به گزارش زیرنویس به نقل از راشاتودی، پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با اشاره به لزوم تصویب «هرچه سریع‌تر» بسته کمکی پیشنهادی جو بایدن، رییس جمهور اوکراین برای اوکراین، هشدار داد که منابع پنتاگون رو به اتمام و ممکن است مجبور شود تا تجهیزات و قوای رزمی آمریکا را قربانی حمایت از کی‌یف کند! […]

به گزارش زیرنویس به نقل از راشاتودی، پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با اشاره به لزوم تصویب «هرچه سریع‌تر» بسته کمکی پیشنهادی جو بایدن، رییس جمهور اوکراین برای اوکراین، هشدار داد که منابع پنتاگون رو به اتمام و ممکن است مجبور شود تا تجهیزات و قوای رزمی آمریکا را قربانی حمایت از کی‌یف کند!

قانونگذاران آمریکایی در هفته‌های اخیر بر سر تصویب بسته پیشنهادی ۶۰ میلیارد دلاری بایدن برای کمک به اوکراین، به بن‌بست خورده‌اند. جمهوری‌خواهان مقابل تصویب این لایحه ایستاده‌ و خواسته‌اند تا در ازای موافقت با این لایحه، کنترل مهاجران در مرز آمریکا-مکزیک، سختگیرانه‌تر شود.

رایدر در نشستی تاکید کرد که بودجه تکمیلی بایدن به منظور تامین کمک اضافی برای اوکراین در سال آینده، الزامی است.

وی برآورد کرد که در حال حاضر حدود ۴.۴ میلیارد دلار از بودجه صندوق اختیارات ریاست جمهوری باقیمانده است که به بایدن این جواز را می‌دهد تا بدون تایید کنگره، از ذخایر تسلیحاتی آمریکا استفاده کند؛ علاوه بر این، یک میلیارد دلار نیز از بودجه موجود در صندوق‌های جایگزینی در دسترس بایدن است.

وی دراین‌باره گفت: ما قطعا گزینه استفاده از ۴.۴ میلیارد دلار را برای خود محفوظ می‌دانیم. اما این تصمیمات، دشوار است چون در نهایت، ما باید برای تداوم حمایت از اوکراین و تامین نیازهای‌شان در میدان نبرد، به بودجه داخلی و قوای خودمان متوسل شویم.

بایدن اوایل هفته جاری هشدار داد که توانایی واشنگتن برای کمک نظامی به اوکراین رفته‌رفته رو به اتمام است و بر درخواست‌های قبلی خود از کنگره به منظور تصویب هرچه سریع‌تر کمک بیشتر به اوکراین تاکید کرد.

این در حالی است که او در جریان ملاقات با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در واشنگتن، از بسته کمک نظامی ۲۰۰ میلیون دلاری برای اوکراین رونمایی کرد که در آن سامانه‌های پدافند هوایی، توپخانه و مهمات به چشم می‌خورد.

مجلس نمایندگان و سنای آمریکا دیروز لایحه جامع هزینه نظامی به ارزش بیش از ۸۸۶ میلیارد دلار شامل ۳۰۰ میلیون دلار کمک مازاد به اوکراین را تصویب کردند.

در عین حال، برخی منابع آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، به نیویورک‌تایمز گفتند که اوکراین از حالا به بعد باید «با بودجه محدود» به جنگ ادامه دهد و اینکه «کی‌یف درباره کمک آمریکا انتظارات غیرواقع‌بینانه داشته و خواستار بسته‌های کمکی است که وجود خارجی ندارد!»

مسکو به دفعات تاکید کرده است که کمک نظامی به اوکراین از جانب آمریکا و متحدانش هیچ تغییری در نتیجه نهایی جنگ ایجاد نکرده و صرفا به طولانی شدن آن خواهد انجامید.

منبع: مـهر