دربی پایتخت نشان داد که VAR شاید مشکلات داوری ایران را کم کند اما معجزه نمی‌کند. تصور کنید که همین امروز تمام ورزشگاه‌های ایران مجهز به سیستم VAR است، خب وقتی ما فقط موعود بنیادی‌فر را داریم که لایسنس VAR دارد چطور می‌خواهیم هر هفته در ۸ بازی لیگ برتر از این سیستم استفاده کنیم؟ […]

- ۱۶ تیم، ۸ بازی و فقط یک متخصص قضاوت با VAR/ باید داور دربی را تکثیر کنیم!

دربی پایتخت نشان داد که VAR شاید مشکلات داوری ایران را کم کند اما معجزه نمی‌کند. تصور کنید که همین امروز تمام ورزشگاه‌های ایران مجهز به سیستم VAR است، خب وقتی ما فقط موعود بنیادی‌فر را داریم که لایسنس VAR دارد چطور می‌خواهیم هر هفته در ۸ بازی لیگ برتر از این سیستم استفاده کنیم؟

حتماً می‌دانید که ۲ داور عراقی به ایران آمدند تا برای استفاده از VAR به بنیادی‌فر کمک کنند که این خودش خیلی بد است و نشان می‌دهد که مسئولان فوتبال در این چند سال فقط حرف VAR را زده‌اند و در عمل کار خاصی انجام نداده‌اند. در واقع ما اگر VAR هم داشته باشیم داور VAR نداریم و باید موعود بنیادی‌فر را تکثیر کنیم! حالا بماند که خود بنیادی‌فر هم در دربی داور ضعیفی نشان داد و حتی برای اعلام VAR آنقدر تأخیر داشت که صدای همه را درآورد.

نکته عجیب این که وزیر ورزش هم گفته بود ما در مورد سیستم کمک داور ویدئویی حرف نزدیم و عمل کردیم. یعنی اینجا هم وزارت ورزش به کمک فدراسیون و کمیته داوران رفته است آن هم در حالی که عربستان، چین، کره، ژاپن و… مدتهاست که از VAR استفاده می‌کنند.

منبع: خبـر ورزشی