اگر سحرخیز هستید این ژن ۷۰۰ هزار ساله را به ارث برده‌اید
اگر سحرخیز هستید این ژن ۷۰۰ هزار ساله را به ارث برده‌اید

به گزارش«اطلاعات آنلاین» به نقل از نیویورک تایمز نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها نیز همان گونه‌های ژنتیکی ساعت زیستی را داشتند که افراد سحرخیز امروزی دارند براساس این پژوهش، نئاندرتال‌ها سحرخیز بودند. برخی انسان‌های امروزی نیز دوست دارند صبح‌ها زود از خواب بیدار شوند، شاید این به‌دلیل ژن‌هایی باشد که از نیاکان […]

- اگر سحرخیز هستید این ژن ۷۰۰ هزار ساله را به ارث برده‌اید

به گزارش«اطلاعات آنلاین» به نقل از نیویورک تایمز نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها نیز همان گونه‌های ژنتیکی ساعت زیستی را داشتند که افراد سحرخیز امروزی دارند

براساس این پژوهش، نئاندرتال‌ها سحرخیز بودند. برخی انسان‌های امروزی نیز دوست دارند صبح‌ها زود از خواب بیدار شوند، شاید این به‌دلیل ژن‌هایی باشد که از نیاکان نئاندرتالشان به ارث برده‌اند.

یافته‌های این پژوهش جدید که دی‌ان‌ای افراد را با بقایای ژنتیکی به‌دست‌آمده از فسیل نئاندرتال‌ها مقایسه کرده است، نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها نیز همان گونه‌های ژنتیکی ساعت زیستی را داشتند که افراد سحرخیز امروزی دارند.  

از دهه ۱۹۹۰، بررسی دی‌ان‌ای نئاندرتال‌ها نشان داده است که حدود ۷۰۰ هزار سال پیش، اجداد ما از هم جدا شدند، به احتمال زیاد در آفریقا. اجداد انسان امروزی در آفریقا ماندند، و نئاندرتال‌ها به اوراسیا مهاجرت کردند.

منبع: اطلاعات انلاین