به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال استقلال تهران و پرسپولیس در دیداری معوقه از هفته پنجم لیگ برتر روز پنج‌شنبه ۲۳ آذر به مصاف هم رفتند. این دیدار با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید. این بازی با حاشیه‌های زیادی همراه بود و مسؤولان باشگاه پرسپولیس نسبت به قضاوت موعود بنیادی فر گلایه […]

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال استقلال تهران و پرسپولیس در دیداری معوقه از هفته پنجم لیگ برتر روز پنج‌شنبه ۲۳ آذر به مصاف هم رفتند. این دیدار با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

این بازی با حاشیه‌های زیادی همراه بود و مسؤولان باشگاه پرسپولیس نسبت به قضاوت موعود بنیادی فر گلایه مند بودند.

خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در این خصوص اظهار داشت: در لحظه‌های آخر ما کلاً ناامید شده بودیم که بازی را با VAR برگزار کنیم اما مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال توانست صحبت‌هایی را با مقامات فیفا داشته باشد و مجوز استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی برای دربی صد و دوم فراهم شد و از همین جا از او تشکر می‌کنم.

او ادامه داد: مجوز ما برای همین تک بازی بود ولی این یعنی که ما می‌توانیم با VAR بازی‌های خود را برگزار کنیم و مشکلی برای این کار نداریم و فقط برای خرید تجهیزات آن اقدام کنیم.

افشاریان در پاسخ به این سوال که اگر بنیادی فر مصدوم می‌شد چه کسی باید به جای او قضاوت می‌کرد، گفت: اگر بنیادی فر مصدوم می‌شد، کمک داور ویدئویی اول ما که از کشور عراق بود برای قضاوت به زمین می‌رفت.

رئیس کمیته داوران افزود: به نصب کمک داور ویدئویی نمره بیست می‌دهم و این بازی نشان داد که حضور VAR چه قدر می‌تواند مهم باشد. مشکل این است که فوتبال ما فقط حاشیه شده و مردم هیچ لذتی از آن نمی‌برند.

افشاریان در خصوص عدم اخراج امید حامدی فر بازیکن تیم استقلال گفت: در صحنه حامدی فر، نظر کمک داور ویدئویی کارت زرد بوده است اما نمی‌تواند برای کارت زرد ورود کند و برای همین بود که کمک داور ویدئویی ورود نکرد و بنیادی فر هم نسبت به این صحنه واکنشی نشان نداد.

او در پاسخ به این سوال که مسؤولان تیم پرسپولیس خواستار انتشار مکالمه داوران با سیستم کمک داوران ویدئویی شده‌اند، بیان کرد: به هیچ وجه مکالمات کمک داور ویدئویی و داور اصلی قابل پخش نیست، فیفا اجازه این کار را نخواهد داد و ما منتشر نخواهیم کرد و در ضمن اصلاً این مکالمات ضبط نشده است که بخواهد منتشر شود، برای ضبط کردن این مکالمات نیاز به مجوز فیفا داریم و برای همین مکالمات ضبط نشده است.

منبع: مـهر