایت شونده قرار دادند.

در پی این عملیات، ارتش رژیم صهیونیستی شهرک‌های المجیدیه و کفرشوبا در جنوب لبنان را هدف حمله قرار داد.

در تحولی دیگر، منابع محلی از شهادت ۳۳ فلسطینی در خان یونس در ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند.

منابع پزشکی فلسطینی اعلام کردند در ۲۴ ساعت گذشته ۳۳ شهید دیگر به بیمارستان ناصر در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه انتقال داده شدند.

شکنجه اسرای فلسطینی برای اعتراف‌گیری علیه مقاومت

شکنجه اسرای فلسطینی برای اعتراف‌گیری علیه مقاومت

ارتش رژیم صهیونیستی ده‌ها غیرنظامی فلسطینی از جمله یوسف المنسی وزیر سابق ارتباطات دولت فلسطین در نوار غزه را ربوده و آن‌ها را به منظور اعتراف‌گیری علیه مقاومت تحت شکنجه قرار داده است.

به گزارش زیرنویس، وبگاه عربی ۲۱ در گزارشی نوشت که رژیم صهیونیستی یوسف المنسی وزیر سابق ارتباطات دولت فلسطین در نوار غزه را در رابطه با یحیی سنوار رهبر حماس در غزه، شخصیت او و شیوه اداره حماس در غزه توسط او تحت بازجویی قرار داده است.

هدف رژیم صهیونیستی اعتراف‌گیری علیه مقاومت در سایه ناتوانی در کسب هرگونه دستاورد در غزه است.

اشغالگران صهیونیست تلاش می‌کنند این‌گونه وجهه مقاومت را مخدوش کنند و تمامی این اقدامات در راستای جنگ روانی علیه ساکنان نوار غزه صورت می‌گیرد.

حقوقدانان پخش اعترافات تحت شکنجه المنسی که یک اسیر جنگی محسوب می‌شود، را نقض صریح و خطرناک قوانین جنگی دانسته‌اند.

سارا واتسون مدیر اجرایی سابق بخش خاورمیانه دیده‌بان حقوق بشر و مدیر اجرایی مؤسسه حقوقی داون تاکید کرد که پخش اعترافات تلویزیونی نقض قوانین جنگی است و به موجب ماده ۱۳ کنوانسیون ژنو، هرگونه جنایت علیه اسرای جنگی یا اعتراف‌گیری از آن‌ها ممنوع است.

راهپیمایی بزرگ مردم یمن در حمایت از غزه

راهپیمایی بزرگ مردم یمن در حمایت از غزه

منابع یمنی از برگزاری تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف این کشور در حمایت از ملت فلسطین، تحت عنوان «حمایت از غزه تا پیروزی» خبر دادند.

به گزارش زیرنویس به نقل از المیادین، مردم یمن از صبح امروز در شهرهای مختلف این کشور از جمله صعده، المرازم، رازح و الجرشه تظاهراتی گسترده با عنوان «حمایت از غزه تا پیروزی» را برگزار کرده اند.

مردم شهر صعده یمن در بیانیه راهپیمایی خود تاکید کردند که تا زمانی که حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان متوقف نشود، آرام نمی‌گیرند و به حمایت‌ها و پشتیبانی‌های خود از ملت مظلوم فلسطین ادامه خواهند داد.

در این بیانیه تاکید شده است که هشدارهای یمن در زمینه ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی در مناطق ساحلی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و خلیج عدن باید جدی گرفته شود.

مردم یمن ضمن استقبال از تصمیم ممانعت از ورود کشتی‌ها به سواحل اراضی اشغالی تاکید کردند تا زمانی که مردم غزه به نیازهای ضروری خود دسترسی نداشته باشند، این اقدامات باید ادامه یابد.

فوت نماینده مجلس ترکیه پس از نطق آتشین در حمایت از غزه

فوت نماینده مجلس ترکیه پس از نطق آتشین در حمایت از غزه

حسن بیتمز نماینده پارلمان ترکیه در اثنای سخنرانی‌اش در خصوص حمایت از مردم غزه دچار عارضه قلبی شد و روز گذشته در بیمارستان فوت کرد.

به گزارش زیرنویس، حسن بیتمز نماینده پارلمان و معاون حزب سعادت ترکیه در اثنای سخنرانی اش در خصوص حمایت از مردم غزه دچار عارضه قلبی شده و روز گذشته فوت کرد.

بیتمز، تنها نماینده ای بود که در ماه های اخیر انتقادهای تندی علیه مواضع حزب عدالت و توسعه ترکیه مقابل رژیم صهیونیستی داشته است. او بارها گفتار سیاسی حزب حاکم ترکیه در مسائل فلسطین را نمایشی و فاقد عمل خوانده بود.

این نماینده ترک بارها در گفتگو با بخش ترکی (استانبولی) زیرنویس بر لزوم حمایت از آرمان های فلسطین تاکید داشته است.

بیتمز، پیشتر عضو حزب رفاه و حزب فضیلت به رهبری مرحوم نجم الدین اربکان نخست وزیر پیشین ترکیه بوده است.

هدف قرار گرفتن تانک‌های اسرائیلی در غرب غزه

هدف قرار گرفتن تانک‌های اسرائیلی در غرب غزه

منابع فلسطینی از هدف قرار گرفتن دو فروند تانک ارتش رژیم صهیونیستی در غرب غزه خبر دادند.

