به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ولی صمصامی در خطبه‌های نماز جمعه شهر وحدتیه اظهار داشت: مدیران باید برای اشتغال جوانان استان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند. امام جمعه وحدتیه تاکید کرد: استفاده از نیروهای بومی به ویژه جوانان در صنایع نفت و گاز یک امر ضروری است؛ اینکه بگوییم بوشهر پایتخت انرژی کشور است اما جوانان […]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ولی صمصامی در خطبه‌های نماز جمعه شهر وحدتیه اظهار داشت: مدیران باید برای اشتغال جوانان استان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

امام جمعه وحدتیه تاکید کرد: استفاده از نیروهای بومی به ویژه جوانان در صنایع نفت و گاز یک امر ضروری است؛ اینکه بگوییم بوشهر پایتخت انرژی کشور است اما جوانان ما بیکار و در خانه باشند، درد آورد است.

وی اظهار داشت: در راستای توسعه همه جانبه استان بوشهر، سرانه پژوهش در مراکز آموزش عالی و پژوهش سراها افزایش یابد. پژوهش از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعه همه جانبه یک نهاد و سازمان است.

صمصامی ابراز داشت: در سطح کلان نیز، قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است و بر این اساس فعالیت‌های پژوهشی یکی از شاخص‌های اصلی توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود.

گسترش فعالیت‌های پژوهشی

امام جمعه وحدتیه موفقیت در تمام فعالیت‌های مربوط به پیشرفت به نحوی به گسترش فعالیت‌های پژوهشی بستگی دارد اظهار داشت: به همین جهت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای می‌فرمایند: «کشور ما بدون حرکت در جاده گسترش دانش و گسترش پژوهش، امکان ندارد بتواند به نقطه مطلوب خودش دست پیدا بکند»

وی تصریح کرد: اگر نخبگان استان بوشهر بخواهند مثل سایر استان‌های توسعه یافته کشور در سطح کلان و ملی حرفی برای گفتن داشته باشند باید سرانه مراکز پژوهشی استان بوشهر در این دولت که دولت کار به معنای واقعی است به صورت چشمگیر افزایش یابد.

صمصامی تاکید کرد: از طرفی رصد هم شود که افزایش سرانه پژوهشی در بودجه جاری هزینه نشود و از طرفی در علوم مختلف با تعریف پروژه از پژوهشگران در بازه زمانی خاص نتیجه بخواهند.

امام جمعه وحدتیه اظهار داشت: امیدواریم که مراکز آموزش عالی استان بوشهر و پژوهش سراهای استان با عنایت مسؤولین استان کارهایی ماندگار جهت اعتلای نام استان بوشهر تقدیم مردم شریف این خطه از وطنمان بدارند.

وی افزود: کمبود شیر خشک در بازار استان بوشهر و شهر وحدتیه طی هفته‌های اخیر به یکی از مهمترین مشکلات خانواده‌های دارای فرزند خردسال تبدیل شده است. والدین از این داروخانه به آن داروخانه می‌روند و در نهایت دست خالی برمی‌گردند.

امام جمعه وحدتیه ضمن عرض تسلیت ایام شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) بیان داشت: هدف دشمنان الگوسازی نامناسب برای زنان جامعه است و ما بایستی با استفاده از ابزار روز حضرت فاطمه (س) را که برترین الگوی زن مسلمان است به جامعه معرفی کنیم.

صمصامی با اشاره به اینکه معرفی شخصیت حضرت فقط مختص روز زن و یا ایام فاطمیه نیست، تصریح کرد: باید با بهره گیری از رسانه‌های دیداری و شنیداری، فرهنگ فاطمی را در جامعه ترویج کنیم.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) تلاش‌ها و مجاهدت‌های زیادی در زندگی اجتماعی از خود نشان دادند، اظهار داشت: ایشان تا پای جان از امام زمان خود دفاع کرد، ظلم ستیزی و دفاع از حق کرد، در برابر خداوند و عبادت مقام خضوع داشت، دارای مقام والای علمی بود و با سختی‌ها سازش کرد.

منبع: مـهر