به گزارش زیرنویس، سردار کارآگاه علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار داشت :۳ مهرماه سال جاری در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری از شهروندان و دریافت شکایت مال باختگان به پلیس، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفت. وی افزود: کارآگاهان در […]

به گزارش زیرنویس، سردار کارآگاه علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار داشت :۳ مهرماه سال جاری در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری از شهروندان و دریافت شکایت مال باختگان به پلیس، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست طی تحقیقات از مال باختگان دریافتند؛ طی یک پیامک اعلام شد که در صورت خرید حداقل ۲۰ میلیون ریال از یک شرکت در قرعه کشی یک دستگاه خودرو ۲۰۷ قرار می‌گیرند، که پس از خرید به آنان تماس گرفته می‌شد و اعلام می‌کردند که در قرعه کشی برنده شده‌اند و برای دریافت جایزه به بهانه های مختلف و منطقی باید مبالغی را به حساب شخصی واریز کنند و پس از اینکه مبالغ را دریافت می‌کردند، از دسترس خارج می‌شدند.

این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: کارآگاهان با توجه به شکایت های مشابه و حساسیت موضوع، اقدامات کارآگاهی و اطلاعاتی را آغاز کردند و در تاریخ ۵ آذرماه سال جاری طی یک عملیات غافلگیرانه و منسجم موفق شدند ۲ تن از عوامل این کلاهبرداری ها را دستگیر و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی انتقال دهند.

سردار ولی پور گودرزی نیز در ادامه بیان داشت:متهمان در بازجویی های اولیه منکر حقایق شدند، اما با وجود بازجویی های پلیسی کارآگاهان، آنان ناگزیر لب به اعتراف گشودند و به اعمال مجرمانه خود معترف شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه کارآگاهان با استفاده از فنون بازجویی موفق شدند، سردسته این کلاهبرداری ها را شناسایی کنند، عنوان کرد با شناسایی مخفیگاه متهم اصلی را متهم در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به اداره چهاردهم انتقال یافت.

سردار ولی پور گودرزی در پایان با بیان اینکه متهم اصلی با وجود شواهد و قرائن موجود صراحتا به کلاهبرداری از شهروندان اقرار نمود، خاطرنشان کرد:  تا کنون ۱۱ تن از شکات متهمان را شناسایی کردند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی برای  شناسایی سایر مال باختگان در اختیار اداره چهاردهم قرار دارند.

منبع خبر: رکنـا