به گزارش زیرنویس، صبح روز هجدهم آذر دختربچه‌ای چهارسال‌ونیمه برای جراحی لوزه‌ها به اتاق عمل بیمارستانی در رفسنجان منتقل شد، اما به‌محض دریافت داروی بیهوشی از سوی پزشک متخصص بیهوشی و قبل از آغاز عمل جراحی جان خود را از دست داد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفته بود، این دختر بیماری تنفسی داشته و به […]

به گزارش زیرنویس، صبح روز هجدهم آذر دختربچه‌ای چهارسال‌ونیمه برای جراحی لوزه‌ها به اتاق عمل بیمارستانی در رفسنجان منتقل شد، اما به‌محض دریافت داروی بیهوشی از سوی پزشک متخصص بیهوشی و قبل از آغاز عمل جراحی جان خود را از دست داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفته بود، این دختر بیماری تنفسی داشته و به سختی تنفس می‌کرد که با تشخیص پزشکان قرار بر انجام عمل جراحی و برداشتن لوزه‌های وی شد.

پس از این حادثه با شکایت والدین این کودک مدعی‌العموم در رفسنجان به پرونده فوت این کودک ورود کرد و علیرضا محمدی دادستان رفسنجان اظهار داشت: موضوع مرگ کودک با جدیت و فوریت پیگیری خواهد شد و به منظور جلوگیری از تکرار چنین مواردی برخورد قاطع با مقصران حادثه انجام خواهد شد.

بر پایه این گزارش، با دستور وحید محمدی شاهرخی رئیس دانشگاه رفسنجان به منظور بررسی علمی و دقیق‌تر علت فوت کودک چهارسال‌ونیمه اهل این منطقه، جلسه‌ای فوری با حضور مسئولان مربوطه تشکیل شد. پس از بررسی نظرات علمی و کارشناسی اساتید و بررسی دقیق پرونده و پایش لحظه به لحظه دوربین‌های مداربسته اتاق عمل بیمارستان و مصاحبه و بررسی اظهارات پزشکان و پرسنل کادر درمان این نتایج حاصل شد: کماکان علت اصلی فوت، عارضه داروی بیهوشی تشخیص داده شده است و سایر ابعاد مرتبط به فوت کودک درحال بررسی تخصصی است و به منظور حصول نتایج دقیق‌تر در انتظار جواب آزمایشات و نظر نهایی از پزشکی قانونی هستیم.

همچنین در این جلسه همه اعضا به ادامه روند بررسی کارشناسی تا نتیجه نهایی و احقاق حق خانواده متوفی تأکید کردند. 

رئیس دادگستری رفسنجان نیز در خبری اعلام کرد: در حوزه ارتقای زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در این شهرستان کوتاهی‌هایی از سوی وزارت بهداشت صورت گرفته و دادستانی برای حفظ و احیای حقوق عامه با جدیت این مهم را پیگیری خواهد کرد.

منبع خبر: رکنـا