به گزارش زیرنویس به نقل از رسانه‌های فلسطینی، گروهان‌های قدس اعلام کرد دو تانک ارتش رژیم صهیونیستی را در محور شیخ رضوان در غرب غزه با راکت‌های ضدزره تاندوم هدف قرار داده است.

در تحولی دیگر، جنگنده‌های اسرائیلی خانه‌ای را در محله برزیلی در شهر رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند که طی آن ۴ نفر شهید و ۱۵ نفر هم زخمی شدند.

حمله صهیونیست‌ها به مناطقی در جنوب لبنان

حمله صهیونیست‌ها به مناطقی در جنوب لبنان

منابع لبنانی صبح امروز از ازسرگیری حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از جنوب لبنان خبر دادند.

به گزارش زیرنویس، خبرگزاری رسمی لبنان اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک‌های اللبونه، الضهیره و علما الشعب در جنوب این کشور را مورد حمله قرار داده است.

از سوی دیگر، وزارت آموزش و پرورش فلسطین اعلام کرد که از آغاز جنگ در هفتم اکتبر ۲۷۸ مدرسه دولتی و ۶۵ مدرسه آژانس آن روا وابسته به سازمان ملل بمباران شده و خسارت دیدند که ۷ مورد از این مدارس به کلی تخریب شدند.

در این مدت صهیونیست‌ها ۳۸ مدرسه را هم در کرانه باختری مورد حمله قرار داده و تخریب کردند.

اذعان به هلاکت یک نظامی صهیونیست

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد در نبردهای جنوب نوار غزه با مبارزان مقاومت، یک نظامی دیگر این رژیم کشته شده و ۴ نظامی هم به شدت مجروح شدند.

نظامی کشته شده گروهبان اوز شموئل آرادی ۱۹ ساله از کیبوتص حتسور است که از نیروهای گردان مهندسی ۶۰۳ تشکیلات تهاجمی جولان (۷) بود.

یمنی‌ها بندر ایلات را به تعطیلی کشاندند

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که در نتیجه حملات یمنی‌ها در دریای سرخ، حرکت کشتی‌های تجاری به سمت بندر اسرائیلی ایلات تقریباً به طور کامل متوقف شده است.

حملات ساعات اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه

منابع محلی از زخمی شدن ده‌ها نفر در بمباران بلوکی مسکونی در نزدیکی بیمارستان کویتی در شهر رفح خبر دادند.

جنگنده‌های اسرائیلی خانه‌ای را در شمال غرب اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه بمباران کردند که در این بمباران ده‌ها نفر زخمی شدند.

منابع محلی همچنین از شهادت ۴ فلسطینی در بمباران منزلی در نزدیکی مسجد شافعی در خان یونس خبر دادند.

از سوی دیگر، توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی مناطق مختلف نوار غزه را هدف قرار داد

شهادت ۱۵ فلسطینی دیگر در ادامه حملات به رفح

جنگنده‌های اسرائیلی برج مسکونی السعدی در اردوگاه النصیرات را بمباران کردند.

زخمی شدن تعدادی فلسطینی در بمباران منزلی در محله تل السلطان در غرب رفح افراد زیادی زخمی شدند. بیشتر مجروحان کودک هستند.

بمباران شدید شهر خان یونس در جنوب نوار غزه

منابع فلسطینی از شهادت دو فلسطینی در بمباران منزلی در مرکز شهر خان یونس خبر دادند.

صهیونیست‌ها مجدداً مناطقی را در شهر خان یونس بمباران کردند.

از سوی دیگر، قایق‌های جنگی اسرائیلی مناطق ساحلی رفح را هدف قرار دادند.

شهادت ۱۲ فلسطینی در بمباران مدرسه‌ای در خان یونس

جنگنده‌های اسرائیلی صبح امروز جمعه مدرسه‌ای را در خان یونس در جنوب نوار غزه که افراد آواره و بی‌سرپناه در آن اسکان داده شدند، بمباران کردند که طی آن ۱۲ فلسطینی شهید و وده‌ها نفر هم زخمی شدند.

آنروا: غزه دیگر قابل سکونت نیست

فیلیپ لازارینی دبیرکل آژانس امداد رسانی به آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد زندگی در غزه امکان پذیر نیست.

لازارینی در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو تاکید کرد: من برای حضور در این کنفرانس از غزه بازگشته‌ام، این سومین بازدید من از این منطقه از ابتدای جنگ است، هر بار که به آنجا رفتم بر وخامت اوضاع افزوده شده است و امروز اعلام می‌کنم که غزه دیگر قابل سکونت نیست، زیرساخت‌ها در جنوب نوار غزه نیز ویران شده است.

دبیرکل آنروا ادامه داد سازمان ملل متحد از اول دسامبر جاری به بخش شمالی نوار غزه دسترسی نداشته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیلات خودگردان اعلام کرد خدمات ارتباطی و اینترنتی دو شرکت «پالتل و اوردو» در مرکز و جنوب غزه قطع شده و این ناشی از حملات مداوم اشغالگران اسرائیلی به نوار غزه است.

پیش از این هم جمعیت هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد ارتباط با اتاق عملیات و نیروهای خود در غزه را به طور کامل از دست داده و این پس از قطع کامل ارتباطات زمینی، تلفن همراه و اینترنت اتفاق افتاده است.

در حال تکمیل..

منبع: مـهر