به گزارش زیرنویس به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به اینکه آیا ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه می‌تواند با دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا و نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات سال آتی همکاری کند، گفت که پوتین با هر کسی که نگرانی‌های مسکو را درک کند، همکاری خواهد […]

به گزارش زیرنویس به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به اینکه آیا ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه می‌تواند با دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا و نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات سال آتی همکاری کند، گفت که پوتین با هر کسی که نگرانی‌های مسکو را درک کند، همکاری خواهد کرد.

پسکوف گفت: پوتین آماده است تا با هر کسی که درک کند از حالا به بعد، باید با روسیه محتاطانه‌تر باشد و نگرانی‌هایش را مورد توجه قرار دهد، همکاری کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پوتین خواستار تغییر در کاخ سفید است، افزود: هیچ شکی ندارم که خواسته پوتین، شخصی است که برای کشور ما سودمندتر باشد. روسیه از گفت‌وگو با آمریکا استقبال می‌کند اما تنها با شروط خودش این کار را خواهد کرد.

دیپلمات ارشد روس تاکید کرد: از زمانی که گفت‌وگوهای ما متوقف شد، امنیت دنیا به مراتب کمتر شده است. (مناقشه) پیچیده‌تر از آن است که ۲۴ ساعته حل و فصل شود. آمریکا جنگ(اوکراین) را طولانی کرده و در عین حال پول مالیات‌دهندگان(مردم آمریکا) را هدر می‌دهد.

وی خطاب به آمریکا افزود: باید مسئولیت‌پدیر باشید چون این جنگ را طولانی می‌کنید. واشنگتن به خوبی می‌داند که اوکراین قادر به پیروزی در جنگ برابر روسیه نیست اما همچنان اوکراینی‌ها را تهییج می‌کند تا در میدان نبرد کشته شوند! به آنها می‌گویید که بروید و بمیرید؛ نگران نباشید ما به شما پول و مهمات کافی می‌دهیم اما شما باید بمیرید و خودتان(آمریکا) خیلی خوب می‌دانید که آنها قادر به پیروزی نیستند.

پسکوف در واکنش به این پرسش که آیا روسیه عملیات نظامی خود در اوکراین را یک «جنگ» قلمداد می‌کند، گفت: این یک جنگ ترکیبی است که در واقع آمریکا آن را علیه ما رهبری می‌کند. اما اوکراین حتی با حمایت غرب، هرگز با قوای روسیه برابر نخواهد کرد.

وی در پایان تصریح کرد: حتی اگر غرب همچنان به حمایت از کی‌یف ادامه دهد، اوکراین به پای ظرفیت نظامی و اقتصادی روسیه نمی‌رسد. مقاومت بی‌فایده است و سیگنال‌هایی که واشنگتن به رهبران کی‌یف می‌دهد، ضد و نقیض است.

منبع: مـهر