به گزارش زیرنویس به نقل آسوشیتدپرس، یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که امکان دارد جنگ غزه بیش از چندین ماه طول بکشد. سالیوان دیروز (پنجشنبه) برای دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و سایر مقامات ارشد رژیم صهیونیستی وارد اراضی اشغالی شد. جو […]

به گزارش زیرنویس به نقل آسوشیتدپرس، یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که امکان دارد جنگ غزه بیش از چندین ماه طول بکشد.

سالیوان دیروز (پنجشنبه) برای دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و سایر مقامات ارشد رژیم صهیونیستی وارد اراضی اشغالی شد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اوایل هفته تاکید کرد که «بمباران کور» غزه به دست اسرائیل، به قیمت از دست رفتن حمایت بین‌المللی از تل‌آویو تمام می‌شود و اسرائیل در حال از دست دادن حمایت جهانی است.

سازمان ملل متحد نیز درباره شرایط بحرانی انسانی در نوار غزه هشدار داده است. در این بین، گالانت در ملاقات با سالیوان مدعی شد که «حماس یک گروه تروریستی است که طی دهه‌ها خود را برای مبارزه با اسرائیل تقویت کرده است»!

وی در ادامه با تکرار ادعاهای نخ‌نمای صهیونیست‌ها و متحدانش ادامه داد: آنها زیر و روی زمین، زیرساخت‌هایی تأسیس کردند که از بین بردن آنها آسان نیست و به زمان نیاز دارد. این کار بیش از چندین ماه زمان می‌برد ولی ما پیروز خواهیم شد و این زیرساخت‌ها را از بین خواهیم برد.

در حالی که آمریکا به دفعات نسبت به حمایت از اسرائیل متعهد شده و کمک تسلیحاتی به ارزش میلیاردها دلار برای آنها فراهم آورده است، افزایش بی‌وقفه شمار قربانیان (شهدا) در نوار غزه هشدارها را بیش از پیش به صدا درآورده است. بایدن همچنین با تشدید فشارهای داخلی شامل فشارهای گسترده از سوی اعضای حزب مطبوعش یعنی دموکرات‌ها روبه‌رو شده است که خواستار فشار بر اسرائیل در راستای کاهش شمار قربانیان غیرنظامی هستند.

الکساندریا اوساسیو کورتز، نماینده دموکرات کنگره آمریکا دیروز در نطقی کوتاه گفت که «در نتیجه جنگ غزه و این تصور (کور) که حقوق بشر برای فلسطینیان مسأله‌ای “مشروط” است، اعتبار آمریکا درست مثل اعتبار تعهداتش در قبال حقوق بشر در معرض خطری بزرگ قرار دارد.»

وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم چنین بدعتی گذاشته شود. قیمت جان یک انسان بسیار گزاف است و ما به این مرحله رسیده‌ایم. به همین دلیل باید با اتحاد همین حالا خواستار آتش‌بس شویم.»

سفر سالیوان به اراضی اشغالی در حالی است که از آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه پس از عملیات «طوفان‌الاقصی» حماس علیه اشغالگران در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون بالغ بر ۱۸ هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

منبع: مـهر