سلطانی: حاشیه دربی بیشتر از مسائل فنی اش بود
سلطانی: حاشیه دربی بیشتر از مسائل فنی اش بود

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به نظرم حاشیه‌های دربی بیشتر از مسائل فنی‌اش بود و بازی دلچسبی را شاهد نبودیم.

 

بهروز سلطانی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره تساوی دربی سرخابی‌ها اظهار کرد: همیشه دربی حساس است و این حساسیت‌ها باعث می‌شود بازی زیبایی نباشد.  همچنین من فکر می‌کنم حاشیه‌های دربی بیشتر از مسائل فنی اش بود. اشتباهات داوری زیاد بود و  برایم تعجب آور بود که VAR اشتباه کرد. به نظرم دربی، بازی دلچسبی نبود و زیبایی و کیفیت لازم را نداشت و هم استقلالی‌ها  و هم پرسپولیسی‌ها دفاع می‌کردند و هر  ۲ تیم به دنبال این بودند که گل نخورند.

او افزود: مربیان کلاس خاص خود را دارند، اما نکونام سرمربی استقلال پرستیژ لازم را ندارد و بعد از گل تساوی تیمش خوشحالی زاید الوصفی انجام داد و به نظرم  اگر گل دوم را تیمش می‌زند به داخل زمین می‌آمد و می‌رقصید و این خوشحالی‌ها درست نیست.  این گونه رفتار‌ها حساسیت بر روی تماشاگرایجاد می‌کند. هواداران هر ۲ تیم دوست داشتند که تیمشان برنده شود، اما این اتفاق رخ نداد. به نظرم حاشیه دربی خیلی زیاد بود.

سلطانی گفت: داور دربی اشتباهات فاحشی داشت. صحنه‌ای از افشاریان در فضای مجازی  دیدم که او بعد از پنالتی استقلال شادی کرد. مگر می‌شود داور بعد از اینکه سوتش را زد تازه یاد VAR افتاد. من فکر می‌کنم داوران عراقی در اتاق VAR خوب قضاوت نکردند. به نظرم تیم پرسپولیس استحقاق برد در دربی را داشت، اما حقش خورده شد. اکثر کارشناسان داوری هم گفتند که پنالتی مشکوک بود. من فکر می‌کنم سرخپوشان می‌توانستند به راحتی برنده دربی شوند، اما کمک داور ویدیویی حقشان را  پایمال کرد. زمانی که پرسپولیس گل را زد، دفاع کرد و فضا‌ها را کامل بست، اما پنالتی مشکوک برای استقلال گرفته شد و این تیم گل تساوی را زد.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه بعد از بازی دربی بیانیه‌ها و شکایت‌های سرخابی‌ها از یکدیگر را شاهد بودیم، گفت: زمانی که داور سوت پایان بازی را می‌زند، دیگر مسائل به وجود آمده حاشیه است. اگر پرسپولیس شکایت کند نتیجه دیگر برنمی گردد و اتفاقی رخ نمی‌دهد. به نظرم تلویزیون باید برنامه‌ای درست کند و تماشاگران را توجیه کنند، بطری آب که به زمین مسابقه پرتاب می‌کنند امکان دارد به کسی برخورد کند. همچنین زمانی که داور اشتباه می‌کند، مربیان و بازیکنان تیم به سمت داور حمله ور می‌شوند و این مسائل باید از فوتبال ما خارج بشود. هواداران نباید احساسی عمل کنند و ممکن است آن بطری آب که پرتاب می‌کنند بر سر بازیکنی برخورد کند که درست نیست. به نظرم کمیته انضباطی در این باره باید جریمه‌های سنگین تعیین کند تا دیگر این اتفاقات بد و ناگوار در زمین مسابقه به وجود نیاید.

او افزود: به نظرم شکایت‌های پرسپولیس و استقلال از یکدیگر به جایی نمی‌رسد و نتیجه ۳ بر هیچ به نفع هیچ کدام از تیم‌ها نمی‌شود. با توجه به جو بازی دربی دوست دارند که این بازی با مساوی تمام شود و یک تیم ناراحت نرود و حرکت بدی از خود نشان ندهد. به نظرم  تساوی در دربی به نفع سپاهان شد و برنده این تیم اصفهانی است، چون خودش را دارد به بالای جدول می‌رساند.

باشگاه خبرنگاران