حجت الاسلام و المسلمین مهدی اخوان صباغ در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خوزستان، دروازه ورود تشیع به ایران است و مردم این استان ارادت و علاقه عجیبی به اهل بیت عصمت و طهارت دارند و این امر را در مناسبت‌های مختلف به وضوح می‌توان مشاهده کرد. وی افزود: در مناسبت‌هایی مثل ایام عزاداری […]

حجت الاسلام و المسلمین مهدی اخوان صباغ در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خوزستان، دروازه ورود تشیع به ایران است و مردم این استان ارادت و علاقه عجیبی به اهل بیت عصمت و طهارت دارند و این امر را در مناسبت‌های مختلف به وضوح می‌توان مشاهده کرد.

وی افزود: در مناسبت‌هایی مثل ایام عزاداری ماه محرم، اربعین حسینی، شهادت امام علی (ع) و جشن‌هایی مثل نیمه شعبان و … شاهد هستیم که بزرگترین تجمع‌ها، مراسم و موکب ها از سوی مردم خوزستان به دلیل علاقه عجیبی که خاندان پیامبر (ص) دارند، برگزار می‌شود و مردم از هزینه شخصی خود برای عرض ادب به دستگاه اهل بیت، خرج می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین اخوان صباغ با اشاره به اینکه حضرت فاطمه (س) به عنوان فرزند پیامبر اکرم (ص) و مادر امامان معصوم ما نیز جایگاه ویژه ای نزد مردم خوزستان دارد، بیان کرد: در ایام فاطمیه مردم سنگ تمام گذاشته اند و مراسم‌های باشکوهی برگزار کرده اند و حتی در اغلب اماکن اهواز همانند ایام عزاداری ماه محرم، مردم اقدام به برپایی موکب کرده اند که این موارد، محبت مردم خوزستان به اهل بیت را متمایز کرده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان بیان کرد: در همین راستا اجتماع بزرگ و باشکوه مردم اهواز در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور مردم، هیأت‌ها و مسجدها ساعت ۱۴:۳۰ در خیابان سلمان فارسی اهواز برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این مراسم سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حاجتی امام جمعه موقت اهواز، مرثیه سرایی مصطفی مروانی و سعید کرمعلی و جمعی از مداحان اهل بیت (ع) انجام می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین اخوان صباغ همچنین گفت: در سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، مجلس شهادت ایشان و اجتماع باشکوه مردم اهواز، مزین به حضور پیکرهای مطهر شهدای تازه تفحص شده خواهد بود که از عموم مردم دعوت می‌کنیم در این مراسم حضور بهم رسانند.

منبع: مـهر