چند روز پیش در لابه‌لای اخبار، اظهار نظری از یورگن کلوپ منتشر شد که در نوع خودش قابل توجه بود. منچسترسیتی مدافع عنوان قهرمانی فصل قبل، چهار بازی بدون برد در لیگ انگلیس داشت و به رتبه چهارم سقوط کرد تا لیورپول کلوپ مقابل شفیلد یونایتد به برتری رسیده و فاصله‌اش با صدر جدول را […]

- کلوب| تفاوت مربیان ما با مربیان دنیا

چند روز پیش در لابه‌لای اخبار، اظهار نظری از یورگن کلوپ منتشر شد که در نوع خودش قابل توجه بود. منچسترسیتی مدافع عنوان قهرمانی فصل قبل، چهار بازی بدون برد در لیگ انگلیس داشت و به رتبه چهارم سقوط کرد تا لیورپول کلوپ مقابل شفیلد یونایتد به برتری رسیده و فاصله‌اش با صدر جدول را به تنها دو امتیاز برساند.

خبرنگاری از کلوپ می‌پرسد که آیا شانس تیم گواردیولا برای قهرمانی کاهش یافته؟ که در این هنگام، کلوپ پاسخ می‌دهد که «اگر کسی  چنین نظری دارد، این بزرگ‌ترین شوخی تاریخ فوتبال است.»

 حال همین جمله یورگن کلوپ را به خاطر بسپارید و مقایسه کنید با اظهار نظرات ناپخته جواد نکونام و کادرفنی‌اش قبل و بعد از دربی.

دربی به پایان رسید و مثل سایر دربی‌ها چیزی جز حاشیه و طعنه و کنایه نصیب فوتبال‌دوستان نشد. تنها نکته مثبت این دیدار حضور VAR بود که آن هم  معلوم نیست در بازی‌های بعدی باشد یا نباشد. این بازی داخل زمین نه برنده داشت، نه بازنده. اما خارج از زمین مربیان سرخابی‌ها (علی‌الخصوص جواد نکونام و کادرفنی‌اش) و برخی از بازیکنان دو تیم بازنده شدند.

آنها که با حرف‌هایی ناپخته تنها آتش اختلافات را شعله‌ورتر کردند. شاید بهتر باشد مربیان و بازیکنان ما نحوه گفت‌وگو با رسانه‌ها و طرز صحبت درباره دیگران را آموزش ببینند. دربی امروز نقل قول منسوب به برانکو که گفته بود فوتبال ایران به زودی آماتور می‌شود را به خوبی ثابت کرد و نشان داد که برخی از مربیان هنوز در دوران بازیگری خود سیر می‌کنند و تا «مربی شدن» فاصله زیادی دارند.

فرهنگ دانش| باشگاه خبرنگاران آزاد

منبع: خبـر ورزشی